ΑρχικήΝέαΥγείαΠροσοχή! Παραπλανητικό το κείμενο που κυκλοφορεί μέσω social media και WhatsApp και...

Προσοχή! Παραπλανητικό το κείμενο που κυκλοφορεί μέσω social media και WhatsApp και ισχυρίζεται θεραπεία καρκίνου με ανανά

3 λεπτά ανάγνωσης

Όχι μόνο παραπλανητικές αλλά και επικίνδυνες οι αναρτήσεις που λένε πως ο ανανάς θεραπεύει τον καρκίνο, υποστηρίζουν οι ειδικοί

Ένα κείμενο που κάνει τον γύρο των social media και εφαρμογών όπως το WhatsApp ισχυρίζεται ότι τρία κομμάτια ανανά σε ζεστό νερό μπορούν να «θεραπεύσουν μόνιμα» τον καρκίνο. Το μήνυμα, που αποδίδεται μάλιστα σε ανύπαρκτο γιατρό, υποστηρίζει ότι ο ζεστός ανανάς σκοτώνει όγκους και κύστεις, προτρέποντας τους χρήστες να το διαδώσουν για να «σώσουν ζωές»! Μάλιστα, μια απλή αναζήτηση της Google στο όνομα του γιατρού οδηγεί σε προφίλ στο LinkedIn ενός συντάκτη στο Ραδιοτηλεοπτικό Σώμα της Γκάνας, όχι ενός γιατρού.

- Advertisement -

Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική. Ειδικοί από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ondo στην Νιγηρία τονίζουν ότι δεν υπάρχει καμία επιστημονική απόδειξη πως ο ανανάς ή οποιοδήποτε φρούτο μπορεί να θεραπεύσει τον καρκίνο. Αν και κάποιες εργαστηριακές μελέτες έδειξαν ότι η βρομελίνη, ένζυμο του ανανά, έχει πιθανές αντικαρκινικές ιδιότητες, δεν υπάρχει καμία κλινική δοκιμή που να αποδεικνύει ότι η κατανάλωση ανανά σε ζεστό νερό έχει κάποια θεραπευτική δράση στους ανθρώπους.

Η επικίνδυνη για τους καρκινοπαθείς θεραπεία δημοσιευμένη στο facebook

Ο Δρ. Ντέιβιντ Ολαγίνκα εξηγεί μάλιστα ότι η χρήση θερμότητας είναι απαγορευτική σε καρκινοπαθείς, καθώς η υπερβολική ζέστη μπορεί να ενισχύσει τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων και να επιδεινώσει την κατάσταση. «Δεν υπάρχει κανένα θαυματουργό φρούτο που να θεραπεύει τον καρκίνο», τονίζει.

- Advertisement -
Το κείμενο που κυκλοφορεί μέσω της εφαρμογής WhatsApp

Σύμφωνα με τη Δρ. Περλ, ειδικό σε θέματα ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Ιατρικών Επιστημών στο Όντο, αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που άκουγε τέτοιες ιστορίες. Αποκάλυψε ότι και άλλα φρούτα, όπως τα λεμόνια, έχουν επίσης εμπλακεί ως θεραπεία για τον καρκίνο, αλλά δεν υπάρχουν αποδείξεις. 

Ο ανανάς είναι μεν θρεπτικός και ωφέλιμος για τη γενική υγεία, αλλά δεν αποτελεί θεραπεία για τον καρκίνο. Οι ειδικοί προειδοποιούν το κοινό να μην παρασύρεται από ψευδείς ιντερνετικές «θεραπείες» που μπορεί να αποδειχθούν επικίνδυνες.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.