Σάββατο, 28 Ιανουαρίου, 2023

Η παχυσαρκία δεν είναι μόνο θέμα λαιμαργίας, αλλά και θέμα DNA

ΑρχικήΕπιστήμηΗ παχυσαρκία δεν είναι μόνο θέμα λαιμαργίας, αλλά και θέμα DNA

Ερευνητές από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο της Οσάκα στην Ιαπωνία ανακάλυψαν ένα γονίδιο σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την πρόληψη της παχυσαρκίας.

Μήπως, τελικά, η λαιμαργία είναι στο DNA μας; Μάλλον ναι, καθώς πρόσφατα, ερευνητές στο Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο της Οσάκα στην Ιαπωνία ανακάλυψαν ένα γονίδιο σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την πρόληψη της παχυσαρκίας. Το γονίδιο φέρεται να βοηθά στον έλεγχο της υπερκατανάλωσης φαγητών, ειδικά όταν αφορά λιπαρά πρόχειρα τρόφιμα.

Το γονίδιο, το οποίο ονομάζεται CREB-ρυθμιζόμενος συνενεργοποιητής μεταγραφής 1 ή CRTC1, μαζί με έναν σχετικό νευρώνα, υποδοχέα μελανοκορτίνης-4 ή MC4R, μελετήθηκαν και τα δύο σε ποντίκια για να παρατηρηθεί πώς αυτά τα γενετικά θέματα επηρεάζουν τις διατροφικές συνήθειες.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν πως η κατανάλωση λιπαρών τροφών επηρέασε σημαντικά τα αποτελέσματα, καθώς σύμφωνα με τη Eurekalert, τα ποντίκια που είχαν έλλειψη σε CRTC1 και κατανάλωσαν δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, ανέπτυξαν διαβήτη και πήραν περισσότερο βάρος από τα ποντίκια τα οποία είχαν το γονίδιο. Το ίδιο συνέβη και με τα ποντίκια που έκαναν μια τυπική δίαιτα.

«Αυτή η μελέτη αποκάλυψε τον ρόλο που παίζει το γονίδιο CRTC1 στον εγκέφαλο και μέρος του μηχανισμού που μας εμποδίζει να καταναλώνουμε τροφές με πολλές θερμίδες, λιπαρά και ζαχαρούχα τρόφιμα», δήλωσε ο καθηγητής Shigenobu Matsumura, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας της μελέτης.

Οι ερευνητές ελπίζουν πως τα αποτελέσματα της έρευνας θα ξετυλίξουν ακόμα περισσότερο το κουβάρι του μυστηρίου γύρω από τι τι μας κάνει να τρώμε υπερβολικά.

Ακολουθήστε μας στα Google News

Παράδοξα τα ευρήματα μελέτης για το οικολογικό αποτύπωμα των τροφίμων – Η “έκπληξη” των βιολογικών

Για πρώτη φορά γίνεται στοχευμένη σύγκριση για την επιρροή της παραγωγής, της μεταφοράς, και της συσκευασίας.

Τα νιτρώδη άλατα σε τρόφιμα σχετίζονται τώρα και με τον διαβήτη τύπου 2 λέει η Γαλλία

Έρευνα σε πάνω από 100.000 εθελοντές για 15 χρόνια.

Βιολογικά προϊόντα: Μόνο με πιστοποίηση οι εξαγωγές στις ΗΠΑ – Διευκρινήσεις από την  TÜV AUSTRIA Hellas

Η Μ. Αγαπητού της TÜV AUSTRIA Hellas, παραθέτει βήμα βήμα τις νέες προϋποθέσεις και διαδικασίες που απαιτούνται για τις εξαγωγές βιολογικών προϊόντων στις ΗΠΑ.