ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΝέα έρευνα: Ποιο φτηνό καρύκευμα μειώνει χοληστερόλη και γλυκόζη - Αρκεί ένα...

Νέα έρευνα: Ποιο φτηνό καρύκευμα μειώνει χοληστερόλη και γλυκόζη – Αρκεί ένα κουταλάκι του γλυκού πριν τον ύπνο

2 λεπτά ανάγνωσης

Μια νέα μελέτη διαπίστωσε ότι ένα γεμάτο κουταλάκι του γλυκού καθημερινά ένα φτηνό καρύκευμα μπορεί να μειώσει τα επίπεδα χοληστερόλης και γλυκόζης στο αίμα.

- Advertisement -

Επικεφαλής της μελέτης ήταν η Dr Ruth Fairchild του Μητροπολιτικού Πανεπιστημίου του Κάρντιφ και δημοσιεύτηκε στις αρχές Νοεμβρίου στην Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων (EFFoST).

Οι επιστήμονες υποθέτουν ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να βοηθήσουν έως και 525.000 ανθρώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο.

- Advertisement -

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι ένα γεμάτο κουταλάκι του γλυκού μουστάρδα ολικής αλέσεως κάθε βράδυ πριν τον ύπνο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων γλυκόζης και χοληστερόλης στο αίμα.

Η μελέτη, η οποία χρηματοδοτήθηκε από την Tracklements, διερεύνησε τα αποτελέσματα της κατανάλωσης μιας γεμάτης κουταλιάς του γλυκού μουστάρδα ολικής αλέσεως σε μια περίοδο 12 εβδομάδων.

- Advertisement -

Από ένα σύνολο 42 συμμετεχόντων, το 86% είδε σημαντική πτώση στα επίπεδα γλυκόζης και/ή χοληστερόλης στο αίμα τους, σε σύγκριση με μόνο το 14% που δεν έδειξε θετική ανταπόκριση.

Όλοι οι συμμετέχοντες, ηλικίας μεταξύ 40-70 ετών και υπέρβαροι ή κλινικά παχύσαρκοι, κατανάλωναν τη μουστάρδα είτε σε ένα μικρό κράκερ είτε μόνη της πριν τον ύπνο κάθε βράδυ.

Η μείωση των επιπέδων γλυκόζης και χοληστερόλης στο αίμα βρέθηκε να είναι πιο σημαντική στους τρεις συμμετέχοντες που ήταν προδιαβητικοί τη στιγμή της μελέτης.

Αυτό έκανε τους επιστήμονες να υποθέσουν ότι 525.000 Βρετανοί θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτή την προσέγγιση, με περίπου επτά εκατομμύρια ανθρώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο να πιστεύεται ότι βρίσκονται σε προδιαβητική κατάσταση.

Η Dr Ruth Fairchild, Ανώτερη Λέκτορας στο Κέντρο Βιομηχανίας Τροφίμων Zero2Five στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, δήλωσε: «Ενώ πιο πρόσφατες μελέτες έχουν επικεντρωθεί στη χρήση μουστάρδας ολικής αλέσεως ως θρεπτικό για τη μείωση των επιπέδων γλυκόζης και χοληστερόλης στο αίμα, αυτή είναι η πρώτη φορά που γίνεται έρευνα αυτού του τύπου, ανοίγοντας τη δυνατότητα για περαιτέρω έρευνα σχετικά με τα οφέλη της μουστάρδας ολικής αλέσεως στην υγεία σε προδιαβητικούς ασθενείς.

«Ωστόσο, μέχρι να παρουσιαστούν περαιτέρω επιστημονικά στοιχεία, συνιστούμε προσοχή σε όσους λαμβάνουν ήδη θεραπεία για διαβήτη, οι οποίοι θα πρέπει να παραμείνουν σε οποιαδήποτε συνταγογραφούμενη φαρμακευτική αγωγή».

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.