Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
19 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Βρετανία: Μαζεύουν… υπογραφές για να μειώσει η Βιομηχανία Τροφίμων το αλάτι

ΑρχικήΝέαΒρετανία: Μαζεύουν... υπογραφές για να μειώσει η Βιομηχανία Τροφίμων το αλάτι
spot_img

Οι ειδικοί τονίζουν πως η μείωση του αλατιού για τη μείωση της συχνότητας εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου και καρδιακών παθήσεων είναι ευκολότερο να επιτευχθεί σε σχέση με άλλα μέτρα.

Η υποχρεωτική αναδιαμόρφωση των προϊόντων της βιομηχανίας με λιγότερο αλάτι, θα βοηθούσε στην πρόληψη πολλών χιλιάδων θανάτων, αφού θα οδηγήσει σε μείωση της αρτηριακής πίεση, υποστηρίζουν οι εμπειρογνώμονες στην ανοιχτή επιστολή που απέστειλαν στον πρωθυπουργό του Ηνωμένου Βασιλείου.

“Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να επιβάλει τους συνολικούς στόχους της για τη μείωση του αλατιού χωρίς καθυστέρηση”, προειδοποιεί σύμφωνα με το Nutrition Insight ο Γκράχαμ ΜακΓκρέγκορ, καθηγητής καρδιαγγειακής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Queen Mary και πρόεδρος της Action on Salt.

Η επιστολή φέρει τις υπογραφές άνω από 236 διατροφολόγων, διαιτολόγων, ερευνητών, φαρμακοποιών, νοσηλευτών, καθώς και της Βασιλικής Εταιρείας Δημόσιας Υγείας, της Σχολής Δημόσιας Υγείας, της Αρτηριακής Πίεσης του Ηνωμένου Βασιλείου, της Διατροφής Πρώιμης Έναρξης, της Heart UK και του London Early Years Foundation, όπως και υπογραφές από το απλό κοινό.

Πριν αρκετά χρόνια, το 2004, ο Οργανισμός Προτύπων Τροφίμων – FSA έθεσε με επιτυχία εθελοντικούς στόχους μείωσης του αλατιού σε περισσότερες από 80 κατηγορίες μεταποιημένων τροφίμων, γεγονός που οδήγησε σε μείωση της πρόσληψης αλατιού πληθυσμού κατά 15% το 2011. Η κίνηση είχε ως αποτέλεσμα μια ετήσια υπολογισμένη εξοικονόμηση κόστους στο εθνικό σύστημα υγείας ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων λιρών (1,78 δισεκατομμύρια ευρώ).

Η πρόοδος σε αυτό το κομμάτι όμως έχει έκτοτε σταματήσει, οδηγώντας σε χιλιάδες πρόωρους θανάτους, σύμφωνα με μια μελέτη του 2015.

Σύμφωνα με τις οργανώσεις που παρακολουθούν το θέμα, οι υποχρεωτικοί στόχοι είναι η μόνη λύση, καθώς θα εξασφάλιζαν ίσους όρους ανταγωνισμού για τα εμπορικά σήματα F&B που ενδέχεται να ανησυχούν ότι τα χαμηλότερα επίπεδα αλατιού θα τα καθιστούν λιγότερο ανταγωνιστικά στην αγορά.

Οι ειδικοί προτείνουν σταδιακές, διακριτικές βελτιώσεις στα επεξεργασμένα τρόφιμα, που δεν οδηγούν σε απώλεια πωλήσεων. Έτσι το κοινό θα συνεχίσει να αγοράζει τα συνηθισμένα τρόφιμα και ποτά του, ενώ θα επωφελείται από τα διατροφικά βελτιωμένα προϊόντα.

Νωρίτερα φέτος, έγινε γνωστή η επιτυχία της Νότιας Αφρικής να μειώσει το αλάτι σε μόλις 5 χρόνια, καθώς τα περισσότερα προϊόντα ήταν σε θέση να συμμορφωθούν με τους υποχρεωτικούς στόχους αλατιού. με τις μεγαλύτερες πτώσεις να σημειώνονται στις πιο υποβαθμισμένες ομάδες.

Ένας από τους τρόπους με τους οποίους οι εταιρείες τροφίμων μπορούν να μειώσουν αμέσως τους υψηλούς κινδύνους αρτηριακής πίεσης στο F&B τους είναι η ανταλλαγή μέρους του νατρίου με κάλιο.

Η μείωση του αλατιού δεν είναι πάντα εύκολη, όπως στην περίπτωση του ψωμιού, αλλά και η μείωση του νατρίου στα προϊόντα κρέατος μπορεί επίσης να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια των τροφίμων, καθώς το αλάτι χρησιμοποιείται παραδοσιακά για την προστασία των προϊόντων από τα παθογόνα βακτήρια. Χρειάζονται νέα συστατικά και τεχνικές στη βιομηχανία για τη διατήρηση της λειτουργικότητας της γεύσης και της συντήρησης με λιγότερο αλάτι.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

«Θα σε συναντήσω στο Greeks»: Πως η Ελληνική γαστρονομία και τα προϊόντα μας κυριαρχούν στις διεθνείς αγορές

Τα Ελληνικά προϊόντα γίνονται mainstream στον κόσμο κερδίζοντας τους καταναλωτές πολύ πέρα από την Ελληνοαμερικανική αγορά.

Η σημασία του “Branding” στις επιχειρήσεις τροφίμων – Της Δέσποινας Χάρου

Πως να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη επωνυμία.

Γιατί τα παιδιά τρώνε τις μύξες τους; Είναι θέμα κακής ψυχολογίας;

Πολλοί γονείς αδυνατούν να συνετίσουν τα παιδιά τους στο θέμα της βλεννοφαγίας – τι λένε οι ειδικοί.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα