ΑρχικήΝέαΗ υγιεινή διατροφή με λιγότερη ζάχαρη συνδέεται με νεότερη βιολογική ηλικία

Η υγιεινή διατροφή με λιγότερη ζάχαρη συνδέεται με νεότερη βιολογική ηλικία

4 λεπτά ανάγνωσης

Τι έδειξε νέα μελέτη.

   Σχέση μεταξύ της διατροφής που είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα, χωρίς πολύ πρόσθετη ζάχαρη και της νεότερης βιολογικής ηλικίας σε κυτταρικό επίπεδο, βρήκαν ερευνητές στο UC του Σαν Φρανσίσκο, σε μια από τις πρώτες μελέτες που εξετάζει αυτή τη σύνδεση. Εξέτασαν πώς τρεις διαφορετικές μετρήσεις υγιεινής διατροφής επηρέασαν ένα «επιγενετικό ρολόι», ένα βιοχημικό τεστ που μπορεί να προσεγγίσει τόσο την υγεία όσο και τη διάρκεια ζωής,  και διαπίστωσαν ότι όσο καλύτερα έτρωγαν οι άνθρωποι, τόσο νεότερα φαίνονται τα κύτταρά τους. Ακόμη και όταν οι άνθρωποι έκαναν υγιεινές δίαιτες, κάθε γραμμάριο πρόσθετης ζάχαρης που κατανάλωναν συσχετίστηκε με αύξηση της επιγενετικής ηλικίας τους.

- Advertisement -

   «Οι δίαιτες που εξετάσαμε ευθυγραμμίζονται με τις υπάρχουσες συστάσεις για την πρόληψη ασθενειών και την προαγωγή της υγείας, και υπογραμμίζουν την ισχύ των αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών θρεπτικών συστατικών ιδιαίτερα», δήλωσε η Dorothy Chiu, PhD, μεταδιδακτορική υπότροφος στο UCSF Osher Center for Integrative Health and πρώτος συγγραφέας της μελέτης, η οποία εμφανίζεται στις 29 Ιουλίου στο JAMA Network Open. «Από την άποψη της ιατρικής του τρόπου ζωής, είναι ενθαρρυντικό να δούμε πώς η τήρηση αυτών των συστάσεων μπορεί να προωθήσει μια νεότερη κυτταρική ηλικία σε σχέση με τη χρονολογική ηλικία».

   Η μελέτη είναι επίσης από τις πρώτες που εξέτασε αυτή τη σχέση σε μια ετερογενή ομάδα γυναικών, μαύρων και λευκών, στη μέση ηλικία. Οι περισσότερες μελέτες για το θέμα αφορούσαν μεγαλύτερους λευκούς συμμετέχοντες. Η μελέτη βοηθά στην εμβάθυνση της κατανόησής μας για το γιατί η ζάχαρη είναι τόσο επιζήμια για την υγεία, πρόσθεσε η συν-επικεφαλής της μελέτης Elissa Epel, PhD, καθηγήτρια UCSF στο Τμήμα Ψυχιατρικής και Επιστημών της Συμπεριφοράς.

- Advertisement -

   Οι γυναίκες στη μελέτη ανέφεραν ότι κατανάλωναν κατά μέσο όρο 61,5 γραμμάρια πρόσθετης ζάχαρης την ημέρα, αν και το εύρος ήταν μεγάλο: από 2,7 έως 316 γραμμάρια πρόσθετης ζάχαρης ημερησίως. Μια μπάρα σοκολάτας γάλακτος έχει περίπου 25 γραμμάρια προστιθέμενης ζάχαρης, ενώ ένα κουτάκι κόλα 12 ουγγιών έχει περίπου 39 γραμμάρια. Ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ συνιστά στους ενήλικες να μην καταναλώνουν περισσότερα από 50 γραμμάρια πρόσθετης ζάχαρης την ημέρα.

   Για τη συγχρονική μελέτη, οι ερευνητές ανέλυσαν αρχεία τροφίμων από 342 μαύρες και λευκές γυναίκες με μέση ηλικία 39 ετών από τη Βόρεια Καλιφόρνια. Στη συνέχεια, συνέκριναν τη διατροφή τους με επιγενετικές μετρήσεις ρολογιού, που προέρχονται από δείγματα σάλιου.

- Advertisement -

Έπειτα βαθμολόγησαν τις δίαιτες των γυναικών για να δουν πώς συγκρίνονται με μια δίαιτα μεσογειακού τύπου πλούσια σε αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικά τρόφιμα και στη συνέχεια με μια δίαιτα που συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο για χρόνιες παθήσεις. Τέλος, βαθμολόγησαν τις δίαιτες των γυναικών σε σχέση με ένα μέτρο που δημιούργησαν και ονομάζεται «Επιγενετικός Δείκτης Θρεπτικών Προϊόντων (ENI),» που βασίζεται σε θρεπτικά συστατικά (όχι τρόφιμα) που έχουν συνδεθεί με αντιοξειδωτικές ή αντιφλεγμονώδεις διεργασίες και συντήρηση και επιδιόρθωση του DNA. . Αυτά περιλαμβάνουν βιταμίνες A, C, B12 και E, φυλλικό οξύ, σελήνιο, μαγνήσιο, διαιτητικές ίνες και ισοφλαβόνες.

   Η τήρηση οποιασδήποτε δίαιτας συνδέθηκε σημαντικά με χαμηλότερη επιγενετική ηλικία, με τη μεσογειακή διατροφή να έχει την ισχυρότερη σχέση. Οι ερευνητές εξέτασαν την πρόσληψη ζάχαρης ξεχωριστά και διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση τροφών με προσθήκη ζάχαρης συσχετίστηκε με επιταχυνόμενη βιολογική γήρανση, ακόμη και με την παρουσία μιας κατά τα άλλα υγιεινής διατροφής.

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος