Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024
12.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Τεχνητή νοημοσύνη: Πάνω από τους μισούς καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν αν έχει χρησιμοποιηθεί στη παραγωγή ενός προϊόντος

ΑρχικήΝέαΤεχνητή νοημοσύνη: Πάνω από τους μισούς καταναλωτές θέλουν να γνωρίζουν αν έχει χρησιμοποιηθεί στη παραγωγή ενός προϊόντος
spot_img

Οι καταναλωτές επιθυμούν οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών να γνωστοποιούν αν έχουν χρησιμοποιήσει τεχνητή νοημοσύνη (AI) για την παραγωγή των προϊόντων τους.

Σε μια έρευνα που έγινε για λογαριασμό της Ingredient Communications και διεξήχθη από την SurveyGoo, το 83% των ερωτηθέντων συμφώνησε ότι οι εταιρείες θα πρέπει να δηλώνουν στην ετικέτα ενός προϊόντος εάν αυτό έχει σχεδιαστεί ή κατασκευαστεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας AI.

Περισσότεροι από τους μισούς από όλους τους ερωτηθέντες (55%) συμφώνησαν έντονα με αυτόν τον ισχυρισμό και μόνο το 4% διαφώνησε συνολικά. Σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων (64%) δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι τα προϊόντα τροφίμων και ποτών που έχουν κατασκευαστεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας ΤΝ δεν θα πρέπει να περιγράφονται ως «φυσικά» – με το 12% να διαφωνεί με αυτό.

Υπήρξε επίσης ισχυρή υποστήριξη για τη ρύθμιση, με το 78% των ερωτηθέντων να συμφωνεί ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να θεσπίσουν νόμους που θα ελέγχουν τους τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες τροφίμων και ποτών μπορούν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία ΤΝ για το σχεδιασμό και την κατασκευή των προϊόντων τους. Μόλις το 6% διαφώνησε με αυτό.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (52%) συμφώνησε με τη γενική άποψη ότι η τεχνολογία ΤΝ είναι μια θετική εξέλιξη που θα ωφελήσει την ανθρωπότητα, ενώ το 21% διαφώνησε. Ωστόσο, όταν ρωτήθηκαν πώς αισθάνονται σχετικά με τη χρήση της ΤΝ ειδικά για το σχεδιασμό και την παραγωγή προϊόντων τροφίμων και ποτών, λιγότεροι ερωτηθέντες (42%) δήλωσαν ότι αισθάνονται θετικά γι’ αυτό, με το 27% να δηλώνει ότι αισθάνεται αρνητικά.

Ακριβώς κάτω από τους μισούς ερωτηθέντες (44%) δήλωσαν ότι πιστεύουν ότι ένα προϊόν τροφίμων ή ποτών που παρασκευάζεται με τη βοήθεια της ΤΝ μπορεί να είναι λιγότερο ασφαλές για κατανάλωση. Ωστόσο, ήταν διχασμένοι ως προς το αν θα ήταν περισσότερο ή λιγότερο πιθανό να αγοράσουν ένα τρόφιμο ή ποτό που παρασκευάζεται με τη βοήθεια της ΤΝ. Λίγο περισσότερο από το ένα τέταρτο (26%) δήλωσε ότι θα ήταν πιο πιθανό να το κάνει, ενώ το 29% δήλωσε ότι θα ήταν λιγότερο πιθανό.

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης μια σαφή διαίρεση μεταξύ των γενεών. Η πλειονότητα των ερωτηθέντων της γενιάς Z και της χιλιετίας αισθάνθηκε θετικά για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη βιομηχανία τροφίμων (65% και 57%, αντίστοιχα). Το αντίστοιχο ποσοστό μεταξύ της γενιάς X και των Boomers ήταν αισθητά χαμηλότερο – 44% και 25%, αντίστοιχα.

Ο Richard Clarke, διευθύνων σύμβουλος της Ingredient Communications, σημείωσε ότι πολλές εταιρείες τροφίμων και ποτών έχουν σπεύσει να αγκαλιάσουν τα οφέλη της τεχνολογίας AI, αλλά είναι σημαντικό να φροντίσουν να εξετάσουν πώς αισθάνονται οι καταναλωτές για αυτό.

«Έχουμε δει μια τεράστια αντίδραση κατά της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις τέχνης και ψυχαγωγίας. Για να αποφύγουν την ίδια μοίρα, οι κατασκευαστές τροφίμων και ποτών θα πρέπει να κάνουν μια παύση για να σκεφτούν αν είναι αρκετά διαφανείς σχετικά με τη χρήση της ΤΝ», δήλωσε ο Clarke.

Και πρόσθεσε: «Όπως είδαμε πριν από 30 χρόνια με τον σάλο για την ασφάλεια των γενετικά τροποποιημένων καλλιεργειών, είναι εύκολο να διαδοθεί η παραπληροφόρηση και να προκληθεί φόβος. Οι εταιρείες τροφίμων και ποτών θα ήταν φρόνιμο να εφαρμόσουν μια επικοινωνιακή στρατηγική για να διασφαλίσουν ότι το κοινό ενημερώνεται για τους τρόπους με τους οποίους αξιοποιούν τη δύναμη της τεχνολογίας ΤΝ».

Άλλα συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνουν το 79% των ερωτηθέντων που συμφωνούν ότι η εξοικονόμηση που επιτυγχάνουν οι εταιρείες τροφίμων και ποτών μέσω της χρήσης της ΤΝ θα πρέπει να μεταβιβαστεί στους αγοραστές με τη μορφή χαμηλότερων τιμών λιανικής πώλησης.

Ωστόσο, το κλίμα άλλαξε αν αυτό γινόταν εις βάρος της απασχόλησης, με το 40% να θεωρεί απαράδεκτο αν η χρήση της τεχνολογίας ΤΝ για το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός προϊόντος τροφίμων ή ποτών σήμαινε ότι κάποιος έχανε τη δουλειά του – ακόμη και αν τα προϊόντα ήταν φθηνότερα ως αποτέλεσμα. Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (33%) θεωρούσε αυτό το αποτέλεσμα αποδεκτό.

https://www.foodingredientsfirst.com/news/consumer-concerns-around-ai-use-in-food-manufacturing-poses-threat-to-industry-shows-research.html

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

LIDL: Ελληνίδα μητέρα κινείται νομικά κατά του σουπερμάρκετ για τα επικίνδυνα γλυκά

Όλα τα επηρεαζόμενα προϊόντα έχουν αφαιρεθεί από το κατάστημα και προτρέπουμε όλους τους πελάτες που αγόρασαν το προϊόν να μην το καταναλώσουν, είπε η εταιρεία αλλά με καθυστέρηση

Σουπερμάρκετ: Ράφια γεμάτα με υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα με χρωστικές, γαλακτωματοποιητές, τεχνητές γεύσεις και πρόσθετα – Μελέτη

Στα σουπερμάρκετ τα περισσότερα τρόφιμα με πρόσθετα - Περισσότερες από τις μισές θερμίδες που καταναλώνονται στο σπίτι, προέρχονται από υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο