ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΒιταμίνη D2 ή Βιταμίνη D3; Ποια είναι καλύτερη για τον ανθρώπινο οργανισμό;

Βιταμίνη D2 ή Βιταμίνη D3; Ποια είναι καλύτερη για τον ανθρώπινο οργανισμό;

2 λεπτά ανάγνωσης

Νέα έρευνα έχει βρει σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο τύπων βιταμίνης D, με τη βιταμίνη D2 να έχει αμφισβητούμενη επίδραση στην ανθρώπινη υγεία. Ωστόσο, η μελέτη διαπίστωσε ότι η βιταμίνη D3 θα μπορούσε να εξισορροπήσει το ανοσοποιητικό σύστημα των ανθρώπων και να βοηθήσει στην ενίσχυση της άμυνας έναντι ιογενών λοιμώξεων όπως ο Covid-19.

Σε μια συλλογική μελέτη από τα Πανεπιστήμια του Surrey και του Brighton, οι ερευνητές ερεύνησαν την επίδραση των συμπληρωμάτων βιταμίνης D2 και D3 που λαμβάνονται καθημερινά σε μια περίοδο 12 εβδομάδων στη δραστηριότητα των γονιδίων στο αίμα των ανθρώπων.

- Advertisement -

Σε αντίθεση με τις ευρέως διαδεδομένες απόψεις, η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε ότι οι δύο τύποι βιταμίνης D δεν είχαν το ίδιο αποτέλεσμα. Βρήκαν στοιχεία ότι η βιταμίνη D3 είχε μια τροποποιητική επίδραση στο ανοσοποιητικό σύστημα που θα μπορούσε να ενισχύσει το σώμα ενάντια σε ιογενείς και βακτηριακές ασθένειες.

Ο καθηγητής Κόλιν Σμιθ, κύριος συγγραφέας της μελέτης από το Πανεπιστήμιο του Σάρεϊ, είπε:

- Advertisement -

“Έχουμε δείξει ότι η βιταμίνη D3 φαίνεται να διεγείρει το σύστημα σηματοδότησης ιντερφερόνης τύπου Ι στο σώμα, ένα βασικό μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος που παρέχει μια πρώτη γραμμή άμυνας ενάντια στα βακτήρια και τους ιούς. Έτσι, μια υγιής κατάσταση βιταμίνης D3 μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ώστε ιοί και βακτήρια να μην αποκτήσουν “έδαφος” στο σώμα.

«Η μελέτη μας δείχνει ότι είναι σημαντικό οι άνθρωποι να λαμβάνουν συμπλήρωμα βιταμίνης D3 ή κατάλληλα εμπλουτισμένα τρόφιμα, ειδικά τους χειμερινούς μήνες».

- Advertisement -

Αν και ορισμένα τρόφιμα είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, όπως ορισμένα δημητριακά πρωινού, γιαούρτια και ψωμί, λίγα περιέχουν φυσικά τη βιταμίνη. Η βιταμίνη D3 παράγεται φυσικά στο δέρμα από την έκθεση στο ηλιακό φως ή στην τεχνητή υπεριώδη ακτινοβολία UVB, ενώ ορισμένα φυτά και μύκητες παράγουν βιταμίνη D2.

Πολλοί άνθρωποι έχουν ανεπαρκή επίπεδα βιταμίνης D3 επειδή ζουν σε τοποθεσίες όπου το φως του ήλιου είναι περιορισμένο το χειμώνα, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο. Η πανδημία Covid-19 έχει επίσης περιορίσει τη φυσική έκθεση των ανθρώπων στον ήλιο λόγω του ότι οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο στα σπίτια τους.

Η καθηγήτρια Susan Lanham-New, συν-συγγραφέας της μελέτης και επικεφαλής του Τμήματος Επιστημών Διατροφής στο Πανεπιστήμιο του Surrey, είπε:

«Ενώ διαπιστώσαμε ότι η βιταμίνη D2 και η βιταμίνη D3 δεν έχουν την ίδια επίδραση στη γονιδιακή δραστηριότητα στον άνθρωπο, η έλλειψη επίδρασης που βρήκαμε όταν εξετάσαμε τη βιταμίνη D2 σημαίνει ότι απαιτείται επειγόντως μια μεγαλύτερη μελέτη για να διευκρινιστούν οι διαφορές στις επιδράσεις. Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η βιταμίνη D3 θα πρέπει να είναι η προτιμώμενη μορφή για εμπλουτισμένα τρόφιμα και συμπληρώματα.”

Η μελέτη δημοσιεύεται στο Frontiers in Immunology .

Πηγή Science Daily

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας