TikToker ισχυρίζεται ότι της αρνήθηκαν φαγητό στην πρώτη θέση
Η American Airlines βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο κατηγοριών για φυλετικές διακρίσεις, ύστερα από βίντεο που δημοσίευσε η TikToker με το όνομα @johbidoo_official, το οποίο φέρεται να καταγράφει περιστατικό αποκλεισμού από την παροχή φαγητού στην πρώτη θέση, ενώ ήταν η μόνη μαύρη επιβάτης στην καμπίνα.
Το βίντεο, που συγκέντρωσε πάνω από 4,8 εκατομμύρια προβολές, δείχνει το άδειο τραπεζάκι μπροστά της, εκεί όπου κανονικά σερβίρεται γεύμα πρώτης θέσης. «Όταν είσαι ο μόνος μαύρος στην πρώτη θέση και το φαγητό προφανώς τελείωσε… Λοιπόν, σας ευχαριστώ American Airlines», έγραψε χαρακτηριστικά.
Η αεροσυνοδός, σύμφωνα με την influencer, δήλωσε ότι το αεροπλάνο είχε εξαντλήσει τα γεύματα. Ωστόσο, η απάντηση αυτή προκάλεσε ευρεία αμφισβήτηση από άλλους χρήστες του TikTok και άτομα με εμπειρία στον κλάδο, που τόνισαν πως οι αεροπορικές συνήθως διασφαλίζουν επαρκή μερίδια για την πρώτη θέση.
Το περιστατικό άνοιξε τον δρόμο για μαρτυρίες και άλλων μαύρων ταξιδιωτών, που περιέγραψαν ανάλογες εμπειρίες προκατάληψης στις πτήσεις τους. Χαρακτηριστικά, μια γυναίκα ανέφερε ότι οι συνταξιδιώτες της στην πρώτη θέση την κοιτούσαν περίεργα, υποθέτοντας πως καθόταν σε λάθος θέση. Η American Airlines έχει αντιμετωπίσει πολλαπλές καταγγελίες και νομικές διενέξεις, μεταξύ των οποίων μια μήνυση μαύρου άνδρα που κατηγορήθηκε από υπαλλήλους της για διακίνηση της λευκής συζύγου του και μια υπόθεση τριών μαύρων ανδρών που απομακρύνθηκαν από πτήση τον Ιανουάριο 2024, υπό κατηγορίες φυλετικής διάκρισης, η οποία διευθετήθηκε εξωδικαστικά τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Η NAACP έχει απευθύνει έκκληση στην American Airlines από το 2017 να αντιμετωπίσει τα επανειλημμένα περιστατικά ρατσιστικής συμπεριφοράς, ενώ εξακολουθεί να παρακολουθεί την πρόοδο της εταιρείας στην ενίσχυση της ισότητας και της διαφάνειας στις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Η αντίδραση της εταιρείας
Η American Airlines δήλωσε ότι επικοινώνησε με την επιβάτιδα για να συγκεντρώσει περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την καταγγελία. «Θέλουμε όλοι οι πελάτες μας να έχουν μια θετική εμπειρία κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους μαζί μας», σημείωσε σε ανακοίνωση. Η TikToker επιβεβαίωσε ότι βρίσκεται σε διάλογο με την εταιρεία για το συμβάν. Αν και η έκβαση της διερεύνησης παραμένει ασαφής, το περιστατικό αναζωπύρωσε τις ανησυχίες για το πώς η φυλή ενδέχεται ακόμη να επηρεάζει τη μεταχείριση επιβατών, ακόμη και στα premium ταξιδιωτικά περιβάλλοντα.