Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
20.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ab. Dede: Οι ανυπολόγιστες συνέπειες της απόφασης του ΣτΕ για το Χαλάλ

ΑρχικήΣυνεντεύξειςAb. Dede: Οι ανυπολόγιστες συνέπειες της απόφασης του ΣτΕ για το Χαλάλ
spot_img

Της Ελένης Τσαγκά

Μπλόκο σε εξαγωγές – οι οικονομικές απώλειες – οι αντιδράσεις του Αραβικού κόσμου- τι θα κάνουν οι Έλληνες μουσουλμάνοι

Ανυπολόγιστες για την ώρα, απώλειες και συνέπειες σε πολλούς τομείς φέρνει η απόφαση του ΣτΕ σχετικά με την διαδικασία Ηalal και Koscher, σφαγής των ζώων για μουσουλμάνους και εβραίους στην χώρα μας. Το ΣτΕ έκρινε μη νόμιμη την κοινή απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης (ΚΥΑ 951/44337/21.4.2017), με την οποία καθορίσθηκαν αναγκαία συμπληρωματικά μέτρα για την εφαρμογή του Κανονισμού (EK) 1099/2009,  σε  σχέση με τη σφαγή ζώων σε σφαγεία στο πλαίσιο λατρευτικών τύπων (ΣτΕ 1751/2021).

Συγκεκριμένα το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε την ΚΥΑ η οποία προέβλεπε σφαγή ζώων στο πλαίσιο λατρευτικών τύπων της Μουσουλμανικής και της Εβραϊκής θρησκείας χωρίς προηγούμενη αναισθητοποίηση. Η ΚΥΑ ακυρώθηκε, μετά από προσφυγή φιλοζωικών οργανώσεων, καθώς κρίθηκε παράνομη, αντίθετη στην ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία και αντίθετη στο Σύνταγμα.

Το cibum επικοινώνησε με τον κ. Abdulhalim Dede Ιδρυτή του ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΧΑΛΑΛ “HALAL GREECE” https://halalgr.org/ Υπεύθυνο του Χαλάλ στην Επίσημη Μουφτεία Κομοτηνής για 20 χρόνια, Μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Χαλάλ (World Halal Council), Μέλος του ΔΣ του AHAC (Ένωση Πιστοποιητών Χαλάλ), και συνταξιούχο Δημοσιογράφο, * ο οποίος έδωσε την εκδοχή των μουσουλμάνων για το θέμα, ζήτησε προσφυγή στην Ολομέλεια του ΣτΕ, έλυσε τις απορίες σχετικά με την αναισθητοποίηση των ζώων, στο πλαίσιο λατρευτικών τύπων της Μουσουλμανικής θρησκείας και μίλησε για τον θόρυβο που έχει προκαλέσει η ελληνική απόφαση για το θέμα, στα ειδησεογραφικά δίκτυα της Μέσης Ανατολής.

Ταυτόχρονα εξέφρασε την αγωνία του για το τι μέλλει γενέσθαι μετά από αυτή την απόφαση, καθώς όπως είπε, όχι μόνο θα σταματήσουν οι πιστοποιήσεις Halal στην Ελλάδα, όχι μόνο θα μειωθούν οι εξαγωγές, αλλά είναι πιθανό να κλείσουν πολλές επιχειρήσεις, να βρεθούν στο δρόμο πολλοί εργαζόμενοι, ενώ οι περίπου 1.000.000 μουσουλμάνοι που ζουν στην Ελλάδα, Έλληνες και μετανάστες, θα αρχίσουν να σφάζουν μόνοι τους ζώα, σε σπίτια, γκαράζ και αυλές, γεγονός που εγκυμονεί πολλούς κινδύνους για την υγεία ολόκληρου του πληθυσμού. Επιπλέον, η εικόνα της Ελλάδας περί σεβασμού της διαφορετικότητας και της ανεξιθρησκίας θα τεθεί εν΄αμφιβόλω και θα βρεθεί απέναντι σε όλες τις χώρες του μουσουλμανικού κόσμου.

 «Πραγματικά με εξέπληξε αυτή η απόφαση του ΣτΕ, η οποία θεωρώ πως ελήφθη χωρίς να μπουν στην ουσία του ζητήματος και χωρίς να υπολογίσουν όλες τις παραμέτρους. Δεν είμαι νομικός, αλλά νομίζω ότι πρέπει το ΥπΑΑΤ να εφεσιβάλει την απόφαση του Συμβουλίου τη Επικρατείας, ώστε να τεθεί πλέον στην ολομέλεια» τόνισε ο κ. Dede και πρόσθεσε πως ακόμα και αν το ΥπΑΑΤ  πάρει άλλη απόφαση οι φιλοζωικές οργανώσεις θα ξανακάνουν προσφυγή και θα ακυρωθεί εκ νέου, οπότε χρειάζεται το μεγάλο αυτό ζήτημα, να εξεταστεί από την ολομέλεια του ΣτΕ η οποία θα το εξαντλήσει από όλες τις απόψεις και παραμέτρους»

«Τα ζώα και βέβαια έχουν δικαιώματα, βεβαίως πρέπει να σφάζονται σωστά και όχι απάνθρωπα και σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε. δεν διαφωνούμε σε αυτό, και μάλιστα ήδη η Ελληνική νομοθεσία προβλέπει η σφαγή των μεγάλων ζώων, να γίνεται με ηλεκτροσόκ» είπε ο κ. Abdulhalim Dede προσθέτοντας: «Οι φιλόζωοι νομίζουν ότι Χαλάλ σημαίνει πως παίρνουμε το ζώο και το σφάζουμε απάνθρωπα… Απεναντίας η εντολή του Χαλάλ είναι, το ζώο να σφαχτεί με όσο το δυνατό πιο ανώδυνο τρόπο. Το Χαλάλ αποδέχεται την αναισθητοποίηση του ζώου με ηλεκτροσόκ*. Δεν αποδεχόμαστε την δήθεν αναισθητοποίηση με το πιστόλι ή οποία δεν είναι αναισθητοποίηση αλλά δολοφονία. Το πιστόλι έχει μία λάμα 15 πόντων το οποίο όταν βαρέσουμε στον κρόταφο του μοσχαριού εισχωρεί μέσα στον εγκέφαλο και το ζώο εκείνη τη στιγμή είναι εγκεφαλικά νεκρό. Αυτό εμείς δεν το θεωρούμε αναισθητοποίηση… είναι δολοφονία!»

Και συνεχίζει: «Στο Χαλάλ δεν γίνεται κάποια θρησκευτική τελετή για τη σφαγή, απλά ο σφαγέας πρέπει να προσεύχεται και να επικαλείται, ότι το ζώο σφάζεται στο όνομα του Θεού. Επιπλέον -που είναι και το πιο σημαντικό- το απαγορευμένο σε εμάς, στο Ισλάμ είναι το αίμα του ζώου. Όταν δολοφονείται το ζώο με το πιστόλι, το 60-70% του αίματος του μοσχαριού, μένει μέσα στο σώμα. Το αίμα επειδή έχει τοξίνες, είναι ο πιο «αδύναμος  κρίκος» για να χαλάσει το κρέας, και επιπλέον αλλοιώνεται και η ποιότητα του, όταν το αίμα παραμείνει στις φλέβες»

«Αυτό που ζητάμε είναι η αναισθητοποίηση να γίνεται με ηλεκτροσόκ και στη συνέχεια να γίνεται η σφαγή. Αυτό το επιτρέπει και ο Ελληνικός και ο Ευρωπαϊκός νόμος, και στην συνέχεια να έχουμε την πλήρη αφαίμαξη του ζώου.»

Ο κ. Dede, προχώρησε και στο θέμα του σεβασμού της διαφορετικότητας και της ανεξιθρησκίας στη Ελλάδα. «Με αυτές τις αποφάσεις διασφαλίζεται η ανεξιθρησκία στην Ελλάδα; Ή μήπως αμφισβητείται; Γιατί να μας επιβάλλουν να τρώμε δολοφονημένα ζώα, όταν η θρησκεία μας το απαγορεύει; Σήμερα με αυτή την απόφαση του ΣτΕ ,είμαστε πάλι η πρώτη χώρα στην Ε.Ε. που απορρίπτει πλήρως την θρησκευτική σφαγή. Εάν γίνει προσφυγή στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο, το ΥπΑΑΤ θα δικαιωθεί και θα αναγκαστεί το ΣτΕ να πάρει πίσω την απόφαση». Σε ερώτηση του cibum για το τι προβλέπει πως θα κάνουν οι Έλληνες μουσουλμάνοι, αλλά και μετανάστες, ο κ. Abdulhalim Dede είπε: “Όσοι έχουν χρήματα θα αγοράζουν εισαγόμενο κρέας Χαλάλ, από την Γαλλία, την Γερμανία ή την Ολλανδία… -και πείτε μου, αλήθεια αυτές οι χώρες είναι πιο βάρβαρες από εμάς και εμείς εδώ στην Ελλάδα είμαστε πιο ευαίσθητοι;-… Και όσοι δεν έχουν χρήματα θα αγοράζουν από τις μάντρες αμνοερίφια και θα τα σφάζουν μόνοι τους στα σπίτια τους, στις αυλές, στα γκαράζ, στα χωράφια, μία πρακτική παράνομη αλλά αναγκαία για τους πιστούς Μουσουλμάνους, που όμως ενέχει σοβαρότατους κινδύνους και αποτελεί τεράστια απειλή για την υγεία όλων των Ελλήνων”

Ο κ. Dede τόνισε ότι τα αμνοερίφια της Ελλάδας είναι τα καλύτερα σε ποιότητα για αυτό και είναι περιζήτητα στις χώρες του εξωτερικού και δη στις Αραβικές για αυτό και η χώρα μας κάνει πολλές εξαγωγές. Με την απόφαση αυτή είπε ο κ. Dede πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν επενδύσει χρήματα και χρόνο για να μπουν και να καθιερωθούν στις διεθνείς αγορές με πιστοποιημένα Χαλάλ προϊόντα διατροφής, θα δεχτούν σοβαρότατο πλήγμα και οι συνέπειες που θα υποστεί ο κλάδος των εξαγωγών είναι ανυπολόγιστες.

Τέλος ο κ. Abdulhalim Dede δήλωσε ότι η είδηση έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση διεθνώς. Ότι από την Τρίτη έχει δεχθεί δεκάδες τηλεφωνήματα από τις επιχειρήσεις οι οποίες βρίσκονται σε πανικό, πως το θέμα έχει δημοσιευτεί σε πολλά φόρουμ του Αραβικού κόσμου, ενώ εκτιμά πως σύντομα θα γίνουν επίσημα διαβήματα προς την Ελληνική κυβέρνηση.  

*Αναισθητοποίηση ζώων πριν την σφαγή. Σύμφωνα με το Υπουργείο Ισλαμικής Ανάπτυξης της Μαλαισίας (JAKIM) (2011), η διαδικασία σφαγής ενός ζώου με πρότυπα halal περιλαμβάνει την ακινητοποίηση, αναισθητοποίηση (εάν χρησιμοποιείται) και κοπή της τραχείας, του οισοφάγου των καρωτιδικών αρτηριών και των σφαγίτιδων φλεβών. Σύμφωνα με το νόμο της Σαρία, η σφαγή δεν είναι ένα συνηθισμένο ζήτημα στο οποίο οι άνθρωποι ενεργούν ανεξάρτητα όπως θέλουν, αλλά είναι ζήτημα λατρείας που οι Μουσουλμάνοι πρέπει να τηρούν στις διατάξεις του.
Η αναισθητοποίηση (σοκάρισμα) πριν από τη σφαγή μπορεί να οριστεί ως μια τεχνική διαδικασία που υποβάλλεται σε κάθε ζώο για να προκαλέσει ασυνειδησία και αναισθησία, έτσι ώστε η σφαγή να μπορεί να εκτελεστεί χωρίς φόβο, άγχος, πόνο, ταλαιπωρία ή αγωνία του ζώου (Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (EFSA), 2006).
Προϋποθέσεις αναισθητοποίησης για να γίνουν αποδεκτές στο Ισλάμ
Μουσουλμάνοι μελετητές έχουν υιοθετήσει μη θανατηφόρες μεθόδους αναισθητοποίησης για να ικανοποιήσουν τις νομικές απαιτήσεις για τους κανονισμούς ευζωίας των ζώων και της ανθρωπιστικής σφαγής.
Ωστόσο, για την αποδοχή της αναισθητοποίησης στο Ισλάμ, υπάρχουν τρεις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται. Πρώτον, ο εξοπλισμός αναισθητοποίησης πρέπει να χρησιμοποιείται υπό τον έλεγχο ενός εκπαιδευμένου μουσουλμάνου επόπτη και η διαδικασία θα πρέπει να παρακολουθείται περιοδικά από μια αρμόδια ισλαμική αρχή ή μια αρχή πιστοποίησης halal. Δεύτερον, η αναισθητοποίηση πρέπει να γίνεται προσωρινά ώστε να μην σκοτώνει ούτε να προκαλεί μόνιμο τραυματισμό στο ζώο. Η αναισθητοποίηση πρέπει να είναι αναστρέψιμη.
Τέλος, ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται για την αναισθητοποίηση των χοίρων δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείται για ζώα χαλάλ.
Κατευθυντήριες παράμετροι για ηλεκτρική αναισθητοποίηση ζώων πριν την σφαγή
Το Υπουργείο Ισλαμικής Ανάπτυξης Μαλαισίας (JAKIM) (2011) καθόρισε τις παραμέτρους ηλεκτρικής αναισθητοποίησης (ένταση ηλεκτρικού ρεύματος και διάρκεια εφαρμογής) ως εξής:

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Αξίζει να ακολουθήσει κάποιος το επάγγελμα του διαιτολόγου; Του Νίκου Ζορζοβίλη*

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του να είσαι διαιτολόγος.

“ΟΧΙ” της EFSA σε ισχυρισμό υγείας για το συμπλήρωμα κρεατίνης

Απορρίφθηκε από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων ο ισχυρισμός υγείας «Η καθημερινή λήψη συμπληρωμάτων κρεατίνης μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας».

455 δηλητηριάσεις από τις σοκολάτες Kinder – Η Foodwatch επανέρχεται με νέες καταγγελίες εναντίον της Ferrero

Η συνέχεια της πολύκροτης υπόθεσης με τις πολλαπλές σαλμονελλώσεις.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο