ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΈνα ποτήρι κρασί μαζί με φαγητό μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2

Ένα ποτήρι κρασί μαζί με φαγητό μειώνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2

2 λεπτά ανάγνωσης

Βρετανοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση μιας «μέτριας ποσότητας» κόκκινου κρασιού με το γεύμα μπορεί να σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Τα ευρήματα προέρχονται από ανάλυση βάσης δεδομένων περισσότερων από 300.000 Βρετανών.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ενός ποτηριού κρασί με το δείπνο συσχετίστηκε με 14% μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

- Advertisement -

Όπως αναφέρει το thedrinkbusiness οι επιπτώσεις της κατανάλωσης αλκοόλ στην υγεία έχουν περιγραφεί ως δίκοπο μαχαίρι καθώς η επίδρασή του στην υγεία εξαρτάται από τον τρόπο που καταναλώνεται, δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Hao Ma, από το Πανεπιστημιακό Κέντρο Ερευνών Παχυσαρκίας Tulane στη Νέα Ορλεάνη.

Σημειώνοντας τα «ανάμεικτα αποτελέσματα» προηγούμενων μελετών που επικεντρώθηκαν στο πόσο πίνουν οι άνθρωποι, ο Ma είπε ότι ήρθε η ώρα να εξετάσει άλλους παράγοντες.

- Advertisement -

«Πολύ λίγες μελέτες έχουν επικεντρωθεί σε άλλες λεπτομέρειες για την κατανάλωση αλκοόλ, όπως το χρονοδιάγραμμα της πρόσληψης αλκοόλ».

Οι συγγραφείς της μελέτης υπέθεσαν ότι ορισμένες χημικές ουσίες που βρίσκονται στο κρασί, ή πιθανώς ακόμη και το ίδιο το αλκοόλ, θα μπορούσαν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο τα άτομα μεταβολίζουν τη γλυκόζη, μεταβάλλοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη.

- Advertisement -

Η μελέτη παρακολούθησε λίγο περισσότερους από 300.000 ενήλικες, εστιάζοντας την προσοχή της σε εκείνους που ορίστηκαν ως μέτρια κατανάλωση αλκοόλ. Σε περίπου 11 χρόνια παρακολούθησης, 8.600 ασθενείς ανέπτυξαν διαβήτη τύπου 2.

Ωστόσο, προσαρμόζοντας άλλους πιθανούς παράγοντες, ο Hao Ma διαπίστωσε ότι ο κίνδυνος ήταν 14% χαμηλότερος για όσους έπιναν μαζί με το φαγητό τους, με τη μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου να παρατηρείται σε εκείνους που κατανάλωναν κρασί.

«Το μήνυμα από αυτό είναι ότι η κατανάλωση μέτριων ποσοτήτων κρασιού με τα γεύματα μπορεί να αποτρέψει τον διαβήτη τύπου 2 εάν δεν έχετε άλλη πάθηση που μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά από τη μέτρια κατανάλωση αλκοόλ και σε συνεννόηση με το γιατρό σας», είπε ο Hao Ma.

Οι συγγραφείς της μελέτης σημείωσαν τους περιορισμούς των ευρημάτων τους και δεν μπόρεσαν να θεμελιώσουν την υπόθεσή τους σχετικά με το μεταβολισμό της γλυκόζης. Άλλοι παράγοντες μπορεί επίσης να παίζουν ρόλο, κυρίως οι διατροφικές συνήθειες εκείνων που καταναλώνουν ένα ποτήρι κρασί με το δείπνο.

Ο Robert Eckel, πρώην πρόεδρος της American Heart Association σχολιάζοντας τα ευρηματα της μελέτης δήλωσε: Αυτά τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι δεν είναι το αλκοόλ με τα γεύματα αλλά, άλλα συστατικά του κρασιού, ίσως αντιοξειδωτικά, που μπορεί να είναι ο παράγοντας για τη πιθανή μείωση του νεοεμφανιζόμενου διαβήτη τύπου 2.

«Ενώ το είδος του κρασιού, κόκκινο έναντι λευκού, πρέπει να καθοριστεί και απαιτείται επικύρωση αυτών των ευρημάτων και μηχανισμών οφέλους, τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι εάν καταναλώνετε αλκοόλ με τα γεύματα, το κρασί μπορεί να είναι μια καλύτερη επιλογή».

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.