Απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια αλλά και διαφάνεια στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων.
Διάβασα πριν από λίγες μέρες στο cibum.gr δυο ενδιαφέρουσες ειδήσεις:
1. «Εξαγωγικό Hub» γίνεται η ΑΒ Βασιλόπουλος μέσω της αποθήκης στη Θεσσαλονίκη
2. Επιχειρηματική αποστολή 15 ελληνικών εταιρειών τροφίμων στο Παρίσι https://cibum.gr/nea/epixeiriseis/epicheirimatiki-apostoli-15-ellinikon-etaireion-trofimon-sto-parisi/
‘Ισως έχετε διαβάσει για την δική μας επιχειρηματική ιδέα να φέρουμε Ελληνικά τρόφιμα και κρασιά εδώ στο νησί των Κελτών. Η ιδέα μας βασίζεται στο να μην υπάρχουν μεσάζοντες και η εταιρεία μας (All Greek to You) θα αγοράζει απ’ευθείας από τους παραγωγούς και θα πουλάμε λιανική εδώ, στην Ιρλανδία.
Το πρότυπο αυτό δίνει διαφάνεια στην προσπάθειά μας μιας και στο site της εταιρείας μας θα έχουμε όλα τα logo των προμηθευτών μας και έτσι οι Ιρλανδοί πελάτες και εν δυνάμει πελάτες θα μπορούν άμεσα να κάνουν κλικ στα logo και να πηγαίνουν κατευθείαν στις ιστοσελίδες των προμηθευτών μας.
Ο ΑΒ Βασιλόπουλος, με το εξαγωγικό του hub, θα έχει τέτοια διαφάνεια; Και το μεγαλύτερο μερίδιο του κέρδους ποιος θα το καρπώνεται; Η μητρική εταιρεία; Και ο Έλληνας παραγωγός που κάνει και την πιο σκληρή και δύσκολη δουλειά σε αυτό το logistic chain, σε τι τιμές θα αμείβεται και τι μερίδιο του κέρδους θα καρπώνεται;
Νομίζω ότι οι παραγωγοί στην Ελλάδα μπορούν να σταθούν μόνοι τους και ανεξάρτητοι στις αγορές του εξωτερικού.
Προσπάθειες σαν την δεύτερη είδηση που παραθέτω παραπάνω πρέπει να γίνονται πολλές φορές κάθε χρόνο και όχι μια φορά στα 20 χρόνια, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ στο δεύτερο λινκ (“την πρώτη ελληνική Επιχειρηματική Αποστολή στο Παρίσι μετά από δυο δεκαετίες”).
Email: funfood16@gmail.com
Twitter: @yanzabet