ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΜικρότερος ο κίνδυνος καρκίνου του μαστού για όσες γυναίκες ασκούνται περισσότερο

Μικρότερος ο κίνδυνος καρκίνου του μαστού για όσες γυναίκες ασκούνται περισσότερο

2 λεπτά ανάγνωσης

Σύμφωνα με νέα μελέτη ο κίνδυνος για καρκίνο του μαστού είναι κατά 41% μικρότερος για τις γυναίκες που γυμνάζονται τουλάχιστον 3 ημέρες την εβδομάδα

Η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας/άσκησης και ο αντίστοιχος περιορισμός του καθιστικού χρόνου είναι πολύ πιθανό να μειώσει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού στις γυναίκες, σύμφωνα με μια νέα αυστραλο-βρετανική επιστημονική έρευνα.

- Advertisement -

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την αναπληρώτρια καθηγήτρια Μπριγκίντ Λιντς του Τμήματος Επιδημιολογίας του Καρκίνου του αυστραλιανού Συμβουλίου Καρκίνου στη Βικτόρια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό αθλητιατρικής «British Journal of Sports Medicine», ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 131.000 γυναίκες, από τις οποίες 54.452 δεν είχαν καρκίνο του μαστού, ενώ οι υπόλοιπες είχαν, κυρίως τοπικό.

Η έντονη σωματική δραστηριότητα/κινητικότητα τουλάχιστον τις τρεις μέρες της εβδομάδας σχετιζόταν με 41% μικρότερο κίνδυνο επιθετικού καρκίνου του μαστού και 38% μικρότερο κίνδυνο καρκίνου του μαστού γενικά. Ο μεγάλος χρόνος καθισιού σχετιζόταν με κατά 104% μεγαλύτερο κίνδυνο τριπλά αρνητικού καρκίνου του μαστού (είναι δύσκολα θεραπεύσιμος και έχει πιο δυσμενή πρόγνωση).

- Advertisement -

Οι ερευνητές τόνισαν ότι υπάρχουν πλέον «βάσιμες ενδείξεις» πως η περισσότερη σωματική δραστηριότητα, σε συνδυασμό με τον περιορισμό του καθιστικού χρόνου, πιθανότατα μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού, γι’ αυτό συνίσταται ως μέτρο πρόληψης.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

- Advertisement -

https://bjsm.bmj.com/lookup/doi/bjsports-2022-105132

ΑΠΕ

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100