Οι δύο εταιρείες χαράζουν στρατηγική για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών.
Μια τεράστια έκπληξη περίμενε την αγορά των τροφίμων στις αρχές του Αυγούστου, με τη μεγάλη συγχώνευση που συνδέει δύο μεγάλους παίκτες στον κόσμο των γλυκών και των σνακ.
Η Mars, περισσότερο γνωστή ως παραγωγός των M&Ms, Snickers και της ομώνυμης σοκολάτας, συμφώνησε να αγοράσει την Kellanova, της οποίας η σειρά τραγανών προϊόντων περιλαμβάνει τα Pringles και Cheez-Its. Μέχρι πέρυσι, η Kellanova αποτελούσε μέρος της W.K. Kellogg Company, η οποία χωρίστηκε πέρυσι σε δύο ξεχωριστές οντότητες.
Η συμφωνία αποτιμήθηκε στα 35,9 δισεκατομμύρια δολάρια και στην πραγματικότητα δημιουργεί άλλη μια εταιρεία τροφίμων με παγκόσμια εμβέλεια. Συνδυαστικά, έχουν έσοδα 63 δισεκατομμυρίων δολαρίων – 13 δισεκατομμύρια δολάρια για την Kellanova και 50 δισεκατομμύρια δολάρια για την Mars.
Οι 3 κορυφαίες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της General Mills, της Mars και της Kellanova, κατέχουν πάνω από το 60% των πωλήσεων σνακ, καθιστώντας την εξαγορά πιθανή αντιμονοπωλιακή ανησυχία. Οι 4 κορυφαίες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Kellanova, κατέχουν περίπου το 60% των πωλήσεων μπισκότων και κράκερ. Ομοίως, οι 3 κορυφαίες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Mars, κατέχουν πάνω από το 80% των πωλήσεων γλυκών.
Αυτό όμως σημαίνει ότι η πραγματική καινοτομία, από διαφορετικούς ιδιοκτήτες εμπορικών σημάτων που προωθούν νέες τάσεις στα τρόφιμα, θα είναι πολύ πιο δύσκολο να καθιερωθεί στο ράφι. Οι επενδυτές θα παραμείνουν διστακτικοί στο να ρίξουν χρήματα σε νέες εταιρείες που αγωνίζονται να αποκτήσουν θέση ανάμεσα στα μονοπώλια του λιανεμπορίου.
Ούτε η Mars ούτε η Kellanova μπορούν να ισχυριστούν ότι η πλειονότητα των προϊόντων τους είναι υγιεινά ή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Μια πρόσφατη μελέτη τεκμηρίωσε ότι πάνω από το 70% των 11.000 προϊόντων που παράγονται από τις Kellanova, Unilever, Nestle, Kraft Heinz και General Mills ήταν ανθυγιεινά.
Ενώ η Kellanova μπορεί να έχει την RxBar και η Mars μπορεί να έχει την KIND, τα χαρτοφυλάκια κάθε κολοσσού των σνακ είναι κυρίως υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα (UPF). Τα UPF έχουν προσελκύσει σημαντική ανησυχία και κριτική, με τη μία μελέτη μετά την άλλη να παρουσιάζει καταδικαστικά στοιχεία.
Δώδεκα χώρες, όπως η Γαλλία, το Μεξικό και η Κολομβία, έχουν ψηφίσει κανονισμούς επισήμανσης και φορολόγησης για να περιορίσουν τη διανομή και την κατανάλωσή τους, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο υποφέρουν από επιδημικά επίπεδα παχυσαρκίας, καρδιακών παθήσεων, υψηλής αρτηριακής πίεσης, διαβήτη, καρκίνου και άλλων μη μεταδοτικών ασθενειών που σχετίζονται με τη διατροφή. Αυτά τα εξωτερικευμένα κόστη δεν συνυπολογίζονται ούτε στις τιμές στο ράφι των UPF ούτε στην τιμή της μετοχής αυτής της συγχώνευσης του ομίλου τροφίμων.
Η συμφωνία Kellanova-Mars υπογραμμίζει ότι το 75% της αμερικανικής διατροφής εξακολουθεί να παραμένει πυκνό σε θερμίδες, επιθυμητά UPFs και θα χρειαστεί τεράστια προσπάθεια για να αλλάξει αυτό.
Καθώς τα στελέχη των CPG ενθαρρύνουν τους αγχωμένους, εξαντλημένους και στερημένους από μετρητά καταναλωτές να τρώνε πρόχειρο φαγητό για βραδινό, η τιμή της μετοχής της Mars για την Kellanova, που ανέρχεται σε 83,50 δολάρια, είναι ένα χρυσωρυχείο για τους μετόχους, σαν τον Ρομπέν των Δασών από την ανάποδη, με τα κέρδη να αφαιρούνται ακριβώς από τις τσέπες των καταναλωτών.