ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΗ υψηλότερη πρόσληψη πρωτεΐνης κατά τη διάρκεια της δίαιτας οδηγεί σε πιο...

Η υψηλότερη πρόσληψη πρωτεΐνης κατά τη διάρκεια της δίαιτας οδηγεί σε πιο υγιεινή διατροφή

3 λεπτά ανάγνωσης

Η μελέτη του Πανεπιστημίου Rutgers διαπιστώνει ότι οι δίαιτες με περισσότερη πρωτεΐνη οδηγούν σε πιο υγιεινή διατροφή και επίσης αποτρέπουν την απώλεια άπαχης μάζας.

Η κατανάλωση μεγαλύτερης αναλογίας πρωτεΐνης κατά τη διάρκεια της δίαιτας, οδηγεί σε καλύτερες επιλογές τροφίμων και βοηθά στην αποφυγή της απώλειας άπαχης σωματικής μάζας, σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου Rutgers στο New Jersey των ΗΠΑ.

- Advertisement -

Μια ανάλυση συγκεντρωτικών δεδομένων από πολλαπλές δοκιμές απώλειας βάρους που διεξήχθησαν στο Rutgers, δείχνει ότι η αύξηση της ποσότητας πρωτεΐνης ακόμη και ελαφρώς, από το 18% της πρόσληψης τροφής ενός ατόμου στο 20%, έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ποιότητα των επιλογών τροφίμων που κάνει το άτομο. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Obesity.

«Είναι κάπως αξιοσημείωτο το γεγονός ότι μια αυτο-επιλεγμένη, ελαφρώς υψηλότερη πρόσληψη πρωτεΐνης κατά τη διάρκεια της δίαιτας συνοδεύεται από υψηλότερη πρόσληψη πράσινων λαχανικών και μειωμένη πρόσληψη εξευγενισμένων σπόρων και πρόσθετης ζάχαρης», δήλωσε η Sue Shapses, συγγραφέας της μελέτης και καθηγήτρια διατροφικών επιστημών στη Σχολή Περιβαλλοντικών και Βιολογικών Επιστημών Rutgers (SEBS). «Αλλά αυτό ακριβώς βρήκαμε».

- Advertisement -

Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μια μέτρια υψηλότερη πρόσληψη πρωτεΐνης παρείχε ένα άλλο όφελος: μειωμένη απώλεια της άπαχης σωματικής μάζας που συχνά σχετίζεται με την απώλεια βάρους.

Τα σχήματα απώλειας βάρους που χρησιμοποιούν περιορισμούς θερμίδων μπορούν συχνά να ωθήσουν στην μείωση της πρόσληψης υγιεινών τροφών που περιέχουν μικροθρεπτικά συστατικά, όπως ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος. Η κατάποση υψηλότερων επιπέδων πρωτεϊνών συνδέεται συχνά με υγιέστερα αποτελέσματα, αλλά η σχέση μεταξύ της πρόσληψης πρωτεΐνης και της ποιότητας της διατροφής είναι ελάχιστα κατανοητή, σύμφωνα με τους ερευνητές.

- Advertisement -

Η Anna Ogilvie, συν-συγγραφέας της μελέτης και διδακτορική φοιτήτρια στο Τμήμα Διατροφικών Επιστημών στο Rutgers SEBS δήλωσε το Eurekalert: «Η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της πρόσληψης πρωτεΐνης και της ποιότητας της διατροφής είναι σημαντική επειδή η ποιότητα της διατροφής είναι συχνά δεν είναι η βέλτιστη στις ΗΠΑ και οι δίαιτες απώλειας βάρους υψηλότερης πρωτεΐνης είναι δημοφιλείς».

Τα δεδομένα συλλέχθηκαν από περισσότερους από 200 άνδρες και γυναίκες που συμμετείχαν σε κλινικές δοκιμές. Οι συμμετέχοντες ήταν μεταξύ 24 και 75 ετών και κατέγραψαν έναν δείκτη μάζας σώματος που τους κατηγοριοποίησε είτε ως υπέρβαρους είτε ως παχύσαρκους. Όλοι οι συμμετέχοντες ενθαρρύνθηκαν να χάσουν βάρος ακολουθώντας μια δίαιτα ελλείμματος 500 θερμίδων και έκαναν τακτικές συναντήσεις για συμβουλευτική διατροφής και υποστήριξη για μια περίοδο έξι μηνών.

Στους συμμετέχοντες δόθηκαν διατροφικές συμβουλές με βάση τις οδηγίες της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας και της Αμερικανικής Διαβητολογικής Εταιρείας. Ενθαρρύνθηκαν να κατανείμουν το 18% της θερμιδικής τους πρόσληψης σε άπαχες πρωτεΐνες, όπως πουλερικά, μη επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, ψάρια, όσπρια και γαλακτοκομικά, και να δαπανήσουν την ισορροπία των θερμίδων τους σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως. Ταυτόχρονα αποθαρρύνθηκαν από την κατάποση κορεσμένων λιπών, επεξεργασμένων δημητριακών, ζάχαρης και αλατιού.

Οι συμμετέχοντες κρατούσαν λεπτομερή αρχεία τροφίμων, τα οποία οι ερευνητές ανέλυσαν για την ποιότητα της διατροφής, συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων που καταναλώθηκαν και αναλογίες και συγκεκριμένες πηγές πρωτεΐνης.

Οι συμμετέχοντες που επέλεξαν οι ίδιοι την πρόσληψη πρωτεΐνης χαρακτηρίστηκαν στη συνέχεια από τους ερευνητές σε μια προσέγγιση χαμηλότερης πρωτεΐνης με το 18% των συνολικών θερμίδων να προέρχονται από πρωτεΐνες ή μια προσέγγιση υψηλότερης πρωτεΐνης με το 20% της συνολικής πρόσληψης τροφής να προέρχεται από πρωτεΐνες.

Η μελέτη καταλήγει στα εξής συμπεράσματα:

  • Τόσο οι ομάδες χαμηλής όσο και υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες έχασαν την ίδια ποσότητα βάρους – περίπου 5% του σωματικού τους βάρους σε διάστημα έξι μηνών
  • Τα άτομα με ομάδες υψηλότερων πρωτεϊνών επέλεξαν ένα μείγμα πιο υγιεινών τροφίμων για τη συνολική διατροφή τους
  • Τα άτομα της ομάδας υψηλότερων πρωτεϊνών αύξησαν συγκεκριμένα την πρόσληψη πράσινων λαχανικών και μείωσαν τη ζάχαρη και τα επεξεργασμένα δημητριακά
  • Τα άτομα με ομάδα υψηλότερης πρωτεΐνης ήταν σε θέση να διατηρήσουν τη μυϊκή τους μάζα καλύτερα
- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100