Συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με τον Αυρήλιο Αλεξανδρόπουλο, Operations & RD Manager της εταιρείας Nikolopoulou Foods με αφορμή τη διάκριση της εταιρείας στα βραβεία FEA 2024
Ο Αυρήλιος Αλεξανδρόπουλος, Operations & RD Manager, της NIKOLOPOULOU FOODS, της Ελληνικής εταιρείας που είναι συνώνυμη με την εγγύηση ποιότητας στον χώρο των κατεψυγμένων τροφίμων και προϊοντικά ταυτισμένη με την φυτοφαγία, μίλησε στο Cibum με αφορμή την διάκριση της εταιρείας στα Food Expert’s Awards (FEA) 2024. Η εταιρεία έλαβε συνολικά 3 βραβεία στη διοργάνωση και συγκεκριμένα στις κατηγορίες: BRINGING FUTURE FOOD TODAY για τα plant-based προϊόντα Genius, EXCELLENCE IN FARM TO FORK APPROACH και SUPERFOOD.
«Πρόκειται για μια 100% ελληνική εταιρεία με παρουσία στον κλάδο παραγωγής κατεψυγμένων τροφίμων που ξεπερνά τα 35 χρόνια. Πρώτος σταθμός στην παραγωγή αποτέλεσαν τα Spring Rolls, τα οποία βασίζονται 100% στο πάντρεμα ποικιλίας λαχανικών. Έγιναν συνώνυμο της εταιρείας και το κλειδί που άνοιξε την αγορά. Μέσα στην πορεία των ετών η εταιρεία αναπτυσσόταν διαρκώς, με αποτέλεσμα το 2016 έπειτα από συνεργασία με το Χαροκόπειο πανεπιστήμιο, να είναι σε θέση να δημιουργήσει την πρώτη ελληνική plant-based σειρά προϊόντων με το όνομα GENIUS. Σε συνεργασία με τη Vegan Society στο Λονδίνο, τον Ιανουάριο του 2017 το νέο brand παρουσίασε κωδικούς, που αποτελούσαν τα πρώτα πιστοποιημένα 100% vegan γεύματα στην ελληνική αγορά.
Σήμερα, με παρουσία τόσο στο κομμάτι του HORECA όσο και στο κομμάτι του Retail, η εταιρεία καταλαμβάνει ηγετικά μερίδια αγοράς στον κλάδο της και έχει καταστεί συνώνυμη με την ποιότητα. Η εταιρεία επενδύει στην παραγωγή της, έχοντας προχωρήσει στην επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεών της. Ταυτόχρονα, έχει προβεί στην προσθήκη νέου σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, προκειμένου να ενισχύσει τη δυναμικότητά της. Ήδη έχει υλοποιήσει το 50% της επένδυσης που αφορά στην προσθήκη μηχανολογικού εξοπλισμού και εντός της επόμενης διετίας θα ολοκληρώσει το πρόγραμμα που έχει καταρτίσει. Το συνολικό ύψος της δαπάνης θα ανέλθει στα 5 εκατομμύρια ευρώ», εξηγεί ο κος Αλεξανδρόπουλος.
Εμβληματικά προϊόντα προϊόντα που κάνουν τη διαφορά
«Αν μπορούσε η εταιρεία να ξεχωρίσει κάποια προϊόντα, αυτά θα ήταν σίγουρα το Spring Rolls, το Falafel, το Mac & Cheese stick αλλά και η plant-based σειρά GENIUS. Πρόκειται για προϊόντα που πέραν της γεύσης και της ποιότητάς τους, έχουν αγκαλιαστεί έντονα από το καταναλωτικό κοινό και έχουν προσδώσει ιδιαίτερη αξία στην εταιρεία. Παράλληλα, η εταιρεία βασίζεται ιδιαίτερα στον τρόπο με τον οποίο εξυπηρετεί τους συνεργάτες της. Τέλος, βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας είναι η χρήση φρέσκων, ως επί το πλείστων, πρώτων υλών με ιδιαίτερη ταυτότητα (π.χ. ρεβίθια από το Βόιο Κοζάνης), αλλά και η καινοτομία, η διαρκής αναζήτηση νέων γευστικών προτάσεων», λέει ο Operations & RD Manager της εταιρείας.
Ηγετικός ρόλος σε HORECA και Retail
Η εταιρεία δραστηριοποιείται τόσο στο κανάλι του HORECA, όσο και στο κανάλι του Retail. Αυτή τη στιγμή, προϊόντα της εταιρείας βρίσκονται σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες της χώρας με ηγετικά μερίδια αγοράς. Αναφορικά με το κανάλι του HORECA, η εταιρεία έχει αναπτύξει συνεργασία με εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε διάφορα κανάλια πώλησης, από τον κλάδο του catering και του ξενοδοχείου, μέχρι αλυσίδες ταχυεστίασης, φούρνων και σίτισης οργανισμών.
Μιλώντας για το μυστικό της επιτυχίας της εταιρείας ο κ. Αλεξανδρόπουλος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η εταιρεία θεωρεί τη δραστηριότητά της συνυφασμένη με την φρεσκάδα, κατ’ επέκταση η χρήση, ως επί το πλείστων, φρέσκων πρώτων υλών στα προϊόντα που παράγει αποτελεί ταυτοτικό στοιχείο για την εταιρεία. Στο πλαίσιο αυτό, η συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς λαχανικών ή οσπρίων δίνει ιδιαίτερη υπεραξία στα προϊόντα. Πέραν τούτου, όμως, η εταιρεία συνειδητά αποφεύγει τη χρήση πρόσθετων ενισχυτικών γεύσης στα προϊόντα της. Όπως επικοινωνεί και στις συσκευασίες της, τα προϊόντα Nikolopoulou foods δεν διαθέτουν MSG, ενώ προσπαθεί να δημιουργεί και προϊόντα με ιδιαίτερη θρεπτική αξία. Τέλος, η μεθοδολογία αυτή είναι ταυτόχρονα και μια προσπάθεια εκπαίδευσης του καταναλωτικού κοινού ώστε να αναγνωρίζει συστατικά και στοιχεία, και κατ’ επέκταση να μπορεί να επιλέγει όσο το δυνατόν προϊόντα με καθαρή ετικέτα».
«Η βιωσιμότητα είναι για εμάς στρατηγική προτεραιότητα»
«Ως εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα των τροφίμων, αναγνωρίζουμε ξεκάθαρα τον αντίκτυπό μας στο περιβάλλον. Η βιωσιμότητα δεν είναι για εμάς εργαλείο marketing, αλλά στρατηγική προτεραιότητα. Εφαρμόζουμε σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης εντός των εγκαταστάσεών μας και διαρκώς επιχειρούμε να βελτιωνόμαστε στον εν λόγω τομέα. Παράλληλα, ακόμα και η συνεργασία μας με τοπικούς προμηθευτές συντείνει προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν προσποιούμαστε ότι έχουμε λύσει το πρόβλημα – αλλά εργαζόμαστε με συνέπεια και σχέδιο για να μειώσουμε τον αντίκτυπό μας, με τελικό στόχο την ουσιαστική συμβολή σε ένα βιώσιμο μέλλον.
Όπως αναφέρθηκε παραπάνω η εταιρεία υλοποιεί σταδιακά ένα πλάνο εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεών της, το οποίο επιχειρεί να έχει αντίκτυπο τόσο στο επαγγελματικό, όσο και στο καταναλωτικό κοινό. Το επόμενο διάστημα πιστεύω ότι θα είμαστε σε θέση ώστε να μοιραστούμε περισσότερα για τα σχέδια της εταιρείας», υποστηρίζει ο κος Αλεξανδρόπουλος.
«Τα βραβεία FEA αποτελούν έμπνευση γα ακόμη περισσότερη εξέλιξη»
«Η υποβολή μας στα FEA Awards προήλθε από την επιθυμία μας να αναδείξουμε την καινοτομία, τη δημιουργικότητα και την ποιότητα που χαρακτηρίζουν τα προϊόντα μας στον τομέα των κατεψυγμένων τροφίμων.
Θέλαμε να δείξουμε πώς ένα «απλό» καθημερινό γεύμα μπορεί να μετατραπεί σε μία απολαυστική εμπειρία, χάρη στη σωστή έμφαση στη γεύση, τη συσκευασία και τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Επιπλέον, τα βραβεία FEA αποτελούν ένα θεσμό κύρους, ο οποίος μας δίνει την ευκαιρία όχι μόνο να αξιολογηθούμε από ειδικούς του κλάδου, αλλά και να εμπνευστούμε για ακόμα περισσότερη εξέλιξη», ισχυρίστηκε ο εκπρόσωπος της εταιρείες αναφερόμενος στα κίνητρα της εταιρείας να διεκδικήσει ένα βραβείο FEA, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο ρόλο του cibum στην ενημέρωση των επαγγελματιών τροφίμων αλλά και των καταναλωτών: «Το cibum αποτελεί μια χρήσιμη πλατφόρμα ενημέρωσης των επαγγελματιών τροφίμων, ενώ την ίδια στιγμή λειτουργεί επικουρικά και για τους καταναλωτές, οι οποίοι σε ένα διαδικτυακό τόπο όπου μπορούν να βρουν πληροφορίες για καλές ή κακές πρακτικές, να εντοπίσουν προτάσεις και στο τέλος της ημέρας να είναι πιο ενημερωμένοι και οπλισμένοι με περισσότερη γνώση για τα προϊόντα που επιλέγουν να καταναλώνουν».