Έρευνα της Nutiani αποτυπώνει τις 5 κατηγορίες καταναλωτών, κατανεμειμένοι ανάλογα με το πώς προσεγγίζουν την υγιεινή διατροφή.
Εννιά τους δέκα καταναλωτές βλέπουν την υγεία ολιστικά και διακρίνονται σε 5 βασικές κατηγορίες. Αυτό, μεταξύ άλλων, έδειξε νέα μελέτη της εταιρία έρευνας αγοράς IPSOS, σε συνεργασία με την μάρκα συμπληρωμάτων διατροφής Nutiani.
Για τις ανάγκες της έρευνας, μελετήθηκαν οι συμπεριφορές και οι αντιλήψεις για την υγεία 5,950 ατόμων από Ιαπωνία, Κορέα, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ– όλες τους κορυφαίες παγκόσμιες αγορές.
Από τα αποτελέσματα προκύπτει πως οι καταναλωτές παρουσιάζουν διαφοροποιήσεις ως προς την προσέγγιση και την αντιμετώπιση μιας καλής ψυχικής και σωματικής κατάστασης ,αλλά και στο πως την αντιλαμβάνονται. Παράλληλα, 4 στους 5 δεν είναι σωστά ενημερωμένοι για την υγιεινή διατροφή.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Food and Drink Technology οι κατηγορίες έχουν ως εξής: Η πρώτη κατηγορία, είναι οι “προληπτικοί διώκτες”, που αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία σε παγκόσμια κλίμακα, είναι αρκετά ενημερωμένοι και ακολουθούν κατά γράμμα την προσέγγιση διατροφής που πιστεύουν ότι τους ταιριάζει, ανεξαρτήτως χρημάτων. Ακολουθούν οι “χαλαροί κοσμοπολίτες”, κατηγορία που αφορά καταναλωτές που δεν είναι αρκετά ενημερωμένοι και δεν φαίνεται να το ψάχνουν και ιδιαίτερα, ενώ θεωρούν πως φυσικές και μη επεξεργασμένες τροφές είναι αρκετές.
Οι “ανήσυχοι για πρακτικά ζητήματα” είναι η τρίτη κατηγορία και περιλαμβάνει όσους βρίσκονται σε συνεχή επαγρύπνηση για ότι έχει να κάνει με την καλή σωματική και ψυχική υγεία, ωστόσο πραγματοποιούν παραδοσιακές προσεγγίσεις διατροφής που μπορούν να διαχειριστούν. Οι πιο αθλητικοί μεταξύ των κατηγοριών είναι οι “αναζητητές δραστηριότητας” που ουσιαστικά αντιλαμβάνονται τη διατροφή απλά ως “καύσιμο” για την γυμναστική, στην οποία και εστιάζουν. Τελευταία κατηγορία είναι οι “αναζητητές ισορροπίας”, οι οποίοι διατηρούν μια ισορροπημένη προσέγγιση για την υγεία, ενώ ταυτόχρονα θεωρούν πως υπάρχουν παράγοντες πέρα από τον έλεγχο τους.
Ωστόσο, τα στοιχεία μπορεί να παρουσιάζουν μια απόκλιση από χώρα σε χώρα, καθώς παίζει ρόλο και ο πολιτισμός ή οι κοινωνικές συνθήκες κάθε χώρας, οι οποίοι και διαμορφώνουν την εκάστοτε αγορά. Οι δυτικές αγορές φαίνεται να είναι πιο ευαισθητοποιημένες σε ότι έχει να κάνει με την ευεξία, όπως και οι ασιατικές χώρες που έχουν μια προϊστορία στην κατανάλωση υγιεινών τροφών.
Ο Dan Luo, διευθυντής ενεργού διαβίωσης στη Fonterra, λέει ότι παρόλο που οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τη σημασία της υγιεινής διατροφής, οι υπάρχουσες λύσεις δεν αντιμετωπίζουν επαρκώς τα κενά στην εμπιστοσύνη και την πληροφόρηση. “Τα κοινά σημεία σε αυτές τις ανεκπλήρωτες ανάγκες προσφέρουν ευκαιρίες για καινοτομία και εκπαίδευση των καταναλωτών για να τους ενθαρρύνουν να υιοθετήσουν υγιεινές δίαιτες”.
Η Charlotte Ortiz, διευθύντρια μάρκετινγκ επωνυμίας, Nutiani, λέει: “Μπορούμε να δούμε μέσω αυτής της έρευνας ότι οι καταναλωτές ως σύνολο υιοθετούν μια πιο ολιστική προσέγγιση στην υγεία, ωστόσο, δεν υπάρχει λύση που να ταιριάζει σε όλους. Οι 5 κατηγορίες όχι μόνο έχουν διαφορετικά κίνητρα και εμπόδια, αλλά επίσης στρέφονται σε διαφορετικές πηγές για πληροφορίες, από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις διαδικτυακές κριτικές έως την έγκριση από επαγγελματίες υγείας. Υπάρχει ανάγκη για τις επωνυμίες να αναπτύξουν προσαρμοσμένες λύσεις με προϊόντα και στρατηγικές που να ανταποκρίνονται στα κίνητρα των εκάστοτε καταναλωτών, αντιμετωπίζοντας, παράλληλα, τυχόν προκλήσεις”.