ΑρχικήΟικιακάVEGANismΧαμηλός ο κίνδυνος διατροφικών διαταραχών στους vegan, σύμφωνα με μελέτη

Χαμηλός ο κίνδυνος διατροφικών διαταραχών στους vegan, σύμφωνα με μελέτη

2 λεπτά ανάγνωσης

Καταρρίφθηκε ο μύθος που συσχετίζει την vegan διατροφή με διατροφικές διαταραχές.

Πίσω από τις διατροφικές διαταραχές κρύβεται κυρίως η επιθυμία για έλεγχο του βάρους και ίσως και η πρόθεση πιο υγιεινής ζωής. Το πρόβλημα αναφέρεται από τους ειδικούς ως «δυσλειτουργική διατροφική συμπεριφορά» ή «διαταραγμένες διατροφικές στάσεις». Τα άτομα που εμφανίζουν αυτού του είδους τις διαταραχές, ακολουθούν περιοριστική δίαιτα, νηστεύουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα, επιδίδονται σε υπερφαγία ή αισθάνονται ενοχές όταν τρώνε ορισμένα τρόφιμα. Ομάδα ερευνητών στο Πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο (USP) στη Βραζιλία διερεύνησε τον επιπολασμό της δυσλειτουργικής διατροφικής συμπεριφοράς μεταξύ όσων ακολουθούν Vegan διατροφή.

- Advertisement -

Σύμφωνα με το άρθρο για την έρευνά τους που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό JAMA Network Open , εντόπισαν «διαταραγμένες διατροφικές στάσεις» μόνο στο 0,6% των σχεδόν 1.000 συμμετεχόντων, ή λιγότερο από το ένα δέκατο του εκτιμώμενου ποσοστού του πληθυσμού της Βραζιλίας (6,5%). Όπως εξήγησαν οι ερευνητές με αυτή τη μελέτη ήθελαν να διαπιστώσουν τυχόν «κρυμένες» διατροφικές διαταραχές σε όσους ακολουθούν vegan διατροφή καθώς σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες ο βιγκανισμός θα μπορούσε να κρύβει δυσλειτουργική διατροφική συμπεριφορά διευκολύνοντας τον περιορισμό.

«Ωστόσο, τα αποτελέσματα της μελέτης απαλλάσσουν την ευθύνη του βιγκανισμού, δείχνοντας ότι η παρουσία δυσλειτουργικής διατροφικής συμπεριφοράς σχετίζεται κυρίως με τους λόγους για τη δίαιτα, παρά με το είδος της δίαιτας», δήλωσε ο Hamilton Roschel, καθηγητής στην Ιατρική Σχολή και επικεφαλής της Ερευνητικής Ομάδας Εφαρμοσμένης Φυσιολογίας και Διατροφής.
Σύμφωνα με τον Roschel, το γεγονός ότι το 62% των 971 συμμετεχόντων που απάντησαν σε ερωτηματολόγιο, είπε ότι το κίνητρό του για να ακολουθήσουν μια vegan διατροφή ήταν «η ηθική και τα δικαιώματα των ζώων», ενώ μόνο το 10% ανέφερε «λόγους υγείας», εξηγεί τον χαμηλό επιπολασμό της δυσλειτουργικής διατροφικής συμπεριφοράς σε όσους συμμετείχαν στη μελέτη.

- Advertisement -

Η έρευνα διεξήχθη από την Ομάδα Έρευνας Εφαρμοσμένης Φυσιολογίας και Διατροφής, η οποία αποτελείται από επιστήμονες που συνδέονται με το FM-USP και τη Σχολή Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (EEFE-USP). Οι κύριοι ερευνητές ήταν η Bruna Caruso Mazzolani και η Fabiana Infante Smaira. Συνεργάστηκαν επίσης οι Bruno Gualano, Gabriel P. Esteves, Martin Hindermann Santini, Alice Erwig Leitão και Heloísa Santo André.

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Κανονισμός PPWR: Γιατί η βιομηχανία ζητά να σταματήσουν οι πρόσθετες απαιτήσεις από τις μεγάλες αλυσίδες

Μην ζητάτε περισσότερα από όσα προβλέπει ο PPWR», το μήνυμα της βιομηχανίας

Κρέας: Ανθεκτικό βακτήριο εντοπίστηκε σε προϊόντα, εργαζόμενους και καταναλωτές

Νέα μελέτη εντοπίζει πολυανθεκτικά στελέχη εντερόκοκκου και γενετικές ομοιότητες μεταξύ διαφορετικών πηγών