Μέχρι το 2030 αναμένεται να φτάσει τα 375,05 δις δολάρια – Δηλώσεις του Dr. Mohamed Moawad Abd El-Tawab στο 7ο Πανελλήνιο Συνέδριο “το κρέας και τα προϊόντα του”.
Τεράστια δυναμική παρουσιάζει η παγκόσμια αγορά κρέατος Halal, που υπολογίζεται σε 375,05 δισ. δολάρια έως το 2030, από 202 δισ. δολάρια το 2021, όπως επισήμανε ο διευθυντής πιστοποίησης, υπεύθυνος για την ασφάλεια και την ποιότητα κρέατος Halal στην Ελλάδα, Dr. Mohamed Moawad Abd El-Tawab, μιλώντας από το βήμα του 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου, με τίτλο «Το κρέας και τα προϊόντα του, “από τον στάβλο στο πιάτο”» του meat news.
Τα Halal, μπορεί να απευθύνονται αποκλειστικά σε μουσουλμάνους, αλλά όπως εξήγησε ο ίδιος αυτοί «ξοδεύουν ολοένα και περισσότερα για την κατανάλωση τροφίμων». Χαρακτηριστικά ανέφερε, ότι το 2021, τα έξοδα κατανάλωσης τροφίμων από μουσουλμάνους ανήλθαν σε 1,27 τρισ. δολ., αυξημένα κατά 6,9% σε σχέση με το 2020, οπότε και διαμορφώθηκαν στο ποσό των 1,19 τρισ. δολ. Επιπλέον, «ο σύνθετος ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης (CAGR) υπολογίζεται σε 7,1% ως το 2025, με τις δαπάνες των μουσουλμάνων να εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 1,67 τρισ. δολ», τόνισε.
Στο πλαίσιο αυτό, ο διευθυντής πιστοποίησης, υπεύθυνος για την ασφάλεια και την ποιότητα κρέατος Halal στην Ελλάδα σημείωσε ότι «καθίσταται σαφές, ότι υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες για επενδύσεις και τη δημιουργία εμπορικών σημάτων τροφίμων Halal». Απευθυνόμενος δε, στους παραγωγούς τροφίμων, επισήμανε ότι η αγορά Halal αποτελεί έναν τομέα που πρέπει να εξετάσουν σοβαρά, «καθώς σημαίνει την είσοδό τους σε μια αγορά σχεδόν 2 δισ. ανθρώπων», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Τι είναι το Halal
Η λέξη «halal», αναφέρεται στον αραβικό όρο που σημαίνει «νόμιμο» ή «επιτρεπτό» και όπως εξήγησε ο ίδιος, δύο από τις πιο γνωστές απαιτήσεις για τα συγκεκριμένα τρόφιμα είναι η απουσία χοιρινού κρέατος και αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένων και των συστατικών που προέρχονται από αυτές τις πηγές, όπως μεταξύ άλλων ένζυμα, στεατικά ή και λίπη. Οι πέντε μεγαλύτεροι εισαγωγείς κρέατος Halal, είναι η Σαουδική Αραβία, ακολουθούμενη από τις Μαλαισία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ινδονησία και Αίγυπτο, αντιπροσωπεύοντας το 42% της παγκόσμιας αγοράς κρέατος Halal».
Επιχειρηματολογώντας της θέσης του για τις τεράστιες ευκαιρίες που παρουσιάζει η συγκεκριμένη αγορά, επισήμανε ότι «η ταχεία αύξηση του μουσουλμανικού πληθυσμού, η μεγαλύτερη προτίμηση για ποιοτικό κρέας Halal, η αύξηση των δαπανών για το ειδικό αυτό κρέας και η ενίσχυση του τουρισμού Halal, καθοδηγούν συνεργατικά τη ζήτηση για το συγκεκριμένο προϊόν».
‘Αλλωστε, όπως τόνισε, το Halal δεν ακμάζει μόνο στις μουσουλμανικές χώρες, αλλά σε όλο τον κόσμο, λόγω της μετακίνησης πληθυσμών, αλλά και της αυξημένης ευαισθητοποίησης που έχουν αναπτύξει οι γηγενείς μουσουλμανικοί πληθυσμοί δεύτερης και τρίτης γενιάς, για την κατανάλωση του κρέατος αυτού.
Μεταξύ άλλων, χαρακτήρισε ως θεμελιώδους σημασίας, αν και λιγότερη γνωστή, την απαίτηση για Halal σφαγή ο Dr. Mohamed Moawad Abd El-Tawab. Έτσι, όπως είπε, για τη σφαγή Halal το ζώο πρέπει να είναι υγιές τη στιγμή της διαδικασίας και να αφορά σε ένα αποδεκτό ζώο για σφαγή Halal. Αναφερόμενος στη διαδικασία της σφαγής, ο ίδιος τόνισε μεταξύ άλλων ότι οι σφαγείς του ζώου πρέπει να είναι μουσουλμάνοι και η αιτία θανάτου του να οφείλεται στην απώλεια αίματος.
Το συνέδριο διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 12ης Διεθνούς Έκθεσης για την Κτηνοτροφία και την Πτηνοτροφία «Zootechnia» και υλοποιείται από το Meat news και τη ΔΕΘ-Helexpο.
ΑΠΕ