Μετάβαση στο περιεχόμενο
Κυριακή, 2 Μαρτίου, 2025
11.3 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Δεν πάει το μυαλό σας γιατί βάζουν τα πορτοκάλια σε κόκκινο δίχτυ!

ΑρχικήΝέαΣυσκευασίαΔεν πάει το μυαλό σας γιατί βάζουν τα πορτοκάλια σε κόκκινο δίχτυ!
spot_img

Εσείς γνωρίζετε για την «ψευδαίσθηση κομφετί»; Όλα έχουν επιστημονική εξήγηση!

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί τα πορτοκάλια πωλούνται συχνά σε κόκκινες διχτυωτές τσάντες; Δεν είναι σύμπτωση είναι επιστήμη… Και μάλιστα επιστήμη της ψυχολογίας που εκμεταλλεύεται το marketing γιατί ως γνωστό «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»!

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Προσοχή: Δυνητικά σοβαρός κίνδυνος από 8 μπαχαρικά που πωλούνται σε ελληνικά καταστήματα – Άμεση Ανάκληση

Η κόκκινη διχτυωτή τσάντα δεν είναι τίποτε άλλο λοιπόν από ένα τέχνασμα που χρησιμοποιούν οι παραγωγοί τροφίμων και τα σούπερ μάρκετ για να ξεγελάσουν τις αισθήσεις σας και να σας κάνουν να αγοράσετε περισσότερα φρούτα.

Το κόκκινο χρώμα σε σχέση με τη φλούδα του πορτοκαλιού δημιουργεί μια ψευδαίσθηση που τα κάνει να φαίνονται πιο πορτοκαλί, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να αγοράσουν περισσότερα. Το τέχνασμα λειτουργεί επίσης και για άλλα εσπεριδοειδή με πορτοκαλί χρώμα, όπως τα μανταρίνια και ορισμένα γκρέιπφρουτ.

Οι παραγωγοί εσπεριδοειδών και τα σούπερ μάρκετ κάνουν κάτι παρόμοιο ακόμη και για τα λεμόνια, τα οποία συνήθως πωλούνται σε κίτρινες ή πράσινες σακούλες για να φαίνονται ακόμη πιο κίτρινα. (Αν τα λεμόνια ήταν σε κόκκινη σακούλα με πλέγμα, θα φαίνονταν στην πραγματικότητα πορτοκαλί!)

Η αρχή βασίζεται στην “ψευδαίσθηση του κομφετί”, ένα οπτικό φαινόμενο όπου η αντίληψη των χρωμάτων επηρεάζεται έντονα από το περιβάλλον τους. Σε αυτή την οπτική ψευδαίσθηση, μια μπάλα ουδέτερου χρώματος τοποθετείται μέσα σε ένα πλέγμα γραμμών διαφορετικού χρώματος. Όταν οι γραμμές ενός συγκεκριμένου χρώματος βρίσκονται σε πρώτο πλάνο, το χρώμα της μπάλας φαίνεται να αναμειγνύεται με αυτό των γραμμών.

https://www.tiktok.com/@scientificamerican/video/7428596741370334494?_r=1&_t=8qmKzIHG3V3

Σε μια νέα μελέτη, ο ψυχολόγος Karl R. Gegenfurtner από το Πανεπιστήμιο Giessen της Γερμανίας περιγράφει λεπτομερώς πώς η πορτοκαλί σακούλα του σούπερ μάρκετ χρησιμοποιεί την ψευδαίσθηση του κομφετί.

Στη μελέτη αναφέρει: «Αγοράζω πορτοκάλια από την αγαπημένη μου πωλήτρια φρούτων Helga κάθε Σάββατο στην τοπική αγορά. Μια μέρα πρόσφατα, δεν είχε ωραία ώριμα πορτοκάλια, όπως θα ήταν αναμενόμενο κατά τη διάρκεια του γερμανικού καλοκαιριού. Αργότερα, περνώντας από ένα σούπερ μάρκετ, φάνηκε να έχει άφθονα ώριμα πορτοκάλια και φυσικά αγόρασα πολλά από αυτά, τα οποία ήταν συσκευασμένα σε ένα κόκκινο δίχτυ για να τα μεταφέρω».

«Στο σπίτι, όταν έβγαλα τα πορτοκάλια από το δίχτυ, συνέβη ένα θαύμα: Κάθε πορτοκάλι, όμορφα χρωματισμένο μέσα στο δίχτυ, ήταν στη πραγματικότητα εντελώς άγουρο και πράσινο!»

«Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η αφομοίωση του χρώματος από μόνη της παρέχει μια ισχυρή επίδραση στην εμφάνιση του χρώματος, μετατρέποντας το πορτοκάλι που μοιάζει πρασινωπό σε ένα όμορφο πορτοκαλί».

Η μελέτη εξηγεί ότι η ψευδαίσθηση του κομφετί βασίζεται στην αρχή ότι ο εγκέφαλός μας έχει ως στόχο να μας παρέχει μια ομαλή, απρόσκοπτη εμπειρία που μπορεί να γίνει κατανοητή όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά.

Ομοίως, το οπτικό μας σύστημα είναι καλωδιωμένο για να αντιλαμβάνεται την ομοιομορφία και τις ομαλές μεταβάσεις. Όταν το κόκκινο δίχτυ τοποθετείται πάνω από ένα πορτοκαλί, ο εγκέφαλός μας συγχωνεύει τα γειτονικά χρώματα για να απλοποιήσει αυτό που βλέπουμε.

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Προσοχή: Και στην Ελλάδα το τυρί που προκαλεί ουραιμικό αιμολυτικό σύνδρομο και νεφρική ανεπάρκεια

Παγκόσμιος συναγερμός για το επικίνδυνο τυρί - Ειδοποιήσεις σε 45 χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα

Ταραμοσαλάτα από σουπερμάρκετ: Γεμάτη με συντηρητικά και πρόσθετα – Το Cibum συγκρίνει 4 δημοφιλή προϊόντα από ελληνικά σουπερμάρκετ

Το Cibum έκανε σύγκριση με βάση τις ετικέτες, σε τέσσερις μάρκες ταραμοσαλάτας και μία σπιτική και εκτός από πρόσθετα βρήκε ότι μερικές δεν είναι καν νηστίσιμες!

Μολυσμένα τρόφιμα στην Ελλάδα: Ποια θεωρούνται υψηλού κινδύνου για Ηπατίτιδα Α και νοροϊό – Ανάλυση 266 δειγμάτων

Πενταετής έρευνα για την Ηπατίτιδα Α και τον Νοροϊό σε τρόφιμα στην Ελλάδα από το 2019 έως το 2024
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα