Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
22.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Νέα έρευνα «έξυπνων» πρωτεϊνών δείχνει αύξηση της υποστήριξης στην φυτική διατροφή

ΑρχικήΟικιακάVEGANismΝέα έρευνα «έξυπνων» πρωτεϊνών δείχνει αύξηση της υποστήριξης στην φυτική διατροφή
spot_img

Οι Ευρωπαίοι ήδη έχουν αγκαλιάσει τα φυτικά τρόφιμα και είναι πρόθυμοι να κάνουν περισσότερα. Αυτό είναι το εύρημα της πιο πρόσφατης έρευνας «έξυπνων» πρωτεϊνών που δημοσιεύθηκε αυτό το μήνα. Η έρευνα, η οποία διενεργήθηκε από την ProVeg International σε συντονισμό με την Innova Market Insights, το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης και το Πανεπιστήμιο της Γάνδης, ξεκλειδώνει τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με το φυτικό παρόν της Ευρώπης και τις προσδοκίες τους για ένα φυτικό μέλλον, εξετάζοντας τους βασικούς αγοραστές των νοικοκυριών σε δέκα ευρωπαϊκές χώρες. Η πλήρης έρευνα είναι διαθέσιμη εδώ.

Γιατί είναι σημαντικό αυτό;

Έχει αναφερθεί μια σημαντική στροφή προς τη φυτική διατροφή, από ακαδημαϊκούς, τον ΟΗΕ και την ΕΕ ως κρίσιμη συνιστώσα για την οικοδόμηση ενός βιώσιμου συστήματος τροφίμων, την ανάσχεση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την αντιστροφή της απώλειας βιοποικιλότητας. Οι εκπρόσωποι της COP26 δεσμεύτηκαν να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές μεθανίου παγκοσμίως και να σταματήσουν την αποψίλωση των δασών έως το 2030. Οι δεσμεύσεις αυτές δεν μπορούν να εκπληρωθούν εάν δεν γίνουν αποδεκτά από το κοινό τα φυτικά τρόφιμα και άλλες εναλλακτικές πρωτεΐνες, ως αξιόλογες αντικαταστάσεις στο κρέας.

Το γεγονός ότι η έρευνα Smart Protein δείχνει ότι οι ευρωπαίοι καταναλωτές καλωσορίζουν τις φυτικές πρωτεΐνες δεν αποτελεί μόνο αιτία εορτασμού για τη βιομηχανία φυτικών προϊόντων, αλλά και για όλους όσους ανησυχούν για το μέλλον του πλανήτη μας, όπως αναφέρει η European Vegetarian Union.

Η έρευνα δείχνει ότι το 37% των Ευρωπαίων στο δείγμα χαρακτηρίζονται ως flexitarian, vegetarian ή vegan. Στην Ολλανδία, αποτελούν το επιβλητικό 49% των καταναλωτών που ερωτήθηκαν. Το 79% των vegans που ερωτήθηκαν και το 59% των vegetarians είναι νέοι σε αυτό τον τρόπο ζωής, έχοντας αλλάξει μόλις τα τελευταία πέντε χρόνια.

 Το 46% των καταναλωτών που τρώνε σήμερα κρέας δήλωσαν ότι τρώνε λιγότερο κρέας από ό, τι πριν από ένα χρόνο, και το 39% δήλωσαν ότι σκοπεύουν να τρώνε ακόμη λιγότερο στο μέλλον. Όταν η έρευνα εξέτασε συγκεκριμένα τους flexitarians, διαπίστωσε ότι το 73% έτρωγε τουλάχιστον ελαφρώς λιγότερο κρέας από ό, τι πριν από ένα χρόνο. Το 63% δήλωσε ότι σκοπεύει να μειώσει ακόμη περαιτέρω την κατανάλωση κρέατος στο μέλλον. Το 40% σχεδιάζει να μειώσει και την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων. Επί του παρόντος, τα φυτικά υποκατάστατα του γάλακτος και του βόειου κρέατος είναι οι πιο δημοφιλείς φυτικές επιλογές για τους καταναλωτές, με το 66% των καταναλωτών να απολαμβάνουν τουλάχιστον περιστασιακά «φυτικό» γάλα και το 65% τουλάχιστον περιστασιακά να ετοιμάζουν φυτικά προϊόντα εναλλακτικά του βοείου κρέατος. Το 26% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι θα καταναλώνουν περισσότερα φυτικά εναλλακτικά προϊόντα των γαλακτοκομικών στο μέλλον και το 25% σχεδιάζει να αυξήσει την κατανάλωσή τους σε φυτικά εναλλακτικά προϊόντα κρέατος. Μόνο το 3% των flexitarians αναφέρουν ότι δεν είναι καθόλου πιθανό να δοκιμάσουν φυτικό υποκατάστατο κρέατος. Όλοι αυτοί οι αριθμοί λαμβάνουν υπόψη μόνο τις τρέχουσες συνθήκες. Ωστόσο, οι καταναλωτές είναι ακόμη πιο ανοικτοί στα φυτικά τρόφιμα σε περίπτωση βελτίωσης των συνθηκών.

 Όταν τους ζητήθηκε να φανταστούν ένα μέλλον όπου τα φυτικά προϊόντα είναι ευρέως διαθέσιμα, νόστιμα και προσιτά όπου και αν ψωνίζουν, οι ηχηρές πλειοψηφίες, από 80% στο Ηνωμένο Βασίλειο έως 93% στη Ρουμανία, δήλωσαν ότι είναι τουλάχιστον κάπως πιθανό να δοκιμάσουν plant-based κρέας.

Τι άλλο μπορεί να γίνει;

Δυστυχώς, εξακολουθούν να υπάρχουν εμπόδια στο να υιοθετήσουν οι καταναλωτές μια πιο φυτική διατροφή. Μεταξύ των συνηθέστερων εμποδίων που αναφέρονται είναι η έλλειψη φυτικών επιλογών, η τιμή και η έλλειψη πληροφοριών σχετικά με τα φυτικά τρόφιμα.

 Καθώς οι τεχνολογίες που εμπλέκονται στη δημιουργία φυτικών τροφίμων βελτιώνονται και είναι πιο διαδεδομένες, τα φυτικά τρόφιμα θα γίνουν αναμφίβολα πιο προσβάσιμα και οικονομικά προσιτά. Ωστόσο, οι κυβερνητικές παρεμβάσεις, όπως ο προσανατολισμός των στρατηγικών δημόσιων συμβάσεων προς τη φυτική διατροφή και η προώθηση των φυτικών τροφίμων, θα βοηθήσουν τους καταναλωτές να εξοικειωθούν περισσότερο με τα φυτικά τρόφιμα και το ευρύ φάσμα των διαθέσιμων επιλογών.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."

Ο κίνδυνος για την υγεία των καταναλωτών από απάτη τροφίμων – Περίπτωση χρήσης θειωδών στο κρέας

Διαχείριση κινδύνου παράνομης χρήσης θειωδών αλάτων σε παρασκευάσματα κρέατος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα