Το EUFIC εγκαινιάζει την καμπάνια #SwitchToWholeGrains για να προκαλέσει τους καταναλωτές να στραφούν σε μια πιο υγιεινή διατροφή.
Παρά τα τεκμηριωμένα οφέλη για την υγεία των δημητριακών ολικής αλέσεως – τα οποία παρέχουν έως και 75% περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα επεξεργασμένα δημητριακά – οι Ευρωπαίοι απέχουν πολύ από το να πληρούν τη συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη. Αυτό το χάσμα στις διατροφικές συνήθειες συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο χρόνιων ασθενειών όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης τύπου 2 και ορισμένοι καρκίνοι. Και ενώ αυξάνεται η ευαισθητοποίηση σχετικά με τα οφέλη των δημητριακών ολικής αλέσεως, υπάρχουν βασικά εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές όταν επιλέγουν δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως δυσκολία αναγνώρισης προϊόντων ολικής αλέσεως ή έλλειψη γνώσης για το πώς να τα μαγειρέψουν.
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Πληροφοριών για τα Τρόφιμα (EUFIC) διενεργεί την εκστρατεία Switch to Whole Grain με την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας Ολικής Αλέσεως. Η επιστημονική εκστρατεία λαμβάνει χώρα καθ’ όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να στραφούν στα δημητριακά ολικής αλέσεως ως μέρος της καθημερινής τους διατροφής.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό, η καμπάνια #SwitchToWholeGrains παρέχει πρακτικά εργαλεία, όπως συνταγές, κουίζ και προκλήσεις που δημιούργησε ο σεφ. Υποστηριζόμενη από ειδικούς σε θέματα διατροφής και υποστηρικτές της υγείας, η πρωτοβουλία αυξάνει την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα σημαντικά οφέλη για την υγεία και το περιβάλλον από τη μετάβαση από τα επεξεργασμένα δημητριακά στα δημητριακά ολικής αλέσεως, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων όπως το καστανό ρύζι, η βρώμη, η κινόα και το σιτάρι ολικής αλέσεως.
«Δεκαετίες διατροφικής έρευνας έχουν δείξει ξεκάθαρα τη σχέση μεταξύ της αυξημένης κατανάλωσης δημητριακών ολικής αλέσεως και του μειωμένου κινδύνου πολλών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη τύπου 2 και ορισμένων μορφών καρκίνου. Όμως, παρά τις συντριπτικές ενδείξεις ότι πρέπει να τρώμε περισσότερα δημητριακά ολικής αλέσεως, οι πληθυσμοί σε όλο τον κόσμο αγωνίζονται να ανταποκριθούν στα συνιστώμενα επίπεδα πρόσληψης», δήλωσε η Caroline Sluyter, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πρωτοβουλίας Ολόκληρων Σιτηρών.
- Δείτε επίσης: 6 είδη πρωινού που μιμούνται τα αποτελέσματα του Ozempic
Τα κυριότερα σημεία της καμπάνιας:
- Πρόκληση μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Οι πολίτες μπορούν να ξεκινήσουν το τεσσάρων εβδομάδων #SwitchToWholeGrains οποιαδήποτε μέρα. Καλούνται να μοιραστούν πώς ανταλλάσσουν τα επεξεργασμένα δημητριακά με δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως η χρήση ψωμιού ολικής αλέσεως, ζυμαρικών ή καστανό ρύζι. Οι influencers και οι σεφ εμπνέουν τους συμμετέχοντες με συμβουλές και εύκολες συνταγές.
- Διαδραστικά εκπαιδευτικά εργαλεία: Η καμπάνια περιλαμβάνει κουίζ, infographics και ένα chatbot στον ιστότοπο της εκστρατείας για να καθοδηγήσει τους καταναλωτές στον εντοπισμό προϊόντων ολικής αλέσεως και στη λήψη πιο υγιεινών επιλογών.
- Εστίαση στην υγεία και τη βιωσιμότητα : Εκτός από τα οφέλη για την υγεία, η εκστρατεία υπογραμμίζει επίσης πώς τα δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο σε σύγκριση με τα επεξεργασμένα δημητριακά, συμβάλλοντας στις προσπάθειες αειφορίας μειώνοντας τα απόβλητα και υποστηρίζοντας την υγεία του εδάφους.