ΑρχικήΝέαΥγείαΤαυρίνη: Ευεργετική για τη καρδιά σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη

Ταυρίνη: Ευεργετική για τη καρδιά σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα συμπληρώματα ταυρίνης έχει αποδειχθεί ότι ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση και βελτιώνουν την καρδιακή λειτουργία.

Αν και τα αμινοξέα αναφέρονται συχνά ως τα δομικά στοιχεία των πρωτεϊνών, η ταυρίνη δεν χρησιμοποιείται για τη δημιουργία πρωτεϊνών στο σώμα σας. Αντ’ αυτού, θεωρείται ένα υπό όρους απαραίτητο αμινοξύ, που σημαίνει ότι καθίσταται απαραίτητο μόνο σε περιόδους ασθένειας και στρες.

- Advertisement -

Η ταυρίνη βρίσκεται σε ορισμένα τρόφιμα και το σώμα σας μπορεί ακόμη και να την παράγει μόνο του. Ως εκ τούτου, η ανεπάρκεια ταυρίνης είναι απίθανη σε υγιείς ενήλικες. Ωστόσο, επειδή τα νεογέννητα και τα βρέφη δεν μπορούν να παράγουν ταυρίνη τόσο καλά όσο οι ενήλικες, εξαρτώνται από την ταυρίνη από το μητρικό γάλα ή από φόρμουλα με συμπλήρωμα ταυρίνης.

Μάρκες όπως τα Red Bull, Monster, Rockstar και άλλα δημοφιλή ενεργειακά ποτά χρησιμοποιούν σήμερα ταυρίνη στα προϊόντα τους. Αλλά η αντίληψη των καταναλωτών για αυτά τα προϊόντα απέχει πολύ από το να είναι υγιεινά και ευεργετικά για την υγεία της καρδιάς. Οι μελέτες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα είναι επίσης αντικρουόμενες.

- Advertisement -

Σε μια μετα ανάλυση του περιοδικού Public Health που περιελάμβανε 57 μελέτες, για συνολικά 1,2 εκατομμύρια παιδιά που συμμετείχαν από 21 χώρες, η υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης μπορεί να οδηγήσει σε δηλητηρίαση και εξάρτηση από την καφεΐνη, με συμπτώματα όπως πονοκέφαλο, αϋπνία, ανησυχία, άγχος, γαστρεντερικές διαταραχές και καρδιαγγειακά συμπτώματα.

Όσον αφορά την ενίσχυση της απόδοσής στο γυμναστήριο, υπάρχουν λίγες μεν, αλλά υποσχόμενες έρευνες. Μια μετα-ανάλυση του 2018 από 10 άρθρα που δημοσιεύτηκαν στο Sports Medicine κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μια δόση από 1g έως 6g την ημέρα που λαμβάνεται για έως και δύο εβδομάδες “βελτίωσε τη συνολική απόδοση αντοχής”, ενώ μια μικρή μελέτη του 2013 διαπίστωσε ότι η συμπληρωματική χορήγηση μπορεί να μειώσει μερικά δευτερόλεπτα από τον χρόνο των δρομέων σε αγώνες.

- Advertisement -

Λόγω της αφθονίας της στον οργανισμό, των αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων της και του ρόλου της στην παραγωγή ενέργειας, η ταυρίνη έχει επίσης μελετηθεί για τον πιθανό ρόλο της στη διαχείριση διαφόρων κλινικών καταστάσεων και στη βελτίωση της απόδοσης κατά την άσκηση.

Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η συμπληρωματική χορήγηση ταυρίνης μπορεί να μειώσει τον επιπολασμό της αθηρωματικής πλάκας σε ποντίκια, γεγονός που υποδηλώνει τις δυνατότητές της ως ενισχυτικό για την υγεία της καρδιάς των ανθρώπων.

Η μελέτη από το Φαρμακευτικό Πανεπιστήμιο της Κίνας διαπίστωσε ότι το συστατικό έχει την ικανότητα να ρυθμίζει τα επίπεδα των λιπιδίων και οι ερευνητές αποφάσισαν στη συνέχεια να εξετάσουν πιο προσεκτικά τον αντίκτυπο του λειτουργικού συστατικού.

Η μελέτη σε ανθρώπους περιελάμβανε τη μέτρηση των επιπέδων ταυρίνης στο αίμα, η οποία είχε ως στόχο να αναδείξει τυχόν συσχέτιση μεταξύ της σοβαρότητας της αθηροσκλήρωσης και των επιπέδων ταυρίνης, ενώ η δεύτερη μελέτη αξιολόγησε την επίδραση της συμπληρωματικής χορήγησης ταυρίνης στη συσσώρευση αθηρωματικής πλάκας σε ποντίκια κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τεσσάρων ημερών.

Τα ζώα που έλαβαν ταυρίνη εμφανίστηκαν σημαντικά υγιέστερα και πιο νεανικά – οι μύες, ο εγκέφαλος, το ανοσοποιητικό σύστημα και άλλα όργανά τους λειτουργούσαν καλύτερα. Η διάρκεια ζωής των ποντικών αυξήθηκε επίσης σημαντικά.

Για να διαπιστωθεί αν το συμπλήρωμα έχει πράγματι βαθιά επίδραση στην ανθρώπινη υγεία, πρέπει να γίνουν περισσότερες έρευνες, σύμφωνα με τους ερευνητές.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100