H γνώση είναι δύναμη και η γνώση του αποτυπώματος άνθρακα των προϊόντων είναι το πρώτο βήμα για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της βιομηχανίας τροφίμων στο περιβάλλον.
Σύμφωνα με το cibum.gr, οι «θερμίδες άνθρακα» ενός προϊόντος υπολογίζονται με βάση παράγοντες όπως η συσκευασία, το πού και πώς προέρχονται τα συστατικά και πώς κατασκευάζεται. Όπως τονίζει η TENZING η γνώση είναι δύναμη και η γνώση του αποτυπώματος άνθρακα των προϊόντων είναι το πρώτο βήμα για την ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων της βιομηχανίας τροφίμων μας στον πλανήτη. Η εταιρεία καλεί μέσω της εκστρατείας -στην οποία ήδη συμμετέχουν 65 εταιρείες- και άλλες εταιρείες να συμμετέχουν στην προσπάθεια ώστε να λαμβάνουν όπως λέει, πιο συνειδητές αποφάσεις σχετικά με το κλίμα. Η πλατφόρμα πληροφοριών για το κλίμα CarbonCloud χρησιμοποιεί το λογισμικό χαρτογράφησης αποτυπώματος άνθρακα για να υπολογίσει το αποτύπωμα κάθε προϊόντος, το οποίο στη συνέχεια τοποθετείται στην ετικέτα, κάτω από την καμπάνια.
Ο Huib van Bockel, Διευθύνων Σύμβουλος της TENZING, δήλωσε: «Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών συμβάλλει σε πάνω από το 25 τοις εκατό των εκπομπών. Αν η επισήμανση των τροφίμων οδηγεί σε μια πιο υγιεινή διατροφή, τότε η σήμανση άνθρακα μπορεί να οδηγήσει σε έναν πιο υγιή πλανήτη».
Το να επιλέγουμε εποχιακά τρόφιμα που έχουν ταξιδέψει μικρή απόσταση από το σημείο παραγωγής τους μέχρι το ράφι είναι εξαιρετικά σημαντικό!
Όλοι μας θα πρέπει να δράσουμε για την σωτηρία του πλανήτη μας και να κάνουμε πιο περιβαλλοντικά φιλικές διατροφικές επιλογές!
Email: ioannis.zabetakis@ul.ie
Twitter: @yanzabet