Η κοινοβουλευτική επιτροπή προϋπολογισμού της Βουλγαρίας ενέκρινε σχέδιο για τη δημιουργία κρατικής αλυσίδας καταστημάτων.
Μια πρόταση, που υποβλήθηκε από το Βουλγαρικό πολιτικό κόμμα MRF-Νέα Αρχή, προβλέπει ότι το Υπουργείο Γεωργίας και Τροφίμων θα επιβλέπει το εγχείρημα ύψους 10 εκατομμυρίων λέβα, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων BTA. Το υπουργείο θα είναι επίσης ο ιδιοκτήτης της αλυσίδας που δεν έχει ακόμη κατονομαστεί.
Τα καταστήματα θα επικεντρωθούν σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, εφαρμόζοντας μέγιστη προσαύξηση 10%, με στόχο τη μείωση των τιμών για τους καταναλωτές μέσω της συντόμευσης της αλυσίδας εφοδιασμού, παρόμοια με τα μοντέλα που έχουν παρατηρηθεί στη Γερμανία και τη Γαλλία.

Σύμφωνα με την αιτιολόγηση που συνοδεύει τις προτεινόμενες αναθεωρήσεις του κρατικού προϋπολογισμού του 2025, η δημιουργία ενός κρατικού δικτύου παντοπωλείων με ρυθμιζόμενη προμήθεια και τιμολόγηση είναι ζωτικής σημασίας για την κυβέρνηση προκειμένου να καταπολεμήσει την αύξηση των τιμών από τους μεταπωλητές, τις αλυσίδες και τα καρτέλ.
Εν τω μεταξύ, οι διοργανωτές των πρόσφατων μποϊκοτάζ των αλυσίδων λιανικής πώλησης, συμπεριλαμβανομένου του μποϊκοτάζ των ξένων αλυσίδων κάθε Πέμπτη, ανακοίνωσαν περαιτέρω δράση μέχρι να μειωθούν σημαντικά οι τιμές των τροφίμων.
Το Αγροδιατροφικό Επιμελητήριο της Βουλγαρίας κάλεσε την κυβέρνηση να παρέμβει για την προστασία των τοπικών παραγωγών τροφίμων, κάνοντας λόγο για μια κατάσταση της αγοράς που είναι επιζήμια τόσο για τους παραγωγούς όσο και για τους καταναλωτές. Προειδοποίησε για τη μείωση της βουλγαρικής γεωργικής παραγωγής, ιδίως στην κτηνοτροφία και την παραγωγή φρούτων/λαχανικών.
Ο Vladislav Mihaylov, πρόεδρος του Συνδέσμου Μεταποιητών Γάλακτος, τόνισε την κυριαρχία μερικών μεγάλων διεθνών λιανοπωλητών στην αγορά, υποστηρίζοντας τη θέσπιση ρυθμίσεων που θα διασφαλίζουν την πρόσβαση στην αγορά για τους Βούλγαρους παραγωγούς.
Το επιμελητήριο πιέζει για μέτρα που περιλαμβάνουν κρατικά πρότυπα για βασικά τρόφιμα, την ευθυγράμμιση των προτύπων εισαγωγής με τα εγχώρια πρότυπα, αυστηρούς ελέγχους, αυξημένη διαφάνεια των τιμών, μηχανισμούς προώθησης των βουλγαρικών προϊόντων στα καταστήματα και την ανάπτυξη συντομότερων αλυσίδων εφοδιασμού.