ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΝέα μελέτη αποκαλύπτει τον ρόλο του βιολογικού ρολογιού για την καρδιά

Νέα μελέτη αποκαλύπτει τον ρόλο του βιολογικού ρολογιού για την καρδιά

3 λεπτά ανάγνωσης

Η ώρα του φαγητού “μετράει” για την καρδιά.

Μια νέα επιστημονική μελέτη φέρνει στο προσκήνιο τον χρονισμό των γευμάτων, έναν απρόσμενο αλλά κρίσιμο παράγοντα για την υγεία της καρδιάς. Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στις 8 Απριλίου στο έγκριτο περιοδικό Nature Communications, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση τροφής αποκλειστικά κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορεί να λειτουργήσει προστατευτικά απέναντι στους κινδύνους που απορρέουν από την εργασία σε βάρδιες, ειδικά κατά τις νυχτερινές ώρες.

- Advertisement -

Η μελέτη διεξήχθη με επικεφαλής τη Mass General Brigham στις Ηνωμένες Πολιτείες, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον. Ο καθηγητής Frank A.J.L. Scheer, διευθυντής του προγράμματος ιατρικής χρονοβιολογίας στο νοσοκομείο Brigham and Women’s, εξηγεί πως προηγούμενα ευρήματα έχουν ήδη καταδείξει ότι ο αποσυντονισμός μεταξύ του κιρκαδικού ρυθμού του σώματος και της ανθρώπινης συμπεριφοράς μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά προβλήματα. Η νέα έρευνα έρχεται να εξετάσει αν ο χρονισμός της κατανάλωσης τροφής μπορεί να αντιστρέψει ή να μετριάσει αυτή την επιβάρυνση.

Η υπόθεση δοκιμάστηκε σε ανθρώπινο δείγμα, με 20 υγιείς νέους συμμετέχοντες να υποβάλλονται σε μια αυστηρά ελεγχόμενη δοκιμή δύο εβδομάδων στο Κέντρο Κλινικών Ερευνών του Brigham and Women’s. Οι συμμετέχοντες απομονώθηκαν από εξωτερικά χρονικά ερεθίσματα, χωρίς πρόσβαση σε παράθυρα, ρολόγια ή ηλεκτρονικές συσκευές, ώστε να μην επηρεάζεται το εσωτερικό τους ρολόι. Η επίδραση του κιρκαδικού αποπροσανατολισμού αξιολογήθηκε μέσω της σύγκρισης των σωματικών λειτουργιών πριν και μετά την προσομοίωση μιας νυχτερινής βάρδιας.

- Advertisement -

Η Δρ Sarah Chellappa, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον και συγγραφέας της μελέτης, τόνισε ότι το πείραμα σχεδιάστηκε με τρόπο που να ελέγχει όλους τους πιθανούς επιβαρυντικούς παράγοντες. Έτσι, τα αποτελέσματα μπορούν να αποδοθούν με σαφήνεια στην ώρα της κατανάλωσης του φαγητού.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: Η μία κατανάλωνε τροφή κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας, ενώ η άλλη ακολουθούσε πρόγραμμα διατροφής αποκλειστικά με γεύματα μέσα στην ημέρα.

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα ήταν ενδεικτικά: Όσοι έτρωγαν και κατά τη διάρκεια της νύχτας εμφάνισαν αυξημένους δείκτες καρδιαγγειακού κινδύνου μετά την προσομοιωμένη νυχτερινή βάρδια, ενώ αυτοί που περιόρισαν τη διατροφή τους μόνο στην ημερήσια περίοδο δεν παρουσίασαν αντίστοιχες μεταβολές.

https://www.dailyecho.co.uk/news/25069744.university-southampton—study-shows-food-timing-heart-health

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.