Πόσο επηρεάζεται η ελεύθερη βούληση των παιδιών από τα βίντεο στο Youtube, στην επιλογή σνακ.
α παιδιά είναι πλέον πολύ ενεργά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κατά συνέπεια εκτίθενται σε νέες και “υπόγειες” μορφές μορφές μάρκετινγκ τροφίμων. Στόχος επιστημονικής μελέτης ήταν να εξετάσει κατά πόσον η έκθεση σε ένα βίντεο του YouTube που περιλαμβάνει το μάρκετινγκ επιρροής ενός ανθυγιεινού σνακ επηρεάζει την ad libitum (ελεύθερη βούληση) πρόσληψη σνακ στα παιδιά και εάν η γνωστοποίηση του προίόντος της διαφήμισης αλλάζει το αποτέλεσμα.
Σε έναν τυχαιοποιημένο σχεδιασμό, 151 παιδιά (ηλικίας 9-11 ετών) εκτέθηκαν σε μάρκετινγκ επιρροής ενός μη εδώδιμου προϊόντος (n = 51) ή σε ένα ανθυγιεινό σνακ με (n = 50) ή χωρίς (n = 50) γνωστοποίηση διαφήμισης. Μετρήθηκε η ad libitum πρόσληψη των συμμετεχόντων του σνακ που διατίθεται στο εμπόριο και μιας εναλλακτικής μάρκας του ίδιου σνακ.
Παιδιά που εκτέθηκαν στο μάρκετινγκ τροφίμων με και χωρίς γνωστοποίηση διαφήμισης, κατανάλωσαν περισσότερες θερμίδες (kcal) από το σνακ που διατίθεται στο εμπόριο σε σχέση με το εναλλακτικό.
Τα παιδιά που είδαν το μάρκετινγκ τροφίμων με γνωστοποίηση (και όχι εκείνα που δεν το είδαν) κατανάλωναν 41% περισσότερο από το σνακ που διατίθεται στο εμπόριο.
Συμπεράσματα: Το Influencer Marketing αυξάνει την άμεση πρόσληψη από τα παιδιά του προωθούμενου σνακ σε σχέση με μια εναλλακτική μάρκα. Οι αποκαλύψεις διαφήμισης μπορεί να ενισχύσουν το αποτέλεσμα.