ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαKimchi: Γιατί θεωρείται ο «ρυθμιστής ακριβείας» του ανοσοποιητικού - Η νέα επιστημονική...

Kimchi: Γιατί θεωρείται ο «ρυθμιστής ακριβείας» του ανοσοποιητικού – Η νέα επιστημονική απόδειξη

3 λεπτά ανάγνωσης

Κορεάτικη μελέτη αποδεικνύει επιστημονικά ότι το παραδοσιακό τρόφιμο ενισχύει την άμυνα και καταστέλλει τις υπερβολικές αντιδράσεις

Μια πρόσφατη κλινική μελέτη απέδειξε επιστημονικά ότι το kimchi, το παραδοσιακό κορεάτικο τρόφιμο που έχει υποστεί ζύμωση, ενισχύει τη λειτουργία των ανθρώπινων ανοσοκυττάρων και διατηρεί την ισορροπία του ανοσοποιητικού συστήματος. Η μελέτη αυτή, που δημοσιεύθηκε στο υψηλού κύρους διεθνές ακαδημαϊκό περιοδικό npj Science of Food, είναι η πρώτη στον κόσμο που εξηγεί τις ανοσολογικές επιδράσεις του kimchi σε επίπεδο μεμονωμένου κυττάρου.

- Advertisement -

Ερευνητές από το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Kimchi, ένα κρατικό ερευνητικό ινστιτούτο στη Νότια Κορέα, ανέφεραν ότι η κατανάλωση kimchi έχει ανοσορρυθμιστικά αποτελέσματα. Αυτά περιλαμβάνουν την καταστολή των υπερβολικών ανοσολογικών αντιδράσεων, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις αμυντικές λειτουργίες του οργανισμού. Αυτό υποδηλώνει ότι το kimchi δεν λειτουργεί απλώς ως διεγερτικό του ανοσοποιητικού, αλλά ως «ρυθμιστής ακριβείας», που ενισχύει τις αμυντικές ικανότητες όπου είναι απαραίτητο και καταστέλλει τις άχρηστες και υπερβολικές αντιδράσεις.

Η μεθοδολογία της μελέτης

Στη μελέτη συμμετείχαν υπέρβαροι ενήλικες, οι οποίοι χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Κάθε ομάδα κατανάλωνε είτε εικονικό φάρμακο είτε σκόνη kimchi φτιαγμένη από φυσικά ζυμωμένο kimchi είτε σκόνη kimchi ζυμωμένη με καλλιέργεια εκκίνησης, για 12 εβδομάδες.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μοσχοκάρυδο: Μέχρι πόσο μπορείτε να βάζετε στο φαγητό σας;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Θάνατος οικογένειας στην Κωνσταντινούπολη: Οι καταθέσεις των υπόπτων αποκαλύπτουν αμέλεια και σοκαριστικές παραλείψεις

- Advertisement -

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια προηγμένη τεχνική, την ανάλυση μεταγραφώματος μεμονωμένου κυττάρου (scRNA-seq), για να παρακολουθήσουν τις αλλαγές στην έκφραση των γονιδίων σε κάθε κύτταρο. Αυτό επέτρεψε την αποκάλυψη λεπτών αλλαγών στις ανοσολογικές αντιδράσεις που είναι δύσκολο να εντοπιστούν με τις συμβατικές δοκιμές.

Τα βασικά ευρήματα

Η ανάλυση έδειξε ότι στις ομάδες που κατανάλωναν kimchi, η λειτουργία των κυττάρων παρουσίασης αντιγόνου (APCs), τα οποία αναγνωρίζουν εξωτερικούς εισβολείς (όπως βακτήρια και ιούς) και μεταδίδουν σήματα, ενισχύθηκε. Επιπλέον, τα CD4+ Τ κύτταρα διαφοροποιήθηκαν με ισορροπημένο τρόπο σε αμυντικά και ρυθμιστικά κύτταρα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ευρωπαϊκός συναγερμός για το μολυσμένο βρεφικό γάλα: Προειδοποίηση και από το Υπουργείο Υγείας της Ιταλίας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλείται δημοφιλές eyeliner – απειλή για τα μάτια! Πωλείται και στην Ελλάδα

Παρατηρήθηκαν επίσης διαφορές ανάλογα με τον τρόπο ζύμωσης. Ενώ και τα δύο είδη kimchi (φυσικά ζυμωμένο και με καλλιέργεια εκκίνησης) είχαν θετικά αποτελέσματα στη διατήρηση της ανοσολογικής ισορροπίας, το kimchi με καλλιέργεια εκκίνησης έδειξε πιο έντονη ανοσορρυθμιστική δράση στην ενίσχυση της ικανότητας αναγνώρισης αντιγόνων και στην καταστολή των περιττών σημάτων. Αυτό υποδηλώνει ότι η υγιεινή λειτουργικότητα του kimchi μπορεί να βελτιωθεί συστηματικά στο μέλλον με την χρήση αυτής της τεχνολογίας.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100