ΑρχικήΝέαΥγείαΜελέτη: H ώρα που πίνουμε καφέ μπορεί να αλλάξει το προσδόκιμο ζωής

Μελέτη: H ώρα που πίνουμε καφέ μπορεί να αλλάξει το προσδόκιμο ζωής

3 λεπτά ανάγνωσης

Γνωρίζουμε πλέον ότι ο καφές μας κάνει καλό, αλλά μια νέα μελέτη έδειξε ότι οι επιδράσεις του μπορεί να είναι περιορισμένες ανάλογα με την ώρα της ημέρας που τον απολαμβάνετε.

Ο καφές γίνεται γρήγορα ένα από τα πιο μελετημένα ροφήματα στην αγορά, με έρευνες να συνδέουν την κατανάλωσή του με τα πάντα, από τη βελτίωση της υγείας του εντέρου μέχρι την καλύτερη λειτουργία του εγκεφάλου. Και αυτό δεν ξεχνάμε την ικανότητά του να παρατείνει τη διάρκεια ζωής μας, γεγονός που αποδεικνύεται από τη μία μελέτη μετά την άλλη τα τελευταία χρόνια.

- Advertisement -

Αλλά η ικανότητα του καφέ να μειώνει τον κίνδυνο θανάτου μας μπορεί να συνοδεύεται από κάποια ψιλά γράμματα, σύμφωνα με νέα έρευνα. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο European Heart Journal και βασίστηκε στις διατροφικές συνήθειες περισσότερων από 40.000 ενηλίκων, διαπίστωσε ότι όσοι πίνουν τον καφέ τους πριν από το γεύμα είχαν 16% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από οποιαδήποτε αιτία και 31% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιαγγειακά νοσήματα κατά τη διάρκεια μιας 10ετούς περιόδου παρακολούθησης σε σχέση με όσους δεν έπιναν καθόλου καφέ.

Όσοι όμως συνέχισαν να πίνουν καφέ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας δεν είδαν κανένα από αυτά τα οφέλη. Στην πραγματικότητα, η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν υπήρξε σημαντική μείωση της θνησιμότητας για τους ανθρώπους που έπιναν καφέ όλη την ημέρα σε σύγκριση με τα άτομα που απέφευγαν εντελώς τον καφέ.

- Advertisement -

Αν και η μελέτη δεν υποδεικνύει γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό, αλλά μια πιθανή εξήγηση είναι ότι η κατανάλωση καφέ αργά μέσα στην ημέρα μπορεί να διαταράξει το εσωτερικό ρολόι του σώματός μας ή τον κιρκάδιο ρυθμό, η διαταραχή του οποίου έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και καρδιακών προβλημάτων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κατανάλωση καφέ αργά το απόγευμα μπορεί να διαταράξει τον ύπνο σας, καθώς η καφεΐνη στον καφέ προκαλεί την αύξηση των επιπέδων κορτιζόλης, εμποδίζοντας την παραγωγή της ορμόνης του ύπνου, της μελατονίνης.

Φυσικά, αυτή δεν είναι μακράν η μόνη μελέτη που έχει δείξει ότι ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου μας. Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι στο Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism, διαπίστωσε ότι η τακτική, μέτρια κατανάλωση καφέ και καφεΐνης σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιομεταβολικής πολυνοσηρότητας (έχοντας δύο ταυτόχρονες ασθένειες – ένας αυξανόμενος κίνδυνος στους γηράσκοντες πληθυσμούς).

- Advertisement -

Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Δρ Chaofu Ke, κατέληξε στο συμπέρασμα: «Η κατανάλωση τριών φλιτζανιών καφέ ή 200-300mg καφεΐνης την ημέρα μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιομεταβολικής πολυνοσηρότητας σε άτομα χωρίς καρδιομεταβολικά νοσήματα».

Αξιολογώντας πάνω από 500.000 άτομα από τη βρετανική βιοτράπεζα ηλικίας 37-73 ετών, οι ερευνητές συνέκριναν όσους κατανάλωναν λιγότερα από 100mg καφεΐνης την ημέρα με όσους έπιναν έως 300mg ή τρία φλιτζάνια καφέ. Διαπίστωσαν ότι οι καταναλωτές καφέ είχαν μειωμένο κίνδυνο κατά 48,1% και οι καταναλωτές καφεΐνης κατά 40,7%.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σπάνιο περιστατικό ανάκλησης γάλακτος εταιρείας κολοσσού – Ανησυχία για τοξικότητα και πιθανές επιπτώσεις σε ήπαρ και νεφρούς

Οι καταναλωτές που έχουν αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν κλήθηκαν να μην το καταναλώσουν, να μην το χρησιμοποιήσουν στη μαγειρική και να μην το προσφέρουν σε μέλη της οικογένειάς τους

Αποτίμηση της Κομισιόν για την εφαρμογή της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων – Τι αλλάζει για τις ελληνικές επιχειρήσεις

Η Κομισιόν αξιολόγησε για πρώτη φορά την εφαρμογή των ελέγχων Food Safety Culture στην ΕΕ, ενώ οι ελληνικές επιχειρήσεις να καλούνται να τεκμηριώνουν τη συμμόρφωσή τους με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/382

Και η Ελλάδα στη λίστα διανομής λιναρόσπορου με υδροκυάνιο – Συναγερμός στην Ευρώπη (φωτογραφία)

Υψηλές συγκεντρώσεις υδροκυανικού οξέος σε λιναρόσπορο ενεργοποίησαν το ευρωπαϊκό σύστημα RASFF, με το προϊόν να έχει διανεμηθεί και στην ελληνική αγορά