Ανάμεσα σε εκατοντάδες ράφια στο σούπερ μάρκετ, ένα άτομο είναι πιο πιθανό να επιλέξει ένα συγκεκριμένο προϊόν λόγω του σχήματος του λογοτύπου.
Οι καταναλωτές που δεν έχουν ακούσει ποτέ για ένα προϊόν παίρνουν την πρώτη εντύπωση μόνο από το λογότυπο, γι’ αυτό και παίζει σημαντικό ρόλο στην επίδραση της αντίληψης της μάρκας και της συμπεριφοράς τους.
Το λογότυπο μπορεί να έχει καθοριστική σημασία για την επικοινωνία των αξιών και των αποστολών της μάρκας, προσελκύοντας περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους καταναλωτές με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και καινοτόμα σχέδια.
Χρησιμεύει ως εργαλείο μάρκετινγκ, προωθώντας τις πωλήσεις και ενισχύοντας την αφοσίωση στη μάρκα, προσφέροντας μια ξεχωριστή εμπειρία προϊόντος ευθυγραμμισμένη με τις αξίες των καταναλωτών.
Στοιχεία όπως οι ζωντανές εικόνες, τα ελκυστικά χρώματα και τα καινοτόμα σχήματα έχουν καθοριστική σημασία για την προσέλκυση της προσοχής και του ενδιαφέροντος των καταναλωτών. Το λογότυπο διακρίνει τις μάρκες από τους ανταγωνιστές και ενισχύει τις αποφάσεις αγοράς, επεκτείνοντας την επιρροή της πέρα από το σημείο πώλησης.
Οι καταναλωτές βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στις οπτικές ενδείξεις για να προσδιορίσουν τη φρεσκάδα των τροφίμων, ελέγχοντας, για παράδειγμα, χαρακτηριστικά όπως η στιλπνότητα, η φωτεινότητα ή οι μελανιές . Σήμερα, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ επεκτείνονται με ταχείς ρυθμούς και αντικαθιστούν σταδιακά τα παραδοσιακά μοντέλα λιανικής πώλησης.
Άλλωστε, σε αυτό το πλαίσιο, οι καταναλωτές εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα οπτικά στοιχεία της συσκευασίας του προϊόντος για να κρίνουν τη φρεσκάδα του τροφίμου. Ως εκ τούτου, η χρήση των οπτικών στοιχείων των συσκευασιών για την επικοινωνία της φρεσκάδας των τροφίμων είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους εμπόρους.
Το σχήμα της συσκευασίας μπορεί επίσης να επηρεάσει τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Μελέτες δείχνουν ότι προτιμάται η εργονομική συσκευασία, που διευκολύνει τον εύκολο χειρισμό, το άνοιγμα και την έκχυση. Το σχήμα του λογοτύπου μπορεί επίσης να συμβάλει στην αντίληψη της ποιότητας και της αξίας του προϊόντος.
Μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference προτείνει ότι το σχήμα του λογότυπου (κυκλικό έναντι γωνιακού) είναι ζωτικής σημασίας για την αντιλαμβανόμενη από τους καταναλωτές φρεσκάδα των τροφίμων, με τα κυκλικά λογότυπα να οδηγούν τους καταναλωτές να αντιλαμβάνονται μεγαλύτερο δυναμισμό, αυξάνοντας έτσι την αντιλαμβανόμενη φρεσκάδα των τροφίμων.
Η τελευταία έρευνα αναφέρει τα αποτελέσματα τριών μελετών που διερευνούν τον τρόπο με τον οποίο το σχήμα του λογότυπου επηρεάζει την αντιληπτή φρεσκάδα των τροφίμων. Από θεωρητική άποψη, η έρευνα αυτή επιβεβαιώνει και συμπληρώνει το φαινόμενο «το σχήμα της φρεσκάδας» μέσω του προσδιορισμού του διαμεσολαβητή του (αντιλαμβανόμενος δυναμισμός του λογότυπου) και των οριακών συνθηκών που υπαγορεύουν πού ισχύει το φαινόμενο.
Τα ευρήματα της έρευνας θα συμβάλλουν στη βιβλιογραφία σχετικά με το μάρκετινγκ τροφίμων και τον αειφόρο σχεδιασμό και προσφέρουν πρακτικές συμβουλές κατά τον σχεδιασμό λογότυπων για τις μάρκες τροφίμων.