ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΈνας στους τέσσερις αναιρεί τα οφέλη των υγιεινών γευμάτων με ανθυγιεινά σνακ

Ένας στους τέσσερις αναιρεί τα οφέλη των υγιεινών γευμάτων με ανθυγιεινά σνακ

3 λεπτά ανάγνωσης

Τα πιο δημοφιλή και πιο “ένοχα” σνακ.

Το ένα τέταρτο των ανθρώπων αναιρεί τα οφέλη των υγιεινών γευμάτων με ανθυγιεινά σνακ και αυτό αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικών επεισοδίων και καρδιαγγειακών παθήσεων, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο «European Journal of Nutrition».

- Advertisement -

Ερευνητές του King’s College του Λονδίνου περιγράφουν λεπτομερώς τις συνήθειες κατανάλωσης σνακ 854 ατόμων. Όπως διαπιστώνουν, οι μισοί από τους συμμετέχοντες δεν αντιστοιχούν την υγιεινή ποιότητα των γευμάτων με τα σνακ, και το αντίστροφο. Αυτή η διαφορά έχει αρνητική επίδραση σε θέματα υγείας, όπως το σάκχαρο και τα επίπεδα λίπους στο αίμα.

Σύμφωνα με την έρευνα, το 24% της ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψής μας προέρχεται από σνακ, όπως μπάρες δημητριακών, γλυκά και φρούτα. Η μέση ημερήσια πρόσληψη σνακ στα άτομα που τσιμπολογούν, δηλαδή το 95% της ομάδας, ήταν 2,28 σνακ την ημέρα, με το 29% των ατόμων να τρώνε περισσότερα από δύο.

- Advertisement -

Η ανάλυση έδειξε ότι το τσιμπολόγημα δεν είναι ανθυγιεινό, αρκεί τα σνακ να είναι υγιεινά. Όσοι έτρωγαν συχνά σνακ υψηλής ποιότητας, όπως ξηρούς καρπούς και φρέσκα φρούτα, είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν υγιές βάρος σε σύγκριση με εκείνους που δεν καταναλώνουν καθόλου σνακ ή καταναλώνουν ανθυγιεινά σνακ. Επίσης, τα σνακ καλής ποιότητας μπορούν να οδηγήσουν σε καλύτερη μεταβολική υγεία και μειωμένη πείνα.

Το 26% των συμμετεχόντων ανέφεραν ότι κατανάλωναν υγιεινά κύρια γεύματα, αλλά σνακ κακής ποιότητας. Τα σνακ αυτά, όπως τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα και οι ζαχαρούχες λιχουδιές, συνδέονται με χειρότερους δείκτες υγείας και αφήνουν τους ανθρώπους να αισθάνονται πεινασμένοι. Επίσης, συνδέονται με υψηλότερο δείκτη μάζας σώματος, υψηλότερη μάζα σπλαχνικού λίπους και υψηλότερες συγκεντρώσεις τριγλυκεριδίων μετά την κατανάλωση ενός γεύματος, τα οποία σχετίζονται με εγκεφαλικά επεισόδια, καρδιαγγειακά νοσήματα και παχυσαρκία.

Τα πιο δημοφιλή σνακ που καταναλώθηκαν ήταν μπισκότα, φρούτα, ξηροί καρποί και σπόροι, τυρί και βούτυρο, κέικ και πίτες και μπάρες δημητριακών. Τη μεγαλύτερη συμβολή στην πρόσληψη θερμίδων είχαν τα κέικ και οι πίτες (14%), τα δημητριακά πρωινού (13%), το παγωτό και τα κατεψυγμένα γαλακτοκομικά επιδόρπια (12%), τα γλυκά (12%), τα μπισκότα και τα μπράουνις (11%), οι ξηροί καρποί και οι σπόροι (11%).

Ο χρόνος του τσιμπολογήματος μπορεί επίσης να είναι κρίσιμος για την υγεία, καθώς η ανάλυση έδειξε ότι το τσιμπολόγημα μετά τις 9 το βράδυ συνδέεται με χειρότερους αιματολογικούς δείκτες σε σύγκριση με όλες τις άλλες ώρες.

«Η αντικατάσταση ανθυγιεινών σνακ, όπως μπισκότα, πατατάκια και κέικ, με υγιεινά σνακ, όπως φρούτα και ξηροί καρποί, είναι ένας πολύ απλός τρόπος για να βελτιώσετε την υγεία σας», σημειώνει η δρ. Σάρα Μπέρι από το King’s College του Λονδίνου.

ΑΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα