cibum team
Η μεγαλύτερη εμπορική έκθεση στον κόσμο για τη βιομηχανία τροφίμων, θέτει νέα κριτήρια αναφοράς με την ψηφιακή της μορφή και από τις 11 Οκτωβρίου έως σήμερα 13 Οκτωβρίου, έφερε σε επαφή επαγγελματίες από όλο τον κόσμο μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας Anuga @home. Υπό το πρίσμα του θέματος “Transform”, περισσότεροι από 4.600 εκθέτες από 97 χώρες παρουσίασαν μια ποικιλία προϊόντων σε 10 εμπορικές εκθέσεις. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν όμως οι νέες τάσεις και οι διεθνείς καινοτομίες προϊόντων.
Η ειδική εκδήλωση καινοτόμων προϊότων Anuga taste Innovation Show
Στο Anuga taste Innovation Show, παρουσιάστηκαν στους εμπορικούς επισκέπτες και τους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης τα σημαντικότερα νέα προϊόντα της Anuga επιλεγμένα από κριτική επιτροπή.
Συνολικά, πάνω από 418 εταιρείες έχουν υποβάλει αίτηση για να συμπεριλάβουν τις περισσότερες από 1.332 ιδέες τους στην ειδική εκδήλωση. Η κριτική επιτροπή επέλεξε μεταξύ αυτών 67 προϊόντα και concepts, τα οποία έπεισαν όσον αφορά την ιδέα τους, την καινοτόμο δύναμη, τη βιωσιμότητα και τη δημιουργική εφαρμογή τους. Επιπλέον, δέκα προϊόντα διακρίθηκαν επίσης ως ιδιαίτερα καινοτόμα.
Οι δέκα κορυφαίες καινοτομίες είναι:
- Dried salmon – Jerky Chips από την Royal Nordic (Λετονία)
- Ready to Eat – Beet Root Tots από την Frostkrone (Γερμανία)
- Aztek Lager από την IMAG Organics (Μεξικό)
- THE COOLIVES από την Aceitunas Torrent (Ισπανία)
- 12 Scallops on Crispy Crackers από την Escal (Γαλλία)
- Frozen Pesto Drops από την Il Pesto di Pra’ srl (Ιταλία)
- Safran Sosse – Sugosi® I Prestigiosi από την Surgital (Ιταλία)
- Compostable Coffee Capsules από την Café Sati (Γαλλία)
- Lotao Green Jackfruit Veggie Balls από την Lotao (Γερμανία)
- Happy Veggies – Beetroobee από την Finest Selection Kft. (Ουγγαρία)
Όλα τα νέα προϊόντα παρουσιάστηκαν σε μια ειδική εκδήλωση στο Hall 4.1 καθώς και στο Anuga @home.
Η τάση προς φυτικές πρωτεΐνες έχει καταγράψει μια μεγάλη αύξηση το 2020, όπως αναφέρει το InternationalSupermarketNews. Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο ευαίσθητοι για το θέμα της βιωσιμότητας, έτσι οι φυτικές πρωτεΐνες γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Τα τρόφιμα που φέρουν τον ισχυρισμό “καθαρά φυτικά” είναι ιδιαίτερα δημοφιλή. Οι φυτικές πηγές πρωτεΐνης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, σόγια, μπιζέλια, σπόρους κολοκύθας και ηλιόσπορους. Τα νέα φυτικά προϊόντα περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, κράκερ ολικής αλέσεως με ρεβίθια, μπάλες πρωτεΐνης, σαλάτα ψαριών με βάση τα φυτά, σάλτσα φυτικής βάσης από φασόλια φάβας ή περιτυλίγματα παντζαριού.
Οι εναλλακτικές πρωτεΐνες κρέατος αποτελούν μια δεύτερη κύρια τάση. Η αντικατάσταση του κρέατος είναι μία από τις τάσεις των τροφίμων του μέλλοντος – και δεν αναφερόμαστε πλέον μόνο για μπιφτέκια λαχανικών ή χορτοφαγικά προϊόντα αντικατάστασης κρέατος. Οι νέες εναλλακτικές λύσεις κυμαίνονται από εργαστηριακό κρέας ή κρέας με βάση τα κύτταρα, μέχρι έντομα. Τα νέα προϊόντα στην Anuga περιλαμβάνουν από έτοιμα γεύματα με φυτικές μπάλες κρέατος, μέχρι φυτικά ψήγματα κοτόπουλου ή λουκάνικα.
Το τρίτο κύριο θέμα τάσης της φετινής Anuga περιλαμβάνει προϊόντα με πρόσθετα οφέλη που σχετίζονται με την υγεία και τα φυσικά συστατικά χωρίς τεχνητούς χρωματισμούς. Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι τα προϊόντα «καθαρής ετικέτας» (clean label). Η «καθαρή ετικέτα» παρέχει στον τελικό χρήστη πληροφορίες σχετικά με τα συστατικά, την προέλευση, τους δεοντολογικούς παράγοντες και τους οικολογικούς παράγοντες. Εδώ, οι εκθέτες παρουσιάζουν για παράδειγμα τουρκικό καφέ με κολλαγόνο, ο οποίος καταπολεμά τα κλασικά αποτελέσματα του καφέ όπως η αγγειακή συστολή και οι ρυτίδες. Τα προϊόντα που περιέχουν kombucha είναι επίσης πολύ υψηλά στην τάση: Η ποικιλία κυμαίνεται από λεμονάδες, τσάι, μέχρι σφηνάκια kombucha, τα οποία συμβάλλουν στην υγιή εντερική χλωρίδα.
Τα ασυνήθιστα γευστικά προφίλ και οι τρόποι παρουσίασης προϊόντων δεν περιορίζονται στα ποτά, αλλά μπορούν επίσης να βρεθούν στον τομέα των κατεψυγμένων τροφίμων. Σχετικά παραδείγματα περιλαμβάνουν τη σπιρουλίνα βαμμένη μπλε ως ενίσχυση ενέργειας για τους αθλητές ή χρωματισμένα μωβ chips.
Σε ειδικές εκδηλώσεις και θεματικούς τομείς της Anuga οι επισκέπτες γνώρισαν τις τελευταίες τάσεις και πιθανές μελλοντικές λύσεις. Το «Συνέδριο Νέων Τροφίμων» εξέτασε τις προοπτικές των κρεάτων με βάση τα κύτταρα, η «Σύνοδος Κορυφής Καινοτομίας Nutrition X», λύσεις για εξατομικευμένες δίαιτες και το «Συνέδριο ZNU» ασχολήθηκε με ολιστικές προσεγγίσεις για τη βιωσιμότητα.
Περισσότερες πληροφορίες: https://www.anuga.com/trade-fair/anuga/industry-sectors