Διερεύνηση των προτιμήσεων των καταναλωτών για ένα πιάτο με αρνίσια παϊδάκια.
H σχέση μαγειρικής και τέχνης είναι άρρηκτη και σύμφωνα με μία κινεζική παροιμία, οι λιχουδιές πρέπει να είναι «τέλειες σε εμφάνιση, άρωμα και γεύση», με την εμφάνιση να είναι εξίσου σημαντική με τη γεύση και το άρωμα. Άλλωστε βασικοί παράγοντες για την επιτυχία των εστιατορίων Michelin είναι το στυλ, η κομψότητα και η έκπληξη. Και πράγματι η ομορφιά και το στυλ της παρουσίασης του πιάτου έχουν γίνει απαραίτητα εργαλεία μάρκετινγκ για τα σύγχρονα εστιατόρια.
Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Ποιότητα και Προτίμηση Τροφίμων» είχε στόχο να διερευνήσει τον αντίκτυπο των διαφόρων αισθητικών χαρακτηριστικών του στησίματος ενός πιάτου, στις προτιμήσεις των καταναλωτών, εστιάζοντας στο ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να σερβίρονται τα αρνίσια παϊδάκια. Τα τρία βασικά χαρακτηριστικά στο στήσιμο ενός πιάτου είναι είναι το χρώμα, ο προσανατολισμός και ο κενός χώρος.
Σε 724 συμμετέχοντες παρουσιάστηκε μια σειρά από εικόνες με 16 συνδυασμούς πιάτων με αρνίσια παϊδάκια, που διέφεραν ως προς τα αισθητικά τους χαρακτηριστικά.
Οι απαντήσεις των συμμετεχόντων έδειξαν πως ο βέλτιστος αριθμός χρωμάτων τροφίμων στα συνοδευτικά που αρέσουν περισσότερο είναι 2 έως 3. Περισσότερα ή λιγότερα χρώματα είχαν αρνητική αντιμετώπιση. Τα πιάτα με δεξιά κλίση είχαν επίσης καλύτερη αποδοχή από άλλα, όπως καλύτερη αποδοχή είχε και ο 50% κενός χώρος στο πιάτο. Τέλος, το σχήμα και το χρώμα των πιάτων έχουν μικρή επίδραση στις προτιμήσεις στησίματος ενός πιάτου με αρνίσια παϊδάκια.
Σύμφωνα με τους ερευνητές τα αποτελέσματα της μελέτης δίνουν σε σεφ και εστιάτορες, πολύτιμες πληροφορίες επιτρέποντάς τους να σχεδιάσουν οπτικά ελκυστικά πιάτα που βελτιώνουν την γευστική εμπειρία και προσελκύουν περισσότερους πελάτες. Επιπλέον, τα αποτελέσματα συμβάλουν στην κατανόηση της γαστρονομικής αισθητικής και του ρόλου της στη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Πάντως η ομάδα του Cibum χωρίς να θέλει να προσβάλει, εκτιμά ότι η μελέτη δεν εκφράζει τα γούστα όσων αγαπούν τον τρόπο σερβιρίσματος στην ελληνική χασαποταβέρνα… που μετά την παραγγελία “βάλε και δυο κιλά παϊδάκια” έρχεται η παραδοσιακή τεράστια πιατέλα στο κέντρο του τραπεζιού και… όποιος προλάβει!
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.