Πώς τα σούπερ μάρκετ μας βάζουν στον πειρασμό να ξοδεύουμε περισσότερα.
Βγήκατε ποτέ από το σούπερ μάρκετ και αναρωτηθήκατε πώς μια γρήγορη βόλτα για μερικά βασικά είδη κατέληξε να σπρώχνετε ένα σχεδόν φορτωμένο καροτσάκι; Μην κατηγορείτε μόνο τον εαυτό σας. Τα σούπερ μάρκετ είναι οι ειδικοί στο να μας κάνουν να ξοδεύουμε και δεν αφήνουν πολλά στην τύχη όπως έχει αναφέρει πολλές φορές τος Cibum.gr.
Όσο περισσότερο χρόνο περνάτε στο κατάστημα, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να μπείτε στον πειρασμό από τις ανεπαίσθητες (ίσως όχι τόσο ανεπαίσθητες) υποδείξεις που σας κατευθύνουν προς συγκεκριμένα προϊόντα ή σας προτρέπουν να ρίξετε κάτι επιπλέον στο καρότσι.
- Δείτε ακόμη: Υδροκυάνιο σε αλεύρι – Επείγουσα ανάκληση
Ωστόσο, ο αυξανόμενος πληθωρισμός και το αυξανόμενο κόστος επηρεάζουν όλους στην αλυσίδα εφοδιασμού, από τους παραγωγούς έως τους λιανοπωλητές, και στη συνέχεια μετακυλίονται στους καταναλωτές. Κατά συνέπεια, οι τιμές είναι πολύ υψηλότερες από ό,τι ήταν πριν από λίγους μήνες.
Υπάρχουν ορισμένες βασικές τακτικές που πρέπει να προσέχετε όταν ψωνίζετε από το σούπερ μάρκετ. Όλα αυτά τα τεχνάσματα βασίζονται στην ψυχολογία του καταναλωτή, σχεδιασμένα για να προκαλέσουν στον καταναλωτή παρορμητικές αγορές. Ορισμένα παραδείγματα είναι:
- Διάταξη καταστήματος
Τα καταστήματα είναι διαμορφωμένα έτσι ώστε να περνάτε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο στους διαδρόμους πριν φτάσετε στο ταμείο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο συχνά θα βρείτε βασικά είδη οικιακής χρήσης να βρίσκονται σε απόσταση μεταξύ των διαδρόμων. Αν έχετε πεταχτεί για ψωμί και γάλα, μπορεί να χρειαστεί να διασχίσετε όλο το κατάστημα για να τα βρείτε.
- Το επίπεδο των ματιών
Είναι πιο εύκολο για τα προϊόντα να τραβήξουν το βλέμμα μας όταν βρίσκονται στο ύψος των ματιών. Δεν είναι τυχαίο ότι τα προϊόντα που κατέχουν περίοπτη θέση στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι επίσης καλά κέρδη για τα καταστήματα.
Οι εταιρείες θέλουν τα εμπορικά τους σήματα στις καλύτερες θέσεις και μπορούν να πληρώσουν πολλά χρήματα για να διασφαλίσουν ότι αυτό θα συμβεί. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν θα βρείτε οικονομικές αγορές σε προνομιακές θέσεις. Συνήθως θα πρέπει να σκύψετε στα χαμηλότερα ράφια για προϊόντα που προσφέρουν καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής.
- Εκπτωτικές πινακίδες
Οι πινακίδες «Ειδική προσφορά» έχουν γίνει η νέα κανονικότητα στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ. Αυτές οι προσφορές εμφανίζονται επίσης σε περίοπτη θέση στη διαφήμιση των καταστημάτων.
Οι εκπτώσεις πολλαπλών αγορών – αγοράστε δύο συσκευασίες ψωμί και κερδίστε έκπτωση 1€ – είναι ένα άλλο συνηθισμένο δέλεαρ. Ποιος δεν θέλει να εξοικονομήσει χρήματα, σωστά; Αλλά ενώ πληρώνετε λιγότερα για κάθε ψωμί, αγοράζετε περισσότερα από όσα σκοπεύατε. Και έχετε αναρωτηθεί ποτέ…πόσο μας αγαπάνε και μας κάνουν δώρο 2+1 «δώρο»;
Έχουμε επίσης διαπιστώσει ότι τα προϊόντα μπορεί να είναι σε προσφορά τόσο συχνά που η «ειδική» τιμή δεν είναι στην πραγματικότητα τόσο ειδική. Το ίδιο προϊόν μπορεί να είναι «εκπτωτικό» για εβδομάδες.
- Μεγαλύτερα καροτσάκια
Μελέτες έχουν δείξει ότι ορισμένα καροτσάκια στα σούπερ μάρκετ έχουν διπλασιαστεί σε μέγεθος από τότε που πρωτοεμφανίστηκαν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αγοράζουν συνήθως 40% περισσότερα τρόφιμα. Η ιδέα πίσω από αυτό είναι ότι οι καταναλωτές ξεγελιούνται και νομίζουν ότι από το καρότσι αγορών τους φαίνεται να λείπουν είδη διατροφής.
- Χαλαρή μουσική
Δεν είναι περίεργο που πάντα τα σούπερ μάρκετ παίζουν πιο χαλαρή, αργή μουσική αντί για γρήγορες και αισιόδοξες μελωδίες; (γνωστή και ως «μουσική σούπερ μάρκετ»). Όπως είχε γράψει το Cibum οι καταναλωτές αγοράζουν έως και 10% περισσότερο όταν παίζει μουσική στο κατάστημα. Τα σούπερ μάρκετ επιλέγουν στρατηγικά ηρεμιστική μουσική για να δημιουργήσουν μια χαλαρή ατμόσφαιρα και να ενθαρρύνουν τους πελάτες να παραμείνουν περισσότερο, βελτιώνοντας την εμπειρία των αγορών τους και κάνοντάς τους να αγοράσουν περισσότερα.
Νομίζω ότι την καταναλωτική συμπεριφορά επηρεάζει και η χρήση των πιστωτικών καρτών.
Άλλο είναι να έχεις, όπως παλιά, ένα συγκεκριμένο ποσό στο πορτοφόλι σου , οσοδήποτε μεγάλο, και άλλο την αίσθηση ” δεν βαριέσαι πέντε πάνω πέντε κάτω, δεν πειράζει.”