ΑρχικήΕπιστήμηΤα λιπαρά τρόφιμα πριν από επέμβαση μπορεί να βλάψουν τη μνήμη και...

Τα λιπαρά τρόφιμα πριν από επέμβαση μπορεί να βλάψουν τη μνήμη και να αναπτύξουν αίσθημα φόβου

2 λεπτά ανάγνωσης

Η μετεγχειρητική γνωστική δυσλειτουργία επιδεινώνεται από τη δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά.

Η κατανάλωση λιπαρών τροφών τις ημέρες πριν από τη χειρουργική επέμβαση μπορεί να προκαλέσει αυξημένη φλεγμονώδη απόκριση στον εγκέφαλο που παρεμβαίνει για εβδομάδες στη γνωστική λειτουργία που σχετίζεται με τη μνήμη σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας – και, σύμφωνα με νέα έρευνα σε ζώα, ακόμη και σε νεαρούς ενήλικες.

- Advertisement -

Η μελέτη, βασισμένη σε προηγούμενη έρευνα από το ίδιο εργαστήριο στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο, έδειξε επίσης ότι η λήψη συμπληρώματος DHA ωμέγα-3 λιπαρών οξέων για ένα μήνα πριν από τη χειρουργική επέμβαση απέτρεψε τις επιπτώσεις στη μνήμη που συνδέονται τόσο με την υψηλή δίαιτα με λίπος και η χειρουργική επέμβαση σε ηλικιωμένους και νεαρούς ενήλικους αρουραίους.

Τρεις ημέρες σε μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά από μόνες τους ήταν επιζήμιες για έναν συγκεκριμένο τύπο μνήμης που σχετίζεται με το φόβο σε ηλικιωμένους αρουραίους για διάστημα έως και δύο εβδομάδες αργότερα – το ίδιο είδος βλάβης που παρατηρήθηκε σε νεότερους αρουραίους που έτρωγαν λιπαρή τροφή και υποβλήθηκαν σε χειρουργική επέμβαση. Η ομάδα εντόπισε τη φλεγμονή του εγκεφάλου πίσω από αυτά τα αποτελέσματα σε μια πρωτεΐνη που ενεργοποιεί την ανοσολογική απόκριση.

- Advertisement -

«Αυτά τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι αυτές οι πολλαπλές προσβολές έχουν σύνθετο αποτέλεσμα», είπε η ανώτερη συγγραφέας  Ruth Barrientos , ερευνήτρια στο Ινστιτούτο Έρευνας Συμπεριφορικής Ιατρικής του Οχάιο   και αναπληρώτρια καθηγήτρια ψυχιατρικής και συμπεριφορικής υγείας και νευροεπιστήμης στο College of Medicine.

«Δείξαμε ότι μια ανθυγιεινή διατροφή, ακόμη και βραχυπρόθεσμα, ειδικά όταν καταναλώνεται τόσο κοντά σε μια χειρουργική επέμβαση, η οποία από μόνη της θα προκαλέσει μια φλεγμονώδη απόκριση, μπορεί να έχει επιζήμια αποτελέσματα», είπε η Barrientos. «Η δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά από μόνη της μπορεί να αυξήσει λίγο τη φλεγμονή στον εγκέφαλο, αλλά στη συνέχεια κάνετε χειρουργική επέμβαση που κάνει το ίδιο πράγμα και όταν συνδυάζεται σε σύντομο χρονικό διάστημα έχετε μια συνεργική απόκριση που μπορεί να θέσει τα πράγματα προς ένα ζήτημα μακροπρόθεσμης μνήμης».

- Advertisement -

Η μελέτη δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο περιοδικό Brain, Behavior, and Immunity .

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.