ΑρχικήΝέαΥγείαΑνακάλυψη: Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σε μορφή βουτύρου που μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής...

Ανακάλυψη: Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο σε μορφή βουτύρου που μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και κυτταρικής οξείδωσης

2 λεπτά ανάγνωσης

Μια υγιεινή εναλλακτική λύση στο βούτυρο και τη μαργαρίνη

Ομάδες ερευνητών από το Κέντρο Βιοϊατρικής Έρευνας του Δικτύου (CIBER), το Πανεπιστήμιο της Σαραγόσα και το Κέντρο Ενέργειας, Περιβαλλοντικής και Τεχνολογικής Έρευνας (CIEMAT) ανέπτυξαν μια νέα φόρμουλα επάλειψης που αποτελείται κατά 75% από EVOO και περιλαμβάνει μόνο φυτικά προϊόντα, κατάλληλα για vegans.

- Advertisement -

Η νέα αυτή σύνθεση είναι ιδανική για μαγειρικά παρασκευάσματα που απαιτούν στερεά λίπη, τα οποία είναι συνήθη στις δυτικές χώρες και αναμένεται ως εκ τούτου να διευκολύνουν την ενσωμάτωσή του EVOO στη δυτική δίαιτα.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Physiology and Biochemistry, διεξήχθη σε ποντίκια και έδειξε ότι μειώθηκε ο κίνδυνος αγγειακής νόσου και η κυτταρική οξείδωση εκείνων που έλαβαν εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο σε στερεή μορφή, σε σύγκριση με βούτυρο και άλλα παρεμφερή. Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν επίσης ότι, σε αρσενικά με την ίδια κατανάλωση τροφής, υπήρξε σημαντική μείωση του σωματικού βάρους μετά από 10 εβδομάδες διατροφικής παρέμβασης, η οποία διατηρήθηκε μέχρι το τέλος του πειράματος.

- Advertisement -

Η ομάδα επεσήμανε ότι αυτή η πρόταση θα ήταν επίσης κατάλληλη για vegan και χορτοφάγους, που δεν καταναλώνουν βούτυρο και πολλά είδη μαργαρίνης, καθώς μπορεί να περιέχει ίχνη προϊόντων ζωικής προέλευσης και ότι η σύνθεσή της δεν περιλαμβάνει τη χρήση συντηρητικών, πρόσθετων και τυποποιημένα αλλεργιογόνα.

Όπως τόνισε ο Jesús de la Osada, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Σαραγόσα και επικεφαλής της ομάδας CIBERobn, «τα μόνα συστατικά είναι το EVOO και το βούτυρο κακάο, και τα δύο προϊόντα βιολογικής προέλευσης και χωρίς χημική μετατροπή υδρογόνωσης που παράγει τρανς λιπαρά οξέα».

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Κυβερνοεπιθέσεις: Γιατί η βιομηχανία τροφίμων και ποτών έχει γίνει «πρώτος στόχος» των χάκερ

Από τους προμηθευτές και τα εργοστάσια μέχρι τα σούπερ μάρκετ και την εστίαση, οι κυβερνοεπιθέσεις εξαπλώνονται σε ολόκληρη την αλυσίδα τροφίμων

Συσκευασία: Σε δημόσια διαβούλευση ο νέος εκτελεστικός κανονισμός της ΕΕ για τα μητρώα παραγωγών συσκευασιών στο πλαίσιο του PPWR

Η Επιτροπή προτείνει ενιαίο σύστημα εγγραφής και αναφοράς για τους παραγωγούς συσκευασιών σε όλα τα κράτη μέλη.