ΑρχικήΕπιστήμηΜείωση κατανάλωσης αλατιού μέσω της αξιοποίησης όλων των αισθήσεων

Μείωση κατανάλωσης αλατιού μέσω της αξιοποίησης όλων των αισθήσεων

2 λεπτά ανάγνωσης

Πρόοδος στην Πολυαισθητηριακή Συνεργιστική Μείωση Αλατιού.

Η υπερβολική πρόσληψη αλατιού, κυρίως από το χλωριούχο νάτριο που επικρατεί στη σύγχρονη επεξεργασία τροφίμων, ενέχει σημαντικό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία που σχετίζεται με την υπέρταση, τις καρδιαγγειακές παθήσεις και το εγκεφαλικό. Ερευνητές σε όλο τον κόσμο διερευνούν προσεγγίσεις για τη μείωση της κατανάλωσης αλατιού χωρίς να διακυβεύεται η γεύση του φαγητού. Μια πολλά υποσχόμενη μέθοδος είναι η ενίσχυση της αντίληψης της αλμυρής γεύσης χρησιμοποιώντας πολυαισθητηριακές συνέργειες, αξιοποιώντας τις γευστικές, οσφρητικές, ακουστικές, οπτικές, απτικές και τρίδυμες αισθήσεις για μείωση της πρόσληψης αλατιού διατηρώντας παράλληλα τη γεύση του φαγητού.

- Advertisement -

Ανασκόπηση που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Foods, παρέχει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση της χρήσης αλατιού στα τρόφιμα, τους μηχανισμούς αντίληψης της αλμυρής γεύσης και τις μεθόδους αξιολόγησης της αλμυρότητας. Εξετάζονται διάφορες στρατηγικές για τη μείωση της κατανάλωσης αλατιού με παράλληλη διατήρηση της γεύσης του φαγητού, ενώ τα πλεονεκτήματα και οι περιορισμοί των υφιστάμενων μεθόδων μείωσης αλατιού αναλύονται κριτικά. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διερεύνηση των μηχανισμών και των δυνατοτήτων της πολυαισθητηριακής συνέργειας στη μείωση του αλατιού. Συζητούνται γευστικές αλληλεπιδράσεις, οσφρητικά σημάδια, ακουστική διέγερση, οπτική εμφάνιση και απτικές αισθήσεις για την ενίσχυση της αντίληψης της αλμυρότητας, προσφέροντας πληροφορίες για την ανάπτυξη θρεπτικών, ελκυστικών τροφών με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Επιπλέον, επισημαίνονται οι προκλήσεις στην τρέχουσα έρευνα και προτείνονται μελλοντικές κατευθύνσεις για αποτελεσματικές στρατηγικές μείωσης του αλατιού για την προώθηση της δημόσιας υγείας. Αυτή η ανασκόπηση στοχεύει να δημιουργήσει μια επιστημονική βάση για τη δημιουργία πιο υγιεινών, γευστικών επιλογών τροφίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις των καταναλωτών και στις ανάγκες ευεξίας.

Για να διαβάσετε ολόκληρη την επιστημονική μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.