Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Μελέτη δείχνει πώς ο καταναλωτής μπορεί να μείνει “πιστός” στα τρόφιμα εναλλακτικών πρωτεϊνών

ΑρχικήΝέαΜελέτη δείχνει πώς ο καταναλωτής μπορεί να μείνει "πιστός" στα τρόφιμα εναλλακτικών πρωτεϊνών

Μια νέα δημοσίευση από επιστήμονες στις ΗΠΑ, την Κορέα και την Κίνα, έχει ως στόχο να διαμορφώσει τις αντιλήψεις και τις προτιμήσεις των καταναλωτών προς τα εναλλακτικά τρόφιμα.

Το 2050, ο παγκόσμιος πληθυσμός αναμένεται να φτάσει τα 9 δισεκατομμύρια, συνεπώς η ζήτηση για τρόφιμα αναμένεται να αυξηθεί κατά 70%. Οι τρέχουσες εκτιμήσεις δείχνουν ότι θα υπάρξει αύξηση της κατανάλωσης πρωτεϊνών κατά 40-75% στο μέλλον. Η συνεχιζόμενη ζήτηση για δίαιτες με βάση το κρέας συμβάλλει στην υποβάθμιση του περιβάλλοντος και μια μεταρρύθμιση της κτηνοτροφίας είναι απαραίτητη για την αλλαγή του status quo.

Επιπλέον, είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν νέα τρόφιμα που είναι βρώσιμα από τον άνθρωπο για να ανακουφίσουν την πίεση που δημιουργείται από την έλλειψη τροφίμων στην κτηνοτροφία. Ως αποτέλεσμα, αρκετοί επιστήμονες όπως γεωπόνοι, διατροφολόγοι και επιστήμονες τροφίμων διερευνούν και αναπτύσσουν νέες εναλλακτικές πρωτεΐνες ως πηγές τροφής. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές ζωικές και φυτικές πρωτεΐνες, οι εναλλακτικές πρωτεΐνες προέρχονται από φυτά, έντομα και νέες τεχνολογίες που χρησιμοποιούν κυτταρική καλλιέργεια ή ζύμωση, παράγοντας υψηλότερη θρεπτική αξία, ενώ προκαλούν μικρότερη περιβαλλοντική βλάβη. Οι εναλλακτικές πρωτεΐνες θεωρούνται βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις τροφίμων, επειδή διαφέρουν από τα υπόλοιπα τρόφιμα όσον αφορά τους πόρους, τις διαδικασίες παραγωγής και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η επιτυχής προώθηση των εναλλακτικών τροφίμων εξαρτάται όχι μόνο από την ανάπτυξή τους από τους ερευνητές, αλλά και από την αποδοχή από τους καταναλωτές. Η αγορά φυτικών υποκατάστατων κρέατος είναι αρκετά ώριμη. Η McDonald’s και η KFC έχουν λανσάρει μπιφτέκια κρέατος με φυτικά συστατικά και οι καταναλωτές είναι εξοικειωμένοι με την κατανάλωση φυτικών εναλλακτικών λύσεων κρέατος. Επιπλέον, οι καταναλωτές γίνονται σταδιακά όλο και πιο δεκτικοί στο κρέας εντόμων.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών εναλλακτικού κρέατος εντόμων, είναι ευκατάστατοι κάτοικοι πόλεων, οι οποίοι θεωρούν αυτή την εναλλακτική λύση ως καινοτόμο έννοια. Πολλοί καταναλωτές, ωστόσο, δεν δέχονται έντομα ως πηγή τροφής. Επιπλέον, υπάρχουν πολλοί καταναλωτές που φοβούνται να δοκιμάσουν νέα τρόφιμα (εναλλακτικά τρόφιμα) και δυσκολεύονται να τα δεχτούν.

Ο καινοτόμος σχεδιασμός τροφίμων διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επίλυση αυτού του ζητήματος με την ανάπτυξη νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές και τεχνολογικές απαιτήσεις, ενθαρρύνοντας παράλληλα την επιθυμία των καταναλωτών για κατανάλωση μέσω της τεχνολογικής καινοτομίας. Επιπλέον, πρέπει να υπάρξει αλλαγή στις πρώτες εντυπώσεις των καταναλωτών για τα τρόφιμα μέσω καινοτόμου σχεδιασμού, συμπεριλαμβανομένων ίσως δημιουργικών εστιατορίων, καινοτόμων γευστικών εμπειριών, σχημάτων τροφίμων και χρωμάτων κ.λπ. Εάν ο καταναλωτής είναι ικανοποιημένος με την εμπειρία του μετά την ολοκλήρωση της αρχικής κατανάλωσης ενός προϊόντος, είναι πιθανό να γίνει αξιόπιστος χρήστης και υποστηρικτής του προϊόντος, με σκοπό την επανάληψη της κατανάλωσης.

Σε γενικές γραμμές, οι καταναλωτές που είχαν εμπειρίες εναλλακτικών τροφίμων, έχουν θετική στάση και αντίληψη για τα εναλλακτικά τρόφιμα και τείνουν να συνεχίσουν να τρώνε εναλλακτικά τρόφιμα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κατανοώντας τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοχή εναλλακτικών τροφίμων από αυτούς τους καταναλωτές, ενδέχεται να είμαστε σε θέση να αυξήσουμε τον αριθμό αυτών των καταναλωτών και να προωθήσουμε την περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Αυτή η νέα μελέτη στοχεύει τους καταναλωτές που έχουν ήδη καταναλώσει εναλλακτικά τρόφιμα. Εξετάζει τους κύριους παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοχή εναλλακτικών τροφίμων, δοκιμάζει τη συσχετισμό τους και στη συνέχεια παρουσιάζει προτάσεις βελτίωσης για την κυβέρνηση, τη βιομηχανία, τους καταναλωτές και άλλους.

Εναλλακτικά τρόφιμα

Τα εναλλακτικά τρόφιμα κατά βάση, αναφέρονται σε τρεις διαφορετικούς τύπους διαιτητικών πρωτεϊνών που δεν είναι ζωικής προέλευσης:

• φυτικές πρωτεΐνες,
  • καλλιεργημένη πρωτεΐνες κρέατος και
  • πρωτεΐνες που προέρχονται από έντομα.

Εκτός από το αμφιλεγόμενο καλλιεργημένο κρέας, το φυτικό κρέας και τα τρόφιμα με βάση τα έντομα έχουν κάποιο βαθμό αποδοχής, ιδίως το φυτικό κρέας. Σε γενικές γραμμές, οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο για την κατανάλωση τροφίμων με βάση τα έντομα που έχουν παρασκευαστεί με δημιουργικούς τρόπους, παρά απλώς για το μαγείρεμά τους. Τα τρόφιμα με βάση τα έντομα, έχουν μεγαλύτερη θρεπτική αξία από άλλες εναλλακτικές λύσεις και είναι πιο οικονομικά για την παραγωγή. Υπάρχουν πολλά τρόφιμα με βάση τα έντομα που παρέχουν επαρκή ενέργεια και πρωτεΐνες, τα οποία θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανθρώπινες διατροφικές ανάγκες και τα οποία είναι πλούσια σε αμινοξέα, μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (MUFA) ή πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (PUFA), και διάφορα ιχνοστοιχεία όπως Cu, Fe, Mg, Mn, P, Se, Zn, καθώς και Βιταμίνες B2, B5, B7 και B9.

Σε αυτή τη μελέτη, η έννοια των εναλλακτικών τροφίμων επικεντρώθηκε κυρίως σε τρόφιμα με βάση τα έντομα, που είναι επί του παρόντος διαθέσιμα στην αγορά ή που σερβίρονται σε εστιατόρια. Δεδομένου ότι τα εναλλακτικά τρόφιμα του εμπορίου και των εστιατορίων έχουν ήδη σχετικές πιστοποιήσεις ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων, η μελέτη αυτή δεν αντιμετωπίζει τέτοιες ανησυχίες πιστοποίησης.

Χρησιμοποιήθηκε μια καινοτόμος προοπτική για τη διερεύνηση και ανάλυση των προθέσεων των καταναλωτών για τη συνέχιση των εναλλακτικών τροφίμων. Το μοντέλο αυτό, βασίζεται στις προσδοκίες, την ποιότητα της καινοτομίας των τροφίμων, την αντιληπτή αξία, την ικανοποίηση, την εμπιστοσύνη και την πρόθεση συνέχισης κατανάλωσης / αγορών, οι οποίες αντικατοπτρίζουν την κατανόησή μας για το πώς οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται τις αλλαγές πριν και μετά την εμπειρία τους.

Τα τρόφιμα με βάση τα έντομα συχνά δεν είναι ευπρόσδεκτα από τους καταναλωτές, αλλά η καινοτομία μπορεί επίσης να τους βοηθήσει να γίνουν ευρύτερα αποδεκτοί. Τα εμπειρικά ευρήματα αυτής της μελέτης δείχνουν ότι οι προθέσεις των καταναλωτών για εναλλακτικά τρόφιμα επηρεάζονται από την προσδοκία, την ποιότητα της καινοτομίας των τροφίμων, την αντιληπτή αξία, την ικανοποίηση και την εμπιστοσύνη. Όσον αφορά την ικανοποίηση των καταναλωτών, η ποιότητα της καινοτομίας των τροφίμων και η αντιληπτή αξία αποτελούν σημαντικούς καθοριστικούς παράγοντες στο πλαίσιο των προσδοκιών και, μαζί με την εμπιστοσύνη, επηρεάζουν άμεσα την πρόθεση συνέχισης. Κατά συνέπεια, είναι επιτακτική ανάγκη οι σχετικοί επαγγελματίες να υιοθετήσουν μια καινοτόμο προσέγγιση για τη βελτίωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών σε εναλλακτικά τρόφιμα, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα επαναλαμβανόμενων αγορών και υψηλότερο ποσοστό αγοράς.

Για να διαβάσετε αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη, πατήστε εδώ

Νέα μελέτη αποκαλύπτει τους κινδύνους για την υγεία από δημοφιλές γλυκαντικό που υπάρχει σε κέικ, τσίχλες και παγωτά

Μια κοινή τεχνητή γλυκαντική ουσία που βρίσκεται σε ανθρακούχα ποτά, τσίχλες και παγωτά μπορεί να βλάψει το έντερο, όπως έδειξε έρευνα.

Αυτό το ξέρετε; Ποιο λογότυπο δημοφιλούς τροφίμου έχει φιλοτεχνήσει ο Σαλβαντόρ Νταλί

Οι περισσότεροι δε γνωρίζουν ότι πίσω από το λογότυπο ενός θρυλικού και παγκόσμιου προϊόντος κρύβεται μια μεγάλη μορφή της ζωγραφικής.

Καρκινογόνες ουσίες σε λαδόκολλα ψησίματος – Ευρήματα νέας μελέτης

Επιβραδυντικά φλόγας και καρκινογόνες ουσίες πάνω από τα ρυθμιστικά όρια σε ορισμένα «οικολογικά» χαρτιά ψησίματος.