Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
19.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Η μεθυσμένη Barbie και το προβληματικό “ροζ” μάρκετινγκ των επωνυμιών αλκοόλ

ΑρχικήΟικιακάLIFEΗ μεθυσμένη Barbie και το προβληματικό "ροζ" μάρκετινγκ των επωνυμιών αλκοόλ
spot_img

Πολλές γνωστές επωνυμίες κυκλοφορούν ροζ ποτά, για να προσελκύσουν γυναικείο κοινό. Τι προβληματικές κρύβει αυτού του είδους το μάρκετινγκ;

Tα τελευταία χρόνια είναι τάση τα «γυναικεία», ροζ αλκοολούχα ποτά, σε μια προσπάθεια των εταιρειών να προσελκύσουν το πολυπληθέστερο του αντρικού, γυναικείο αγοραστικό κοινό. Είδαμε να φιγουράρουν σε διαφημίσεις, μπαρ και καταστήματα λιανικής από ροζ τεκίλα μέχρι και ροζ βότκα, λες και βρίσκεται κανείς στα γυρίσματα της ανερχόμενης ταινίας Barbie της Greta Gerwig.

Και ενώ αυτή η ιδέα μπορεί να δίνει μια ευωδία εκατομμυρίων στις επωνυμίες αλκοόλ παγκοσμίως, εγείρεται ο εξής προβληματισμός: πόσο προβληματική και πατερναλιστική είναι αυτή η τεχνική μάρκετινγκ;

Aνάκαθεν, η πατριαρχική παράδοση όριζε τα χρώματα σε ανδρικά και γυναικεία. Ροζ για το κορίτσι, μπλε για το αγόρι. Φυσικά, δεν έχουμε πάει κόντρα σε αυτήν την παράδοση, η οποία, διαιωνίζει την όλη κουλτούρα μιας «ροζ» γυναικείας πλευράς (από άποψης χρώματος και basic χαρακτηριστικών),αλλά και ορισμένα άλλα στερεότυπα που πάνε πακέτο με αυτό. Αποτελεί την έκφραση μιας προβληματικής, αντρικής οπτικής για το τι προτιμά μια γυναίκα τόσο στην εμφάνιση όσο και στο αλκοόλ. Kι όμως, φαίνεται αυτό να μην γίνεται αντιληπτό, με γνωστές επωνυμίες, όπως Beefeater, Jose Cuervo, Malibu να κυκλοφορούν τις δικές τους Barbie εκδοχές αλκοόλ. Ίσως, τελικά, να θεωρούν ότι αυτό το μάρκετινγκ τελικά φέρει καρπούς και πράγματι, οι γυναίκες να καταναλώνουν περισσότερο τέτοιου είδους ποτά ή γενικά αλκοόλ, αν έχει τσιχλοφουσκί χρώμα. Δεν ξέρω…

Μια ροζ οικονομική φούσκα

Εκτός από το μάρκετινγκ, παρόλα αυτά, τι γίνεται με τα ίδια τα ποτά; Το ροζ χρώμα μπορεί να ιντριγκάρει στο μάτι, αλλά αξίζουν τον κόπο; Όσον αφορά τη σχέση ποιότητας τιμής, λαμβάνοντας ως παράδειγμα το τζιν της Gordon’s, σε γνωστό διαδικτυακό κατάστημα το αυθεντικό dry τζιν των 700 ml κοστίζει περίπου 15 ευρώ, ενώ η ροζ «premium» εκδοχή του 2 ευρώ περισσότερα! Η κατάσταση θυμίζει αρκετά την προσπάθεια της PepsiCo να λανσάρει «γυναικεία» Doritos (puffy Doritos) «ειδικά σχεδιασμένα» για να ανταποκρίνονται στις γυναικείες προτιμήσεις στα πατατάκια, αλλά κοστίζουν 7% παραπάνω από τα κανονικά Doritos. Και να φανταστείτε στις περισσότερες χώρες, οι γυναίκες εξακολουθούν να πληρώνονται λιγότερο από τους άνδρες, αλλά να πληρώνουν περισσότερο για προϊόντα που καλύπτουν τις «ειδικές» απαιτήσεις τους.

Ναι, το ροζ είναι ωραίο χρώμα για ένα αλκοολούχο ποτό και ναι δεν σημαίνει ότι συναινεί κανείς σε κάποιο «σατανικό» σχέδιο αν επιλέξει αυτό. Αλλά είναι απλά λάθος να φτιάχνει μια εταιρεία ένα προϊόν, στοχεύοντας μεν ένα συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό, αλλά κοστολογώντας το παραπάνω. Ένα ροζ ποτό από μόνο του δεν είναι σεξιστικό, αλλά δημιουργεί αρκετές προβληματικές το να βασίζεις ένα μάρκετινγκ σε μια γενικότερη, στερεοτυπική νοοτροπία με σεξιστικές βάσεις.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Σχολικά Κυλικεία: Αλλάζουν οι προδιαγραφές των τροφίμων που διατίθενται στα Ελληνόπουλα

Πρώτη συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής Διατροφής για τα τρόφιμα στα κυλικεία.

Ελληνική Βιομηχανία τροφίμων και τουρισμού: Σημαντική οριζόντια προσθήκη σε όλα τα πρότυπα ISO

Η τροποποίηση που ήρθε από το... "πουθενά" για τους πιστοποιημένους οργανισμούς και ενισχύει τη δέσμευση για τη Δράση για το Κλίμα μέσω της τυποποίησης - Η θέση της TÜV AUSTRIA Hellas.

Η νέα εγκύκλιος του Υπ. Υγείας για τους ελέγχους ενόψει Πάσχα – Αυστηροί έλεγχοι και στους delivery

Το Υπουργείο Υγείας ζητά από τους επιθεωρητές αυστηρότητα ως προς την τήρηση των προβλεπόμενων υγειονομικών όρων και προϋποθέσεων.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα