ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕίχαν δίκιο οι γιαγιάδες μας για τα οφέλη της σούπας; - Τι...

Είχαν δίκιο οι γιαγιάδες μας για τα οφέλη της σούπας; – Τι απαντούν Βρετανοί και Αυστραλοί επιστήμονες τροφίμων και διατροφής

3 λεπτά ανάγνωσης

 Ο ρόλος της σούπας ως διαιτητική παρέμβαση στην αντιμετώπιση των λοιμώξεων του αναπνευστικού.

Οι οξείες λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος (ARTIs) αποτελούν σημαντικό παγκόσμιο βάρος για την υγεία, συμβάλλοντας στην αυξημένη χρήση της υγειονομικής περίθαλψης, στις απουσίες από την εργασία και στην οικονομική πίεση. Ενώ υπάρχουν κλινικές θεραπείες, πολλά άτομα χρησιμοποιούν παραδοσιακές διαιτητικές θεραπείες όπως η σούπα για την ανακούφιση των συμπτωμάτων. Η σούπα θεωρείται ότι υποστηρίζει την ανάρρωση μέσω της ενυδάτωσης, της ζεστασιάς, του θρεπτικού περιεχομένου και των πιθανών αντιφλεγμονωδών επιδράσεων και χρησιμοποιείται ως σπιτική θεραπεία για αναπνευστικές ασθένειες, λατρεύεται ως «θεραπεία της γιαγιάς» και είναι βαθιά ριζωμένη στην πολιτιστική παράδοση. Ωστόσο, παρά την ευρεία χρήση της και την υποστήριξη των γενεών, τα επιστημονικά στοιχεία που επικυρώνουν αυτούς τους ισχυρισμούς παραμένουν περιορισμένα.

- Advertisement -

Συστηματική ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients από ερευνητές του Πανεπιστημίου της Δυτικής Σκωτίας,  και του της Αδελαΐδας είχε ως στόχο να αξιολογήσει τις θεραπευτικές επιδράσεις της κατανάλωσης σούπας σε ενήλικες με ARTIs, εστιάζοντας στη σοβαρότητα των συμπτωμάτων, τη διάρκεια της ασθένειας, τις απουσίες από την εργασία, την ανοσολογική απόκριση, τους φλεγμονώδεις βιοδείκτες και τη συνολική ευεξία.

Τον Φεβρουάριο του 2024 πραγματοποιήθηκε συστηματική αναζήτηση βιβλιογραφίας σε MEDLINE, Scopus, CINAHL, τη Βιβλιοθήκη Cochrane, μητρώα κλινικών δοκιμών και συμπληρωματικές πηγές. Οι επιλέξιμες μελέτες περιελάμβαναν τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές, μη τυχαιοποιημένες δοκιμές και ελεγχόμενες μελέτες πριν και μετά που αξιολόγησαν τη σούπα ως παρέμβαση για τις λοιμώξεις του αναπνευστικού. Οι παρεμβάσεις περιελάμβαναν συνήθως σούπες με βάση το κοτόπουλο με λαχανικά και βότανα.

- Advertisement -

Τα ευρήματα έδειξαν μέτριες μειώσεις στη σοβαρότητα των συμπτωμάτων και στη διάρκεια της νόσου (κατά 1-2,5 ημέρες) και δύο μελέτες ανέφεραν μειώσεις στους φλεγμονώδεις βιοδείκτες. Δεν αναφέρθηκαν μελέτες σχετικά με τις απουσίες ή την ευεξία. Συμπεράσματα: Η σούπα μπορεί να προσφέρει μέτρια οφέλη για τις ARTI, ιδιαίτερα για την ανακούφιση των συμπτωμάτων και τη φλεγμονή. Ωστόσο απαιτούνται περαιτέρω καλά σχεδιασμένες μελέτες για την αξιολόγηση των ευρύτερων κλινικών και λειτουργικών επιπτώσεών της. Αυτή η ανασκόπηση θέτει τις βάσεις για περαιτέρω διερεύνηση και υπογραμμίζει τις δυνατότητες της σούπας ως μια χαμηλού κινδύνου, πολιτισμικά ενσωματωμένη παρέμβαση που αξίζει πιο αυστηρή κλινική αξιολόγηση.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.