Δευτέρα, 20 Μαρτίου, 2023
19.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι 4 καλύτεροι καρποί που μειώνουν χοληστερόλη και πίεση

ΑρχικήΟικιακάΟι 4 καλύτεροι καρποί που μειώνουν χοληστερόλη και πίεση
spot_img

cibum team

Οι ξηροί καρποί αποτελούν εξαιρετικές πηγές φυτικών ινών, πρωτεϊνών, βιταμινών και μετάλλων, συμπεριλαμβανομένου του μαγνησίου και της βιταμίνης Ε.

Επιπλέον, η κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί με τη μακροζωία και την πρόληψη τόσο των καρδιαγγειακών παθήσεων όσο και για τη μείωση της υψηλής χοληστερόλης ενώ θεωρείται ότι μπορούν να συμβάλουν στη ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα έως και στη μείωση του κινδύνου ορισμένων τύπου καρκίνου.

Παρακάτω ακολουθούν οι σημαντικότεροι καρποί:

  1. Αμύγδαλα

Σύμφωνα με επιστημονικά ευρήματα, τα αμύγδαλα μπορούν να μειώσουν την «κακή» LDL και να συμβάλουν στην απώλεια βάρους ως μέρος μιας δίαιτας περιορισμένων θερμίδων. Ταυτόχρονα, βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης ενώ μπορούν να περιορίσουν την αύξηση του σακχάρου στο αίμα μετά από ένα γεύμα έως και 30%, ενώ έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή σε άτομα με διαβήτη τύπου 2. Τέλος, δρουν ευεργετικά στο εντερικό μικροβίωμα, προάγοντας την ανάπτυξη ωφέλιμων βακτηρίων του εντέρου όπως τα Bifidobacteria και Lactobacillus.

  1. Φιστίκια

Τα φιστίκια αυξάνουν τα επίπεδα της «καλής» HDL χοληστερόλης και συμβάλλουν στη διατήρηση σε υγιή επίπεδα παραγόντων που σχετίζονται με καρδιοπάθειες όπως για παράδειγμα η αρτηριακή πίεση και το σωματικό βάρος. Ρυθμίζουν παράλληλα και τα επίπεδα αντιοξειδωτικών ουσιών στο αίμα.

  1. Καρύδια

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε ω-3 λιπαρά οξέα και άλφα-λινολενικό έχουν ευεργετική δράση έναντι όλων των καρδιακών παθήσεων. Η κατανάλωσή τους έχει συνδεθεί με τη μείωση της LDL χοληστερόλης και την αύξηση της HDL χοληστερόλης, ενώ μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της φλεγμονής που σχετίζεται με χρόνιες ασθένειες.

  1. Φουντούκια

Όπως και οι προηγούμενοι καρποί, τα φουντούκια δρουν προστατευτικά έναντι των καρδιοπαθειών. Μια διατροφή πλούσια σε φουντούκια μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη συνολικά, την LDL χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια και τους δείκτες φλεγμονής, ενώ συμβάλλει στην καλή λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων. Ταυτόχρονα, ή κατανάλωση φουντουκιών μπορεί να αυξήσει επιπλέον την ποσότητα βιταμίνης Ε στο αίμα.

* Θέλεια Βασιλαντωνάκη, διαιτολόγος – διατροφολόγος

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Εντομοφαγία στην ΕΕ: Η απάντηση της Κομισιόν σε ερώτηση περί προστασίας της Δημόσιας Υγείας

Η ευρωβουλευτής του ΕΛΚ Μαρία Σπυράκη με γραπτή ερώτηση προς την Κομισιόν έθεσε θέμα για την προστασία της δημόσιας υγείας και τις απαιτήσεις υποχρεωτικής επισήμανσης.

Προσοχή: Επικίνδυνο αλεύρι κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά

Συναγερμός σε 22 χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, για επικίνδυνο αλεύρι προέλευσης Γερμανίας.

Το σκάνδαλο με το ηλι(θι)έλαιο του 2008 και η καθυστερημένη κατά 15 χρόνια δικαίωση

Μετά από 15 χρόνια μάθαμε και επίσημα πως άλλο άλλο οι κορεσμένοι (MOSH) και άλλο οι αρωματικοί (MOAH) υδρογονάνθρακες!
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα