ΑρχικήΑριστερό ΕξτρέμMελέτη για τη χρήση μαγειρικoύ ελαίου ζωικής προέλευσης

Mελέτη για τη χρήση μαγειρικoύ ελαίου ζωικής προέλευσης

2 λεπτά ανάγνωσης

Μελέτη για τις επιδράσεις ελαίων χωρίς να περιλαμβάνεται ελαιόλαδο γίνεται; Ε, δεν γίνεται!

Πριν από λίγες μέρες δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση BMC Geriatrics ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο με τίτλο:“Association of cooking oil and incident of frailty in older adults: a cohort study” όπου μελετήθηκε η επίδραση της προέλευσης του ελαίου στην αδυναμία των ανθρώπων. (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC11092255).

- Advertisement -

Οι συγγραφείς κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ανάμεσα σε φυτικό έλαιο (vegetable oil) και ζωικό έλαιο (animal fat oil), τα μεγαλύτερα θετικά αποτελέσματα ως προς την αδυναμία παρατηρήθηκαν στον πληθυσμό που χρησιμοποίησε ζωικό λίπος.

“Το συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι η χρήση λαδιού ζωικού λίπους στη μαγειρική παρουσίασε μειωμένο κίνδυνο ευθραυστότητας μεταξύ των ηλικιωμένων. Αντίθετα, η μετάβαση από λάδι ζωικού λίπους σε φυτικό έλαιο μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο. Αυτά τα ευρήματα προτείνουν ότι η αντικατάσταση φυτικού ελαίου με έλαιο ζωικού λίπους στη διατροφή μπορεί να προστατεύσει από την αδυναμία”, είπαν οι ερευνητές.

- Advertisement -

Ένα αδύνατο σημείο της μελέτης είναι ότι δεν χρησιμοποιήθηκε ελαιόλαδο.

*O Γιάννης Ζαμπετάκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής Χημείας Τροφίμων, στο Τμήμα των  Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Λίμερικ (UL) στην Ιρλανδία και “παίζει” πάντα Αριστερό Εξτρέμ.

- Advertisement -

Email: funfood16@gmail.com

Twitter: @yanzabet

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Και στην Ελλάδα ανακλήθηκε με απόφαση ΕΟΦ συμπλήρωμα διατροφής (φωτογραφία)

Το προϊόν αποτέλεσε αντικείμενο ευρωπαϊκής ειδοποίησης RASFF και αποσύρθηκε από αγορές πολλών χωρών

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος