ΑρχικήΟικιακάΠαιδίΠόσο ασφαλής είναι για την υγεία των παιδιών η κατανάλωση μικρών σοκολατένιων...

Πόσο ασφαλής είναι για την υγεία των παιδιών η κατανάλωση μικρών σοκολατένιων αυγών τύπου Kinder;

3 λεπτά ανάγνωσης

Η χαμένη αθωότητα των σοκολατένιων «αυγών έκπληξη».

Ιταλικό ερευνητικό περιοδικό έβαλε στο «μικροσκόπιο» οκτώ δημοφιλή σοκολατένια αυγά και διαπιστώνει δυσάρεστες εκπλήξεις. Παρότι οι διαφημιστές διατείνονταν πως τα σοκολατένια αυγά – έκπληξη είναι μια υγιεινή επιλογή των γονιών προς τα παιδιά τους, στο πέρασμα των ετών, και μετά από έρευνες, βγήκαν στην επιφάνεια στοιχεία που κατέδειξαν ότι η «έκπληξη» δεν ήταν το παιχνίδι που έκρυβαν για τους μικρούς καταναλωτές.

- Advertisement -

Το ζητούμενο είναι η ασφαλής κατανάλωσή τους ενώ δεν θα πρέπει να ξεχάσουμε ότι μετράει μόλις δύο χρόνια το ξέσπασμα του διατροφικού σκανδάλου με τα αυγά Kinder – έκπληξη, τα οποία περιείχαν σαλμονέλα, οδηγώντας σε τροφικές δηλητηριάσεις εκατοντάδες παιδιά.

Το κατά πόσο υγιεινά είναι τέτοιου τύπου σνακ για τα παιδιά, αναδεικνύει μελέτη του ιταλικού ερευνητικού περιοδικού Il Salvagente κατά την οποία, γίνεται σύγκριση σε οκτώ σοκολατένια αυγά με τις περισσότερες πωλήσεις.

- Advertisement -

Η έκπληξη είναι… έξω

Τα γλυκίσματα που ελέγχθηκαν για τα συστατικά τους είναι τα DOLCE TOYS MARE FUORI, DOLCE PREZIOSI MINIONS, DOLFIN EMOJI, FAI TRADE XL, KINDER JOY, KINDER SORPRESA, ZAINI BLIPPI, ZAINI SONIC.

Το γενικότερο συμπέρασμα είναι ότι, ανεξαρτήτως εταιρείας, τα σοκολατένια αυτά αυγά, φέρουν υψηλό φορτίο ζάχαρης και κορεσμένων λιπαρών που καλό είναι να αποφεύγονται, όταν μάλιστα προέρχονται από έλαια όπως το φοινικέλαιο.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά κατανάλωση 25 γραμμαρίων συνολικής ζάχαρης την ημέρα ενώ στα παιδιά, η βέλτιστη δόση πρέπει να είναι η μισή. Η περιεκτικότητα σε ζάχαρη στα σνακ αυτά είναι τόση ώστε, έχοντας φάει μόλις ένα μικρό σοκολατένιο αυγό, καλύπτεται η μισή συνιστώμενη δόση.

Κάτι παρόμοιο ισχύει και με τα κορεσμένα λιπαρά, τα φυτικά λίπη και το συστατικό καριτέ που περιέχεται στο φοινικέλαιο και δίνει το κρεμώδες αποτέλεσμα στη γεύση αυτών των προϊόντων.

Προειδοποιήσεις ΠΟΥ

Το περασμένο έτος ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εξέδωσε νέες κατευθυντήριες γραμμές, ζητώντας την προστασία των παιδιών από τη διαφήμιση τροφίμων και τον «περιορισμό της πειστικής δύναμης του μάρκετινγκ τροφίμων». Ο Οργανισμός χαρακτηρίζει το μάρκετινγκ τροφίμων ως απειλή για τη δημόσια υγεία και αρνητική επιρροή για τις επιλογές των παιδιών. Άλλωστε για εκείνα μετράει περισσότερο το παιχνίδι – έκπληξη που κρύβουν.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Aυτές είναι οι χειρότερες τροφές που μπορεί κανείς να φάει κατά τη διάρκεια καύσωνα – Του διαιτολόγου Ν. Ζορζοβίλη

Ορισμένες επιλογές επιβαρύνουν περισσότερο την ενυδάτωση και τη θερμορρύθμιση, ενώ άλλα τρόφιμα γίνονται επικίνδυνα όταν παραμένουν εκτός ψυγείου για πολλή ώρα

Χρήση φυτοφαρμάκων στην Ελλάδα – Νέο πιο αυστηρό πλαίσιο προστίμων από το ΥΠΑΑΤ για υπολείμματα και παραβάσεις

Το ΦΕΚ 5018/2026 καθορίζει νέα κλίμακα βαθμολόγησης για παραβάσεις σε φυτοφάρμακα και υπολείμματα τροφίμων.

Μπάνιο στη θάλασσα: Είναι πιο πιθανό να πάθω λοίμωξη από Vibrio όταν το νερό είναι ζεστό; Τι ισχύει και ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο

Η άνοδος της θερμοκρασίας των υδάτων δημιουργεί νέα δεδομένα για ένα βακτήριο που μπορεί να μεταδοθεί από το νερό