Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
16 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Πώς οι υπόλοιπες αισθήσεις “εξαπατούν” τη γεύση του κρασιού

ΑρχικήΕπιστήμηΣταγόνες επιστήμηςΠώς οι υπόλοιπες αισθήσεις "εξαπατούν" τη γεύση του κρασιού
spot_img

Η σύνδεση της νευροεπιστήμης με την πολυαισθητηριακή γεύση του κρασιού.

Η νευροεπιστήμη και το κρασί δεν φαίνονται σαν δύο άμεσα συνδεδεμένοι τομείς. Παρόλα αυτά, ορισμένοι παραγωγοί προσπαθούν -όχι μόνο να βρουν κάποια σύνδεση μεταξύ των δύο- αλλά να ανακαλύψουν πώς η εμπειρία του κρασιού επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες, όπως οι υποθέσεις και το εξωτερικό περιβάλλον.

Αυτό με τη σειρά του προσφέρει μερικές ιδέες για το πώς να κάνει κανείς το κρασί που σερβίρει να έχει καλύτερη γεύση. Ο Δρ Qian Janice Wang, εκ μέρους της Ισπανικής Ακαδημίας Οίνου του Ramón Bilbao αναφέρει στην ιστοσελίδα City A.M πως οι αισθήσεις μπορούν να “εξαπατηθούν” από την κατανάλωση κρασιού. 

Για παράδειγμα, τα αποτελέσματα μιας έρευνας ανέδειξαν πως άνθρωποι που έπιναν το ίδιο κρασί το βαθμολόγησαν ως πιο νόστιμο όταν άκουγαν τον ήχο ενός φελλού που σκάει από ό,τι όταν άκουγαν ένα βιδωτό καπάκι. Αυτό, με τη σειρά του, καθιστά τον ήχο ένα χρήσιμο εργαλείο για τα wine bar και τα εστιατόρια, σε συνδυασμό με ταιριαστή μουσική, όπως τζαζ, καθώς μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του καταστήματος.

Σε ένα πείραμα νευροεπιστήμης με επικεφαλής τον Wang, δόθηκαν στους συμμετέχοντες δύο κρασιά και τους ζητήθηκε να περιγράψουμε πώς μύριζαν, ενώ παίζονταν δύο διαφορετικά μουσικά κομμάτια. Όλοι οι άνθρωποι στο πείραμα περιέγραψαν διαφορετικές μυρωδιές όταν άκουγαν εναλλάξ μουσικά κομμάτια, παρόλο που το κρασί ήταν ακριβώς το ίδιο.

Υπάρχει, επίσης, μια παλιά μελέτη στην οποία ζητήθηκε από τους ανθρώπους να χαϊδέψουν βελούδο και μετά γυαλόχαρτο, ενώ έπιναν κρασί. Ως αποτέλεσμα, όσοι άγγιζαν το βελούδο περιέγραψαν ότι πίνουν πιο ήπια και πιο πολυτελή κρασιά. Αυτό οδηγεί στο συμπέρασμα ότι και η αφή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αισθητηριακή εμπειρία της γεύσης ενός κρασιού.

Η Maison Mumm διεξήγαγε, επίσης, πολλά τεστ νευροεπιστήμης σχετικά με την όραση και το βάρος των γυαλιών. Σε ένα από αυτά, όταν οι συμμετέχοντες έπιναν από ένα σκούρο, βαρύ ποτήρι, οι φυσαλίδες έμοιαζαν να εξαφανίζονται, όπως σε ένα βαρύ, κόκκινο κρασί. Αντίθετα, σε ένα παγωμένο, ελαφρύ αλουμινένιο ποτήρι, η οξύτητα του κρασιού ήταν εμφανής στους συμμετέχοντες.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Βραβεία FEA 2024: Δείτε τους νικητές των διαγωνιστικών κατηγοριών

Τα βραβεία Food Expert's Awards είναι μόνο η αρχή ενός δρόμου γεμάτου προκλήσεις και ευκαιρίες.

Ένας νεκρός από ψαροκεφτέδες που πωλούνται σε Lidl και Coop στη Δανία

Μολυσμένοι με listeria ψαροκεφτέδες, προκάλεσαν επτά ασθένειες και έναν θάνατο.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο