Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
18.3 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Δήμος Δίου Ολύμπου: Μαγειρεύοντας στη γη των Θεών

ΑρχικήΟικιακάLIFEΔήμος Δίου Ολύμπου: Μαγειρεύοντας στη γη των Θεών
spot_img

Φασολάδα και χοίρος Ολύμπου, κάστανα Σκοτίνας, μαρμελάδα ακτινίδιο, ψάρια Θερμαϊκού και γαρίδα Πλαταμώνα στο 1ο Φεστιβάλ γαστρονομίας του Δήμου Δίου-Ολύμπου

Μπορεί ο στόχος του τουρισμού δώδεκα μήνες τον χρόνο να είναι ακόμη δύσκολο να επιτευχθεί για κάποιους προορισμούς αλλά ο Δήμος Δίου-Ολύμπου φαίνεται να βαδίζει με ευκολία προς αυτήν την κατεύθυνση με τη βοήθεια του… Δωδεκάθεου. Στα δυνατά του “χαρτιά” είναι ο συνδυασμός θάλασσας και βουνού. Όχι όμως οποιουδήποτε βουνού, αλλά του εμβληματικού Ολύμπου, όπου η μυθολογία ήθελε να κατοικούν εκεί οι 12 θεοί των αρχαίων Ελλήνων. Σε αυτήν τη γη, όπως ανέφερε ο δήμαρχος Δίου-Ολύμπου Βαγγέλης Γερολιόλιος μιλώντας στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, παράγονται προϊόντα μοναδικά που μαγειρεύονται με αυθεντικές παραδοσιακές συνταγές δημιουργώντας έναν γαστρονομικό πλούτο, ο οποίος δεν έπρεπε και δεν μπορούσε να μείνει αναξιοποίητος. Γι’ αυτόν τον λόγο η γαστρονομία προστέθηκε ακόμη πιο δυναμικά “στη φαρέτρα” της τουριστικής ανάπτυξης και με μότο το «Μαγειρεύοντας στη γη των Θεών», ο δήμος διοργάνωσε για πρώτη φορά το 1ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας του δήμου με τίτλο «Olympus Food Paths».

Η γαστρονομία, όπως εξηγεί ο δήμαρχος, είναι ένα επιπλέον asset για την περιοχή και ενισχύει τις δράσεις για την επίτευξη του στόχου τουρισμός 12 μήνες το χρόνο. «Ο δήμος μας, ωστόσο, έχει επισκέπτες σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Δεν είμαστε μόνο καλοκαιρινός προορισμός. Τελειώνοντας με την ένταση της καλοκαιρινής περιόδου αρχίζει η εποχή της επισκεψιμότητας στους ορεινούς παραδοσιακούς οικισμούς, όπως ο Παλιός Παντελεήμονας, οι Παλιοί Πόροι, ο οικισμός Λιτοχώρου, η Παλιά Σκοτίνα», σημειώνει ο δήμαρχος. «Ωστόσο, τη χειμερινή περίοδο, η πλειονότητα των τουριστών είναι Έλληνες. Ο Όλυμπος βέβαια είναι ισχυρό τοπόσημο και αποτελεί όλη τη χρονιά πόλο έλξης για τους ξένους. Έχει το προνόμιο να το επισκέπτονται άνθρωποι από όλα τα μέρη της γης άλλα και όλης της παρολύμπιας περιοχής», προσθέτει.

Στο brand του Ολύμπου προστίθεται βέβαια, και ο αρχαιολογικός χώρος Δίον αλλά και το κάστρο του Πλαταμώνα, ενώ υπάρχουν και πολλά μέρη για θρησκευτικό και προσκυνηματικό τουρισμό, σύμφωνα με τον κ. Γερολιόλο: «Ειδικά ο Παλιός Παντελεήμων και το Λιτόχωρο μπορούμε να πούμε ότι έχουν κερδίσει το στοίχημα του 12μηνου τουρισμού αλλά εμείς προσπαθούμε να επεκτείνουμε αυτήν την επισκεψιμότητα και στiς άλλες περιοχές. Βαδίζουμε σε έναν δρόμο ιδιαίτερα αισιόδοξο και αυτό φαίνεται και από τις επενδύσεις που εξακολουθούν να γίνονται στον τουριστικό κλάδο, ύστερα από μια περίοδο μνημονίων, πανδημίας, τώρα και ενεργειακής κρίσης».

«Σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση, αναμφίβολα το 2022 ήταν μια καλή χρονιά, πολύ καλύτερη από την καταστροφική χρονιά του 2020 και καλύτερη από την μέτρια έως καλή χρονιά του 2021. Μπορώ να πω ότι φέτος ήμασταν τα επίπεδα του 2019», σημειώνει ο κ.Καραλιόλος και προσθέτει: «Ο κόσμος ήρθε στον τόπο μας, οι επισκέπτες μας ήταν πολλοί και αυτό έδωσε ανάσες στους επιχειρηματίες που πέρασαν δύσκολα τα χρόνια της πανδημίας».

Στον Όλυμπο έρχονται επισκέπτες από όλο τον κόσμο: Τη Νέα Ζηλανδία, την Αμερική, το Ισραήλ κτλ. ενώ στο νότιο τμήμα έρχονται κυρίως από τα Βαλκάνια, σύμφωνα με τον κ.Γερολιόλο.

«Ο τουρισμός είναι πολύ σημαντικός οικονομικός βραχίονας. Ειδικά στο νότιο τμήμα, η οικονομία στηρίζεται κυρίως στον τουρισμό. Στα υπόλοιπα μέρη και στο βόρειο τμήμα, η οικονομία στηρίζεται κυρίως στον πρωτογενή τομέα και προωθώντας τη γαστρονομία, επιτυγχάνουμε την ενίσχυση και των δύο», θα επισημάνει.

«Μην ξεχνάμε ότι εδώ παράγεται το καλύτερο ακτινίδιο της Ελλάδας που είναι και ΠΟΠ, η τρούφα Ολύμπου, η γαρίδα του Πλαταμώνα, ο χοίρος Ολύμπου… Έχουμε και εκπληκτικά κρασιά», αναφέρει ο κ.Γερολιόλιος. Μάλιστα πρόσφατα τρία από τα οινοποιία της περιοχής, στο πλαίσιο συνέργειας, δημιούργησαν ένα δοκιμαστήριο στο Λιτόχωρο, ενισχύοντας το τουριστικό προϊόν.

«Εμείς θέλουμε να έρθει ο κόσμος να γνωρίσει τον γαστρονομικό μας πλούτο. Να φάει φασολάδα στον Όλυμπο, χοίρο Ολύμπου, κάστανα Σκοτίνας, μαρμελάδα ακτινίδιο, ψάρια Θερμαϊκού και γαρίδα Πλαταμώνα και τα εξαιρετικά προϊόντα της Παρολύμπιας γης. Η ποιότητα αναγνωρίζεται και κανείς δεν πλήττει στον τόπο μας», σημειώνει ο δήμαρχος.

Έτσι, φέτος, στο πλαίσιο του 1ου Φεστιβάλ Γαστρονομίας, που εγκαινίασε η υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, έγινε παρουσίαση παραδοσιακών συνταγών και νέων γευστικών προτάσεων βασισμένων στα εκλεκτά τοπικά προϊόντα της παρολύμπιας περιοχής, πικνίκ-brunch σε κτήμα ακτινιδίων, βιωματικά σεμινάρια μαγειρικής για μικρά παιδιά και παρουσίαση παραδοσιακών χορών από χορευτικά τμήματα πολιτιστικών συλλόγων του Δήμου Δίου-Ολύμπου.

Όπως υπογραμμίζει ο δήμαρχος, στόχος είναι να καθιερωθεί ως θεσμός το Γαστρονομικό Φεστιβάλ: «Κάναμε φέτος την αρχή και πήγε απρόσμενα καλά. Μαγειρεύοντας στη γη των Θεών, με τα φόντα να εναλλάσσονται: ο Όλυμπος, η θάλασσα, τα κτήματα με ακτινίδια».

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Φυτοφάρμακα σε τρόφιμα: Δημοσιεύτηκε η έκθεση της EFSA για το 2022

Συστάσεις στους διαχειριστές κινδύνου για την αύξηση της αποτελεσματικότητας των ευρωπαϊκών συστημάτων ελέγχου.

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ραβέντι σε συνταγές – Σοβαρός κίνδυνος

Το υπουργείο τροφίμων, γεωργίας και αλιείας της Δανίας προειδοποιεί: Μη τρώτε τα φύλλα από ραβέντι.

«Θα σε συναντήσω στο Greeks»: Πως η Ελληνική γαστρονομία και τα προϊόντα μας κυριαρχούν στις διεθνείς αγορές

Τα Ελληνικά προϊόντα γίνονται mainstream στον κόσμο κερδίζοντας τους καταναλωτές πολύ πέρα από την Ελληνοαμερικανική αγορά.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα