ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΠαγκόσμια μελέτη δείχνει ότι και λίγα βήματα αρκούν για να μειώσουμε τον...

Παγκόσμια μελέτη δείχνει ότι και λίγα βήματα αρκούν για να μειώσουμε τον κίνδυνο θανάτου

2 λεπτά ανάγνωσης

Ακόμα και λίγα βήματα την ημέρα έχουν οφέλη για την υγεία, όπως διαπιστώνει μεγάλη έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό «European Journal of Preventive Cardiology».

   Η ανάλυση αφορά σε 226.889 άτομα που συμμετείχαν σε 17 διαφορετικές μελέτες σε όλο τον κόσμο. Όπως προκύπτει, ακόμα και 2.337 βήματα την ημέρα μείωσαν τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις, ενώ το περπάτημα τουλάχιστον 3.967 βημάτων την ημέρα άρχισε να μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

- Advertisement -

   Βέβαια, υπογραμμίζεται ότι όσο περισσότερο περπατάμε, τόσο μεγαλύτερα είναι τα οφέλη για την υγεία μας. Ο κίνδυνος θανάτου από οποιαδήποτε αιτία ή από καρδιαγγειακά νοσήματα μειώνεται σημαντικά με κάθε 500 έως 1.000 επιπλέον βήματα. Η αύξηση των βημάτων κατά 1.000 κάθε μέρα συσχετίστηκε με 15% μείωση του κινδύνου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία και η αύξηση κατά 500 βήματα την ημέρα συσχετίστηκε με 7% μείωση του κινδύνου θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο.

   «Διαπιστώσαμε ότι αυτό αφορά τόσο σε άνδρες όσο και σε γυναίκες, ανεξάρτητα από την ηλικία και ανεξάρτητα από το αν ζουν σε μια εύκρατη, υποτροπική ή υποπολική περιοχή του κόσμου ή σε μια περιοχή με μείξη κλιμάτων», αναφέρει ο επικεφαλής της έρευνας, Μασιέι Μπάναχ, καθηγητής Καρδιολογίας στο Ιατρικό Πανεπιστήμιο του Λοντζ στην Πολωνία και επίκουρος καθηγητής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς.

- Advertisement -

   Στα άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω, το μέγεθος της μείωσης του κινδύνου θανάτου ήταν μικρότερο από αυτό που παρατηρήθηκε σε άτομα κάτω των 60 ετών. Σε όσους ήταν μεγαλύτερης ηλικίας παρατηρήθηκε μείωση του κινδύνου κατά 42% όταν περπατούσαν μεταξύ 6.000 και 10.000 βήματα την ημέρα, ενώ στους νεότερους ενήλικες η μείωση του κινδύνου ήταν κατά 49% εφόσον περπατούσαν 7.000 έως 13.000 βήματα την ημέρα.

   Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η ανεπαρκής σωματική δραστηριότητα είναι η τέταρτη συχνότερη αιτία θανάτου στον κόσμο, με 3,2 εκατομμύρια θανάτους ετησίως να σχετίζονται με τη σωματική αδράνεια.

   Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:

https://academic.oup.com/eurjpc/article-lookup/doi/10.1093/eurjpc/zwad229

ΑΠΕ

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό