Όλο και πληθαίνουν οι γίγαντες τροφίμων που αναζητούν συνεργασίες με εταιρείες Τεχνητής Νοημοσύνης.
Πρόσφατα ο γίγαντας γαλακτοκομικών Bel Group παγκόσμιος ηγέτης στο επώνυμο τυρί, ανακοίνωσε τη συνεργασία του με την start-up βιοτεχνολογίας, Climax Foods για τη δημιουργία μιας νέας γενιάς τυριού φυτικής προέλευσης μεταξύ των οποίων και φυτικό τυρί Babybell. Στόχος η παραγωγή θρεπτικών, οικονομικών και χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα, και παρόμοιας γεύσης με τα συμβατικά, φυτικών τυριών.
Πέρυσι η Kraft Heinz συνεργάστηκε με την NotCo που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, για τη δημιουργία φυτικών προϊόντων (γάλα, κρέας, τυρί) με στόχο να προσεγγίσουν δυναμικά τους καταναλωτές που στρέφονται στις alt-proteins.
Επίσης τον Αύγουστο του 2022 η ADM, παγκόσμιος ηγέτης στη διατροφή και η Asia Sustainable Foods Platform, μια εταιρεία που επικεντρώνεται στην επιτάχυνση της εμπορευματοποίησης βιώσιμων τροφίμων (η οποία συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Καινοτομίας Τροφίμων και Βιοτεχνολογίας της Σιγκαπούρης) ανακοίνωσαν την συνεργασία τους για εναλλακτικές πηγές πρωτεΐνης.
Nα τονίσουμε και την επιτυχία της ελληνικής start up Digital Bites, που συνεργάζεται με μεγάλες εταιρείες τροφίμων και τις βοηθάει να τεστάρουν με μεγάλη ακρίβεια την πιθανότητα επιτυχίας του λανσαρίσματος ενός νέου προϊόντος ή των αλλαγών σε υφιστάμενα προϊόντα.
- Δείτε επίσης: Τι είναι το φαινόμενο Big Food
Γιατί όμως πληθαίνουν οι εταιρείες Big Food που αναζητούν συνεργασίες με εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης;
Οι μεγάλες εταιρείες δεν έχουν τη δυνατότητα να ανακαλύπτουν νέα προϊόντα που να ανταποκρίνονται στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών. Μπορεί να είναι συνηθισμένες σε επεκτάσεις προϊόντων, στη δημιουργία πιο υγιεινών τροφίμων και σε λανσαρίσματα νέων γεύσεων, αλλά δεν μπορούν να ξεφύγουν από τις μεθοδολογίες παραγωγής που χρησιμοποιούν για δεκαετίες. Για παράδειγμα δεν μπορούν να παράγουν προϊόντα με ζύμωση ακριβείας, ή με κυτταρική καλλιέργεια. Από την άλλη οι start-ups βιοτεχνολογίας δεν διαθέτουν τους πόρους για να παράγουν μόνοι τους και σε μεγάλη κλίμακα τα προϊόντα που ανακαλύπτουν. Και αυτό το “πάντρεμα” δίνει μία εικόνα για την πορεία του μέλλοντος των τροφίμων σε παγκόσμια κλίμακα.
Η Τεχνητή νοημοσύνη στις γραμμές παραγωγής
Οι εταιρείες Big food επενδύουν όλο και πιο πολύ και σε αυτοματοποιημένο ΑΙ εξοπλισμό. Γιατί είναι απαραίτητη η τεχνητή νοημοσύνη και στο εξοπλισμό;
Καταρχήν αίρει τους περιορισμούς στην παραδοσιακή παραγωγή τροφίμων, έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στη διαδικασία παραγωγής τροφίμων μειώνοντας το ανθρώπινο λάθος, αυξάνοντας τα πρότυπα ασφαλείας, αυτοματοποιώντας τις εργασίες, συμβάλλοντας στους στόχους βιωσιμότητας και βελτιώνοντας την ποιότητα των προϊόντων. Για παράδειγμα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της μόλυνσης στην παραγωγή τροφίμων, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ένα πιο ασφαλές προϊόν. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει την ακρίβεια στην επεξεργασία τροφίμων, οδηγώντας σε ένα καλύτερο τελικό προϊόν. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια τέλεια λύση για τη βιομηχανία τροφίμων, επειδή βελτιώνει όλες τις επιχειρησιακές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς τροφίμων και της ποιότητας των υπηρεσιών βοηθάει τις εταιρείες να προβλέψουν τι νέες τάσεις, Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη έχει τη δυνατότητα να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Επίσης η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κόστους στη βιομηχανία τροφίμων με διάφορους τρόπους όπως βελτίωση της ακρίβειας της επισήμανσης και της συσκευασίας των τροφίμων. Με την αυτοματοποίηση αυτών των διαδικασιών, οι εταιρείες μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα.
Πηγές:
https://www.clickworker.com/customer-blog/artificial-intelligence-food-industry/