ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕνεργειακά ποτά και εγκυμοσύνη: Πιθανότητες δυσμενούς έκβασης

Ενεργειακά ποτά και εγκυμοσύνη: Πιθανότητες δυσμενούς έκβασης

2 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική μελέτη για τη συσχέτιση μεταξύ κατανάλωσης ενεργειακών ποτών και δυσμενούς έκβασης της εγκυμοσύνης.

Συνδέεται η λήψη ενεργειακών ποτών πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης με δυσμενή έκβαση της εγκυμοσύνης; Σε αυτό το ερώτημα απάντησε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA Network Open, καθώς μέχρι σήμερα δεν ήταν γνωστό εάν αυτά τα δύο συνδέονται και εάν η λήψη ενεργειακών ποτών σχετίζεται με την υγεία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

- Advertisement -

Η μελέτη περιελάμβανε 7304 εγκυμοσύνες σε 4736 συμμετέχουσες με πληροφορίες σχετικά με την πρόσληψη ενεργειακών ποτών πριν από την εγκυμοσύνη και 4559 εγκυμοσύνες σε 4559 συμμετέχουσες με πληροφορίες σχετικά με την πρόσληψη ενεργειακών ποτών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν πως η χρήση ενεργειακού ποτού πριν από την εγκυμοσύνη σχετίστηκε με υψηλότερο κίνδυνο υπέρτασης κύησης. Βρέθηκε επίσης μια σημαντική αλληλεπίδραση μεταξύ της ηλικίας και της πρόσληψης ενεργειακών ποτών σε σχέση με υπερτασικές διαταραχές (με ισχυρότερες συσχετίσεις για συμμετέχοντες πάνω από τη διάμεση ηλικία (άνω των 28 ετών)). Όμως η υψηλή πίεση δεν συσχετίστηκε με κατανάλωση ενεργειακών ποτών κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Επίσης δεν βρέθηκαν συσχετίσεις για απώλεια εγκυμοσύνης, πρόωρο τοκετό, διαβήτη κύησης, προεκλαμψία ή συνδυασμό δυσμενών εκβάσεων εγκυμοσύνης.

- Advertisement -

«Δεδομένου ότι η πλειονότητα των καταναλωτών ενεργειακών ποτών είναι νεαροί ενήλικες αναπαραγωγικής ηλικίας, συμπεριλαμβανομένων ατόμων που μπορεί να μείνουν έγκυες, είναι πολύ σημαντικό να εξεταστούν οι συσχετίσεις της πρόσληψης ενεργειακών ποτών με δυσμενή έκβαση της εγκυμοσύνης», έγραψαν οι συγγραφείς της μελέτης.

Διαβάστε τη μελέτη: Πρόσληψη ενεργειακών ποτών πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και δυσμενή έκβαση της εγκυμοσύνης

Αναφορά: Ding M , Markon AO , Jones-Dominic OE, et al. Λήψη ενεργειακών ποτών πριν και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και δυσμενή έκβαση της εγκυμοσύνης. JAMA Netw Open. 2023; 6(11): e2344023. doi:10.1001/jamanetworkopen.2023.44023

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ψάρια στο αλουμινόχαρτο: Τι έδειξαν 7 επιστημονικές μελέτες για τη μεταφορά αλουμινίου και τις επιπτώσεις στην υγεία

Η μεταφορά αλουμινίου στο ψάρι αυξάνεται υπό συγκεκριμένες συνθήκες μαγειρέματος – Τι αναφέρουν οι ερευνητές για τη μακροχρόνια έκθεση και τις ευάλωτες ομάδες

Ελλάδα: Μία κρέπα σε καφετέρια έστειλε 6χρονο αγόρι στο Νοσοκομείο Σητείας – «Μας διαβεβαίωσαν ότι μπορούσε να τη φάει» λέει ο πατέρας

Από την καταγγελία στη Σητεία στα σοβαρά περιστατικά αναφυλαξίας διεθνώς και στα μεγάλα κενά ενημέρωσης για τα αλλεργιογόνα στην εστίαση

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα