Η Unilever σε ένα φιλόδοξο και φιλικό προς το περιβάλλον σχέδιο, προτίθεται να ανεβάσει 6 βαθμούς τη συντήρηση των παγωτών της. Είναι όμως το σχέδιο αυτό φιλικό και προς την ασφάλεια του παγωτού; Μένει να αποδειχθεί.
Η Unilever ανακοίνωσε πως σχεδιάζει να δοκιμάσει τη χρήση καταψυκτών παγωτού που λειτουργούν σε ελαφρώς υψηλότερες θερμοκρασίες με την ελπίδα ότι η μείωση της χρήσης ενέργειας θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά περίπου 20 – 30% ανά καταψύκτη.
Η εφαρμογή θα ξεκινήσει δοκιμαστικά στη Γερμανία τον επόμενο μήνα και έπειτα στην Ινδονησία το επόμενο έτος. Ο στόχος της εταιρείας είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο στα προϊόντα παγωτού και την ενεργειακή απόδοση της λειτουργίας των καταψυκτών της στους -12C σε πραγματικές συνθήκες, αντί για το τρέχον μέσο πρότυπο της βιομηχανίας που είναι στους -18 C.
Εάν επιτύχει, η Unilever δήλωσε ότι θα εργαστεί για να “ζεστάνει” σταδιακά τους last mile καταψύκτες σε διάφορες αγορές παγκοσμίως, ξεκινώντας από χώρες και περιοχές όπου το αποτύπωμα άνθρακα από τις εργασίες ψύξης είναι υψηλότερο, προκειμένου να “επιτύχει τον μέγιστο αναγωγικό αντίκτυπο” στο CO2 της.
Ο Matt Close, πρόεδρος της επιχείρησης παγωτών της Unilever, δήλωσε σύμφωνα με το GreenBiz ότι εάν οι δοκιμές αποδειχθούν αποτελεσματικές στη μείωση των εκπομπών, της χρήσης ενέργειας και του κόστους, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι δεν επηρεάζεται η ποιότητα των προϊόντων, τότε θα μπορούσαν να ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές παγωτού το ίδιο μοτίβο.
Οι εκπομπές αερίων που προκαλούνται από τους καταψύκτες παγωτού της λιανικής, αντιπροσωπεύουν το 10% του αποτυπώματος αερίων θερμοκηπίου της αλυσίδας αξίας της Unilever.
Η εταιρεία επιδιώκει να μειώσει αυτές τις εκπομπές μέσω διαφόρων προσπαθειών για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, χρησιμοποιώντας τεχνικές καινοτομίες, ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια και διερευνώντας κατά πόσον είναι δυνατόν να «θερμανθεί» η ψυχρή αλυσίδα κατεψυγμένων και διατηρημένων με απλή ψύξη προϊόντων της.