ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟι γυναίκες ζουν περισσότερο – Πως μπορούν όμως να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο...

Οι γυναίκες ζουν περισσότερο – Πως μπορούν όμως να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο την ποιότητα ζωής τους;

3 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική ανασκόπηση, δείχνει τις διαφορές στις ασθένειες μεταξύ ανδρών και γυναικών, αλλά και τον τρόπο πρόληψης εκφυλιστικών ασθενειών για τις γυναίκες.

 Οι γυναίκες τείνουν να ζουν περισσότερο από τους άνδρες, αλλά συνήθως έχουν υψηλότερα ποσοστά ασθένειας. Έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Τζόρτζια δείχνει ότι αυτά τα υψηλότερα ποσοστά ασθενειών μπορούν να βελτιωθούν με μια καλύτερη διατροφή, με υψηλή περιεκτικότητα σε καροτενοειδή όπως λάχανο, σπανάκι, καρπούζι, πιπεριές, ντομάτες, πορτοκάλια και καρότα. Αυτά τα φωτεινά χρώματα φρούτα και λαχανικά είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την πρόληψη της οπτικής και γνωστικής απώλειας.

- Advertisement -

Ο Hammond Billy R. Hammond, καθηγητής στο Franklin College του UGA είπε πως οι άνδρες νοσούν πιο συχνά από θανατηφόρες ασθένειες σε σύγκριση με τις γυναίκες, οι οποίες όμως νοσούν αργότερα και οι ασθένειες στις οποίες είναι επιρρεπείς, είναι πιο εξουθενωτικές. «Για παράδειγμα, από όλες τις υπάρχουσες περιπτώσεις εκφύλισης της ωχράς κηλίδας και άνοιας στον κόσμο, τα δύο τρίτα αφορούν σε γυναίκες… αυτές οι ασθένειες που υποφέρουν οι γυναίκες για χρόνια μπορούν να προληφθούν, μέσω του τρόπου ζωής» τόνισε.

Η μελέτη ανασκόπησης  παρουσίασε λεπτομερείς εκφυλιστικές καταστάσεις, από αυτοάνοσες ασθένειες έως άνοια, τις οποίες, οι γυναίκες αντιμετωπίζουν σε πολύ υψηλότερα ποσοστά από τους άνδρες. «Αν ληφθούν συλλογικά όλα τα αυτοάνοσα νοσήματα, οι γυναίκες αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 80%. Έτσι, λόγω αυτής της ευπάθειας, που συνδέεται άμεσα με τη βιολογία, οι γυναίκες χρειάζονται επιπλέον προληπτική φροντίδα», είπε.

- Advertisement -

Ένας από τους λόγους αυτής της ευπάθειας έχει να κάνει με τον τρόπο που οι γυναίκες αποθηκεύουν βιταμίνες και μέταλλα στον οργανισμός τους. Ο Hammond επισημαίνει ότι οι γυναίκες έχουν, κατά μέσο όρο, περισσότερο σωματικό λίπος από τους άνδρες. Το σωματικό λίπος χρησιμεύει ως «αποθήκη» για πολλές διατροφικές βιταμίνες και μέταλλα, γεγονός που δημιουργεί μια χρήσιμη δεξαμενή για τις γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Αυτή η διαθεσιμότητα, ωστόσο, σημαίνει ότι είναι λιγότερα διαθέσιμα για τον αμφιβληστροειδή και τον εγκέφαλο, θέτοντας τις γυναίκες σε μεγαλύτερο κίνδυνο για εκφυλιστικά προβλήματα.

Η διαιτητική πρόσληψη χρωστικών καροτενοειδών δρουν ως αντιοξειδωτικά για τον άνθρωπο. Δύο συγκεκριμένα καροτενοειδή, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, βρίσκονται σε συγκεκριμένους ιστούς του ματιού και του εγκεφάλου και έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν άμεσα τον εκφυλισμό του κεντρικού νευρικού συστήματος.

- Advertisement -

«Άνδρες και γυναίκες τρώνε περίπου την ίδια ποσότητα από αυτά τα καροτενοειδή, αλλά οι απαιτήσεις για τις γυναίκες είναι πολύ υψηλότερες», είπε ο Hammond.

Σύμφωνα με τους ερευνητές οι διατροφικές συστάσεις πρέπει να αλλάξουν ώστε οι γυναίκες να μάθουν ότι έχουν αυτά τα τρωτά σημεία που πρέπει να αντιμετωπιστούν προληπτικά μέσω της διατροφής.

Η διατροφή επηρεάζει πολλούς παράγοντας όπως η προσωπικότητα μέχρι και την αντίληψη για τον εαυτό μας αλλά οι άνθρωποι δεν κατανοούν αυτή την βαθιά επίδραση σε όλα, ακόμα και στα συναισθήματα.

Η μελέτη, «Η επίδραση των καροτενοειδών της ωχράς κηλίδας στην υγεία των ματιών και του εγκεφάλου των γυναικών», δημοσιεύτηκε στο  Nutritional Neuroscience .

DOI 10.1080/1028415X.2022.2084125

ΤΙΤΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ

Η επίδραση των καροτενοειδών της ωχράς κηλίδας στην υγεία των ματιών και του εγκεφάλου των γυναικών

Πηγή: EurekAlert

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.