ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΚαφές "πολλά βαρύς και.. όχι": Μετρώντας τα οφέλη και τις ευεργετικές του...

Καφές “πολλά βαρύς και.. όχι”: Μετρώντας τα οφέλη και τις ευεργετικές του ιδιότητες

3 λεπτά ανάγνωσης

Ο καφές χωρίς ζάχαρη εκτός από αγαπημένη συνήθεια είναι και πολύ ωφέλιμη για τον οργανισμό.

Είναι γνωστό ότι οι Έλληνες δεν αλλάζουν εύκολα τις συνήθειες τους. Και ο καφές είναι μια από αυτές, αφού η πλειοψηφία συνηθίζει να καταναλώνει έναν με δυο καφέδες ημερησίως. Η συγκεκριμένη συνήθεια μάλιστα, φαίνεται να είναι ωφέλιμη για τον οργανισμό μας, με την προϋπόθεση ότι η κατανάλωση γίνεται με μέτρο.

- Advertisement -

Τα βασικά οφέλη του καφέ λίγο πολύ τα γνωρίζουμε όλοι, καθώς η ισορροπημένη κατανάλωσή του βοηθά στην πρόληψη του διαβήτη, μέχρι και στην προστασία από τις νόσους του ήπατος, του Πάρκινσον και του Αλτσχάιμερ. Ένα ρόφημα καφέ είναι επίσης πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, ενώ παράλληλα έχει διεγερτική επίδραση, ενισχύοντας τις νοητικές αποδόσεις. Επιπλέον, ενυδατώνει τον οργανισμό καθώς αποτελείται κατά βάση από νερό και βελτιώνει τις αθλητικές επιδόσεις[1]. Φυσικά, οι επιστήμονες προτείνουν την κατανάλωση καφέ με μέτρο, λέγοντας πως μόνο μία έως δύο κούπες την ημέρα είναι ευεργετικές. Σύμφωνα και με την EFSA ένας υγιής ενήλικας μπορεί να καταναλώσει μέχρι 400 mg καφεΐνης ημερησίως χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την υγεία του[2].

Ο σκέτος καφές όμως φαίνεται να έχει μερικές ακόμη ευεργετικές ιδιότητες. Εκτός λοιπόν από την ιδιότητά του να μειώνει τον κίνδυνο όλων των παραπάνω ασθενειών, όταν ο καφές δεν περιέχει ζάχαρη μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου, όπως είναι ο καρκίνος του στόματος, του προστάτη, του ήπατος και εκείνου του παχέος εντέρου[3].

- Advertisement -

Όσον αφορά την διατροφή επίσης, ο σκέτος καφές είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά, τα οποία μπορούν να καταπολεμήσουν τη βλάβη των κυττάρων και να μειώσουν τον κίνδυνο σοβαρών παθήσεων όπως ο καρκίνος και οι καρδιακές παθήσεις. Ο καφές είναι η κύρια πηγή αντιοξειδωτικών στις περισσότερες αμερικανικές δίαιτες. Πιο συγκεκριμένα, ο καφές χωρίς ζάχαρη περιέχει και μέτριες ποσότητες βιταμίνης Β2 και μαγνησίου3. Μάλιστα, η περιεκτικότητα του καφέ σε καφεΐνη μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση του βάρους. Έρευνες δείχνουν ότι καίτε περισσότερες θερμίδες όταν καταναλώνετε καφέ τακτικά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο καφές βοηθά επίσης το σώμα σας να κάψει περισσότερο λίπος, ειδικά όταν ασκείστε. Όλα αυτά φυσικά προϋποθέτουν ότι ο καφές θα είναι χωρίς ζάχαρη.

Τέλος, μελέτες έχουν δείξει ότι ο καφές μπορεί να συμβάλει στη μείωση της κατάθλιψης, πάντα σύμφωνα με το ημερήσιο όριο για έναν μέσο υγιή ενήλικα (400 mg καφεΐνης). Φυσικά υπάρχει και η επιλογή του να αντικαταστήσουμε την ζάχαρη με στέβια ή άλλα γλυκαντικά στοιχεία αλλά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που δεν την προτιμάνε, είτε γιατί δεν τους αρέσει γευστικά είτε γιατί η στέβια τους προκαλεί διάφορες ανεπιθύμητες ενέργειες. Παρ’ όλα αυτά δεν χρειάζεται να προβληματίζεστε αφού επιλογές υπάρχουν ακόμη και στο περίπτερο της γειτονιάς σας, με κουτάκια παγωμένου ready-to-drink Black Coffee. Μια δοκιμή θα σας πείσει!

Νικολάου Μαρτίνα


[1] https://www.webmd.com/diet/health-benefits-coffee

[2] https://www.efsa.europa.eu/sites/default/files/corporate_publications/files/efsaexplainscaffeine150527.pdf

[3] https://www.webmd.com/diet/health-benefits-black-coffee

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό

Καφές και κολπική μαρμαρυγή: Νέα δεδομένα αλλάζουν όσα γνωρίζαμε

Η κατανάλωση καφέ δεν αύξησε τις υποτροπές σε ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή, ενώ διαφορετικά είναι τα δεδομένα για τα ενεργειακά ποτά